Halvalla on TOK onnistunut "tankkaamaan". Täällä Suomen kalleimman siirtohintaryöstön alueella ei onnistuisi, vaikka saisi kytättyä kaiken latauksen pörssisähkön ollessa 0 c/kWh.
Vastaavasti taas äskettäin jo mentiin hinnoissa yli "bensalla ajamisen" ja kaikki pikalataukset on likimain samassa hintaluokassa aina, että ei se sähkö kaikille ole kovin halpaa autoiluenergiaa.
Mutta joo, onhan noissa muuttujia. Jos tarvitsee hyvin ison auton, nelivedon ja paljon tehoa, ei polttiksilla pääse läheskään samoille energiakuluille. Mutta semmoinen arkiautoilu jopa yllättävän tilavilla perheautoilla ja jopa maanteiden ohituksiin täysin riittävällä suorituskyvyllä onnistuu yllättävän monella modernilla polttisautolla (ei hybridi) likimain tuohon 45 c/kWh verrokkihintaan. Tästä jaksan aina ja kaikkialla muistuttaa, kun ärsyttää edelleen, miksi sähköautoista yritettiin käärmettä pyssyyn tyylillä muka kaikille sopivaa auton korviketta, jotta päästöjä saataisiin alas. Samaan aikaan polttikset kehittyi huimasti vähäpäästöisemmiksi. Ihan mutulla väitän, että vaikka nyt napista painamalla kaikille niille, joille sähköauto on hyvä vaihtoehto, vaihdettaisiin sähkis, liikenteen co2-päästöt laskisi vähemmän, kuin jos nyt heti kaikille, joilla on jo polttisauto, vaihdettaisiin pakasta vedetty vähäpäästöinen polttisvaihtoehto.