Englantilaisella tuli vajaa kaksi vuotta sitten ajettua Lappeenrannassa
maililla hyvissä olosuhteissa 302km/h ja koska se oli ns. liian helppoa, niin 320kmh/eli 200mph ylitys tuli toki mieleen. Saman vuoden syksyllä piti käydä yrittämässä uudestaan, mutta silloin oletettavasti tulpan sulamisen myötä suli myös kansi ja tulos oli vain 290km/h

Ensimmäisellä yrityksellä käytössä oli noin 700hv ja 840Nm kohtuu laajalla käyttöalueella. Ja siihen on lisättävissä 50-100hv ihan vain säätämällä. Autossa ei ollut korin puoleen mitään muita muutoksia kuin madallus, keulan saumojen teippaus ja 7cm korkea lisähuuli etuspoilerin alle. Nyt pitäisi kehitellä mitä muuta sellaista siihen tekisi, joka vähentäisi ilmanvastusta ja toisaalta auttaisi vakaudessa isommissa nopeuksissa. Arviolta 270-280 paikkeilla keula alkoi tuntumaan hieman kevyeltä, mutta se voi johtua ihan jo nopeudestakin.
Tuollaisena tuli ajettua, tuulilasilista poistui lasinvaihdon yhteydessä:

Lisähuuli yksistään vaikutti jo normaalissa maantieajossa liki myrskytuulisena päivänä huomattavasti auton käytökseen. Tuuli ei vienyt autoa käytännössä ollenkaan, koska ilmaa ei päässyt alle yhtä paljon kuin ennen. Alle menisi vielä vähemmän ilmaa jos sitä jatkaisi pari senttiä lisää alaspäin. Lisämadallus ei ole oikein hyvä jos haluaa, että etupyörät kääntyykin vielä ilman muutoksia pyöräkoteloihin. Pohjan tasoittaminen ilman pyörteilyn vähentämiseksi on ollut päälimmäisenä mielessä ja tein jo toissavuonna keulaan pellistä jonkinlaisen suoristuksen:

Pohjan tasoittaminen yhdessä matalamman etuspoilerin kanssa voisi auttaa myös konehuoneeseen patoutuvan ilman poistumista. Mutta mitäs lisäksi? Yhdessä mailille tarkoitetussa autossa näin katonkulmaan laitetun spoilerin, joka jatkoi kattolinjaa samaan tyyliin alaviistoon kuin viistoperissä. Voisko sellaisella olla merkitystä vai onko parempi vaan saada ilma irtoamaan katon kulmalta suoraan ilman suurempaa pyörteilyä? Toinen on miedon diffuusorin lisääminen, mutta mikä sen vaikutus sitten on kokonaisuudessaan. Ei viitsisi ihan arvallakaan tehdä muutoksia, varsinkaan jos on epäilys mennäänkö ajettavuuden kannalta huonompaan suuntaan. Testimahdollisuudetkin on vähissä, eikä kyse ole kuitenkaan kuin muutamasta vedosta kerrallaan.
Pyyhkijänvarret ja peilien poistaminen/taittaminen on muutoksista helpoimpia. Auttaisiko esimerkiksi vanteiden peittäminen suoralla kapselilla mitään ilman pyörteilyyn pyöräkotelossa? Pitää olla kiinnitykset ja keskitykset kunnossa, että pysyvät varmasti ilman ravistuksia. Eikä muutokset saa tietenkään olla sellaisia, jotka haittaavat ns. normikäyttöä, vaan "ylimääräiset" osat on oltava poistettavissa kohtuullisella vaivalla
