Autona siis 850 2.3 T5 vm.96 manuaali, korilla ajettu n.270 000km ja vaihtomoottorilla parikymmentä tuhatta vähemmän. Josta päästäänkin ensimmäiseen ihmetykseen, boschin testeri näyttää autoa tomaattilaatikkoiseksi! Onko mahdollista että vaihtomoottori olisi otettu automaattiautosta ohjausyksikköineen, joten moottorinohjaus luulee autoa tomaatiksi?
Eli tarviis varmaan rueta jotain tekemään, kun kulutus pyörii kaupunkiajossa 18-20l/100km ajotietokoneen mukaan kaasujalasta riippuen ja siitä riippumatta... Tuntuu ettei tuolla pääse pienempiin kulutuksiin, vaikka miten yrittää, mutta polkemaan jos erehtyy löytää kulutuksen sieltä kahenkympin paikkeilta helposti... Rullailemalla hetkellisen kulutuksen saa hitaasti laskemaan ihan sinne 0-1L tuntumiin, mutta tämä ei tapahdu ihan hetkessä vaan vaatii tovin aikaa laskeutua.
Lisäksi kierrokset jää ikäänkuin kantamaan hetkeksi kaasulta jalkaa nostettaessa, en sitten tiedä kuuluuko tämä Volvon softaan tai voiko johtua lastusta.
Myös lievää nykimistä havaittavissa n.1500 kiekan paikkeilla
Tehot tuntuu kuitenkin olevan tallella.
Uusittu:
- Tulpat EI Volvolaiset, jotkin kolmikärkiset kuparitulpat jotka paikallisesta varaosaliikkeestä tähän soveltuvina myytiin.
- Ilmanputsari
- Polttoainesuodatin (oli pari senttiä pitempi kuin vanha, liekkö haittaa vaikka olisikin sitä toista mallia niistä kahdesta jotka kone tuohon näyttää..?)
- Jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu jokunen vuosi sitten edellisen omistajan aikaan
- Downpipesta oli jousto revähtänyt aika reippaasti, vaihdoin ehjän käytetyn DP:n katalysaattoreineen. Oisko lambda ottanut itseensä..?
- Kaasuläpän putsasin tänään niin hyvin kuin irrottamatta pystyi
Seuraavaksi ajattelin tarjota päästömittarin päähän, jos saisi vähän hajua arvoista. Rikkaalla se työntää ainakin, kulutuksesta ja mustasta savusta päätellen (kuulemma voisi luulla diiseliksi

)
Tietoviisaita kaivataan!
