Kulkukoira  Proturbo

244 -84 "Saffron R-Sport" (B234T+Getrag 260/6) Koneen kasausta..

  • 220 Vastauksia
  • 154705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Kasausta
« Vastaus #120 : 21.05.2012, 19:30:55 »
Mikä mahtaa olla tuon Futurez tankin hinta etanoli sopivana...?

Niko_S

  • Vieras
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Kasausta
« Vastaus #121 : 21.05.2012, 21:43:41 »
En huomannu tossa ekassa vastauksessa kysyä, mutta minkä sähköflektin ostit, oliko 940/960?  :)

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Kasausta
« Vastaus #122 : 21.05.2012, 22:34:47 »
425 euroa kahdelle pumpulle tarkoitettu tankki jossa on etanolia kestävä käsittely. Eihän se halpa ole mutta voisi rahat tuhlata huonomminkin.  :D

Motonetistä ostettu yleismallin flekti on tässä. Imevä 40 senttinen.
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Niko_S

  • Vieras
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Kasausta
« Vastaus #123 : 21.05.2012, 22:54:27 »
Ok, kiitos tiedosta, jos vaikka omaanki kartanoon virittelis...  :)

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Bensalinjat
« Vastaus #124 : 30.05.2012, 14:35:33 »
Ei tuntunut löytyvän tekijää bensaputkille, niin ne piti tehdä kaverin kans itse.  :D
Kävin ostamassa paikallisesta vesijohtoliikkeestä kuuden metrin salon 10mm haponkestävää putkea. Sisähalkaisija tällä on 8mm kun alkuperäisessä on 6mm, ja haponkestävää koska se kestää myös etanolia. Oli tilaustavaraa ja 40 euroa hintaa.
Kaveri (juho240740) otti töistä lainaan putkentaivuttimen ja väänteli putket alkuperäisen mukaiseksi. Sopivasti riitti tuo 6 metriä, molemmista putkista jäi 20 senttiä yli. Sitten kävin hakemassa vielä haponkestävät mutterit ja helmet hydrauliikkaliikkeestä ja seuraavaksi vaan asentamaan...



Jos joku tarvii kaasari-->ruisku projektiin alkuperäistä bensaputkea niin tuon minun vanhan saa käydä hakemassa ilmaiseksi. :)
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Bensalinjat
« Vastaus #125 : 06.08.2012, 17:14:26 »
Niinpä se meni kesä tehdessä kaikkea muuta kuin Volvoa, nyt jatkuu kuitenkin...  :D
Nyt laitoin nuo keväällä väsäämäni bensalinjat paikoilleen. Tuli kunnollisilla putkikiinnikkeillä, eipähän tipu välille! Jarruputket kiemurtelee siellä välissä myös, varmasti pysyy mutta kunhan ei vaan ei pistäis katsastusmiehen silmään...





Mitä suosittelette bensansuodattimeksi? Orkkis vai joku reisinki? Sama ois laittaa joku parempi kun joudun väsäämään kaikki letkut kuitenkin uusiksi...
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Niko_S

  • Vieras
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Bensalinjat
« Vastaus #126 : 07.08.2012, 20:11:34 »
Kyllähän niillä orggiksillakin auto toimii

tuosta: http://www.autotune.fi/tuote/91/sx-peformance-41003-12-an-polttoainesuodatin

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) Bensalinjat
« Vastaus #128 : 27.08.2012, 17:32:24 »
Kesä meni aivan muissa hommissa, mutta nyt alkaa olla taas tallikelit.  :)
Tekaisin telineen coolerille, syylärille ja öljynlauhduttimelle. Siitä tuli hieman oman näköinen, mutta musta maali onneksi peittää työnjäljen! ;D Öljynlauhdutin tuli "roikkumaan" tuonne alas.



Ja siinä cooleri paikallaan, jossain vaiheessa on tullu mittavirhe kun ei sattunu millilleen keskelle. ::)



Syylärin ja flektin taakse jäi reilusti tilaa.



Talliin oli ilmestynyt +500hv turbo-bemari, ja ihan kiusaksi se oli sijoitettu volvon viereen! Joudun kohta asettaan tehotavoitteen uusiksi...  :D

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #129 : 19.11.2012, 21:24:19 »
Nono? Joko ollaan lähellä?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #130 : 17.02.2013, 10:50:09 »
Oho, taas meni puoli vuotta ilman päivityksiä!  :D On tallilla tullut muutaman kerran käytyä ja jotakin tehtyäkin. Imusarja valmistui vuoden vaihteessa ja lisämotivaatiota tuli kun ostin Volverelta kunnostetut uudenveroiset polarikset. :) Vain keskikupit paljastaa vanteet käytetyiksi.



Flekti sai johdotukset täältä foorumilta löytyneen ohjeen mukaan. Flektin saa päälle myös keskikonsolin napista. Kuvassa näkyy myös jäähdytysnestelähtö turbolle. Alavesiletku on niin kuumassa paikassa että suojasin sen Pyro Jacketilla.



Ja sitten se imusarja, siitä tuli tällainen:











Työn jälki on ensiluokkaista ja onhan tuo hyvän näköinen. Plussana mainitaan painekotelon suuri tilavuus, miinuksena kantikas muotoilu joka ei varmasti ole hipo-äijien mieleen, mutta kyllä tuo mulle välttää. Eikä tuo tullut lopulta maksamaan paljon mitään. Kaasuvaijeriksi tuli 240 ruiskumallin vaijeri. Polttoaineen-painemittari vastaa konepeltiin joten se jäi tuosta pois, mutta kojelautaan hankin jo Autogaugen lisämittarin paineelle.
Jospa sitten seuraava versio on kunnon runnereilla ja wrc-style painekotelolla...

Sitten kiperiä kysymyksiä. Tässähän on LH-Jet 2.4 jonka johdot pitäisi saada oikeaan paikkaan. Mihin nuo seuraavan kuvan ympyröidyt johdot tulee?
Musta iso kolmenapainen on kaasuläpälle?
Harmaa tyhjäkäyntimoottorille?
Entäs sininen, valkoinen ja pienempi musta? Mihin tuo naaras-abikolla oleva keltainen johto pitäisi mennä?



Mitä nuo koneen kyljessä oleva liittimet on? Tuo alimmainen on nakutusanturi, mutta entä nuo kaksi ylimmäistä? Johtosarjasta ei löydy tuohon pyöreillä natsoilla olevaan sopivaa liitintä.

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #131 : 17.02.2013, 11:29:49 »
Nuo kannessa olevat o mittariston ja ecun lämpötila-anturit
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #132 : 17.02.2013, 12:09:48 »
Taitaa sininen olla kylmäkäynnistys-suuttimelle, pienempi musta ecun lämpötila-anturille mikä on alemmassa kuvassa vasen, ja valkosta olisin tarjonnut nakuanturille.
No kun halvalla sai.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #133 : 17.02.2013, 13:06:36 »
Mulla oli 940:ssä musta nakuanturissa ja valkoinen ruiskun lämpöanturissa.

Pyöreillä navoilla varustettu on tosiaan 700/900-srj. lämpömittarin anturi. Ei muuta kuin vaihtaen tilalle 240:n lattaliittimellä oleva anturi.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #134 : 18.02.2013, 19:25:14 »
Kaikki 240:n lämpömittarianturit on 8 venttiilisestä kannesta ja siinä mahtaa olla eri kierre kuin 16 venttiilisessä. Toimisikohan tuo nykyinen anturi siten 240:ssä että mittarilta tulevan johdon kytkisi toiseen napaan ja toiselta navalta johto maahan?
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

 

Samppasport  Futurez