Carwist  Race.fi

Volvo Duett

  • 205 Vastauksia
  • 32683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #15 : 04.07.2017, 20:18:28 »
Tee niinkuin minä;
pitääkö osua liekkiin vai riittääkö kun pitää nuotiota päällä? kokkeilinki jo liekkiä, mutta en noin kauaa jaksanu polttaa.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2479
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #16 : 04.07.2017, 20:54:45 »
pitääkö osua liekkiin vai riittääkö kun pitää nuotiota päällä? kokkeilinki jo liekkiä, mutta en noin kauaa jaksanu polttaa.

Riittää kun pitää nuotion päällä, niin että kappale lämpenee tarpeeksi. Tuolloin tapahtuu itsesyttyminen. Ihan sama vaikka heittäisi koko kappaleen suoraan nuotioon, kyllä tuollaisen rautamöykyn sieltä löytää
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #17 : 06.07.2017, 21:33:05 »


sillä välin ku grilli lämpeni, niin sain sen pultin irti, pari kertaa piti liimata että lähti mukaan.


 ja sitte porattiin halkeamat poikki

halkeamat hitsattuna

ja paikka hiottuna


tuon näköisenä ne tuli grillistä ulos, vähän vain pestynä ja kuivattuna.




ei ole massaa, mutta aiemmim teräsharjalaikalla hiotut sai pikkusen punasta väriä pintaan
ennää ei olis kuin hioa etu- ja taka-akseli ja lehtijouset, niin pääsis maalaan epoksolla net.
voi ku olis hiekkapuhalluskaappi  ::), ei olis joka paikka hiekkaa täynnä, vaikka ulkona puhaltellee.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #18 : 08.07.2017, 20:16:52 »
kannattaako alkaa vaihtaa välitystä 3,7 tai 3,9, nykynen ku luultavasti 4,5 lähellä. iteltä kyllä löytys 140 taka-akseli niissähän on 4,1. onko kuinka järkevää jumppaa ku tulee kuitenki m41?

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 312
  • Budjettipussihousu
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #19 : 10.07.2017, 00:17:34 »
kannattaako alkaa vaihtaa välitystä 3,7 tai 3,9, nykynen ku luultavasti 4,5 lähellä. iteltä kyllä löytys 140 taka-akseli niissähän on 4,1. onko kuinka järkevää jumppaa ku tulee kuitenki m41?
Riippuu mitä ajat. Jos matkaa teet ja moottorissa tehoja, niin alempi parempi. Mulla 445 jossa perävälitys tuo. Kun kierrokset jossain kolmen tonnin päälle, meteli on kuin suihkumoottorin korjaajan testissä ja itse istut takaa katsomassa miten moottori on hyvin valaistu. Amassa on 3.73 ilman loikkaria, jonnekin satasen nopeuden toiselle puolelle ei tartte Peltoreita. Jos jotain vetäisi yhteen, jonnekin kolmeen tonniin saakka meteli ei ole sietämätön, sen jälkeen on turha naisia pokata ainakaan rakkausrunoilla. Tai poppikonetta ilman lisävirtalähdettä soitella.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1980
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #20 : 10.07.2017, 02:50:40 »
Minulla amukassa on 3.9 ja m46. Hätäpäissäni vaihdoin ennen loikkaria vakiosta(4.1) tuohon, eikä se oikeastaan auttanut, päinvastoin. Toki minun koneessa on kun taikaraja 2000rpm minkä alla ei toimi yhtään ja on tosi tarkka tuosta lukemasta. Olen harkinnut tuon 4.1 takaisin laittamista kun on tuo loikkari.

Nyt on kuitenkin erittäin miellyttävää ajaa 100kmh kun kierrokset kestää jossain 2500rpm reilussa satasessa.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1799
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #21 : 10.07.2017, 10:37:49 »
Voi olla myös 3,91 välitys 140 sarjan akselissa, niinkuin itsellä oli. Se välitys meni isäukon duettiin. Aikamoinen ero tuli kun vaihtoi 4,56 -> 3,91. Itsellä Amazoniin ollut mielessä loikkarilaatikon kanssa pidempää perävälitystä kuin nykyinen 4,1.. mutta luultavasti tulee seuraavaksi 6 vaihteinen laatikko niin mietitäön perävälitystä sitten..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #22 : 10.07.2017, 12:01:26 »
mulle riitäs luultavasti tuo mikä on 140.
mitäköhän työkaluja tuo välitysten vaihtoon tarvitsee ja onko kuinka hankala homma, siinä mielessä että kannattaako alkaa maalaamaan ennen vaihtamista?

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #23 : 26.07.2017, 21:39:04 »
no siinä 140 akselissa oliki 4.3 välitys, niin onko huomattavaa eroa 4.56 välitykseen? muuten sitä on hiottu metallia ja koitettu saaha hiekkapuhalluskaapin imevää pistoolia  toimimaan :idiot2:

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1799
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #24 : 26.07.2017, 23:00:35 »
Työn määrään nähden ei ole järkevää vaihtaa 4.3:sta tilalle. Muutamiin kymppeihin kuitenkin saa esim 200-sarjan 1030 perän välityksiä, joita mm rallimiehet myy pilkkahintaan pois. Monia 4.1ja 3.91 välityksiä olen nähnyt täälläkin olevan kaupan.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #25 : 20.08.2017, 20:34:59 »
nyt on osia hiekkapuhalettu ja kohta toivottavasti jaksaa maalata ja kasata moottorin, kun osat tuli. tuli myös tilattua samaan konkursiin alumiininen jakopää.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #26 : 06.09.2017, 11:49:38 »
Kysyisin seuraavaa onko joku maalannut epoksolla. olettako laittanut sinkkimaalia alle, miten monta kerrosta sinkkiä, epoksipohjamaalia ja epoksimaalia, kun pensselillä aattelin sutia. ja viimeiseksi sinkki annetaan kuivua?, mutta miten epoksi millä maalaus väleillä ja annetaanko pohjamaalin kuivua enne pintaepoksia ja jos annetaan niin kuinka kauan. :idiot2:

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #27 : 08.09.2017, 21:20:02 »
pikkusen edisty hoonasin moottorin ja laitoin kuitenki sinkin aliinmaiseksi. ei sillä nyt luultavasti haittaakaan ole tuli laitettua etu- ja taka-akseli ja vaihelaatikon tukipalkki.


kyllä se ilme muuttuu aikasesti kun saa väriä pintaan

anteeksi huonot ja vähäiset kuvat, mutta oli sen verran vaikean taistelun takana löytää semmoinen kuvakulma mistä ei näkyis kuinka hirveässä kunnossa talli on :-[

edit. millä sais alumiiniosiin kiiltoa/puhtaan näköisiä. soodapuhallus ja/tai?
« Viimeksi muokattu: 08.09.2017, 21:58:57 kirjoittanut Duett-66 »

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1137
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #28 : 08.09.2017, 21:59:27 »
anteeksi huonot ja vähäiset kuvat, mutta oli sen verran vaikean taistelun takana löytää semmoinen kuvakulma mistä ei näkyis kuinka hirveässä kunnossa talli on :-[
:D tuttu tunne ja siivoominen se se on rankkaa siinähän joutuu juomaan oluen tai pari  :D
kiitoos ja anteeks.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Duett
« Vastaus #29 : 08.09.2017, 22:19:40 »
:D tuttu tunne ja siivoominen se se on rankkaa siinähän joutuu juomaan oluen tai pari  :D
se ja sitte ku nuita romuja ei viittis lumihankeen heittää talveksi, viissiin pelkkää että se lumi ei sulakkaaan :D
Saattaahan se unohtua mihin ne kätki siinä illan mittaan, nyt ei voi unohtaa ku aina kompastuu ko talliin mennee ;) :-[

 

Elekma  Autoracing