Kulkukoira  Proturbo

940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km

  • 65 Vastauksia
  • 25061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #45 : 07.11.2011, 23:27:27 »
Tarvitset ECU:n "numeron" jotta saat oikean lastun, lukee boksissa ja alkaa yleensä 0 280. Ei kai sitten muuta.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #46 : 08.11.2011, 20:59:42 »
KCracing on kuulemma aikoinaan aika paljon testannu noita ohjelmiaan ja kuulemma paras siinä hommassa, mutta luulen kyllä että ihan täältä kotosuomestakin löytyy vastaavia bittinikkareita. Lastu on vuodelta 2001 tai 2002 muistaakseni... No aika hyvin tuntuis toimivan kuitenkin ja just eilen käytin vollen leimalla ilman katalysaattoria ja leima tulla tupsahti!! päästömittauskin oli ok!! (vm-95)
« Viimeksi muokattu: 08.11.2011, 21:08:49 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

hevonen

  • Vieras
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #47 : 09.11.2011, 16:19:02 »
Yksi anturi näytti vauhtista lukevan. Onko se muutako hommaa lastun ja vaihtaa? Vai onko tässä vielä jotain isompaa, esim koko yksikkö vaihdettava ennekuin siihen voi mieleisiä lastuja vaihdella?
Kysypä viestillä käyttäjältä Toni. Voin suositella. Teki mulle bensa ja syttylastun. Nuo kaksi lastua maksaa vajaa sen mitä muualta pelkkä bensalastu. ;)
Taitaa olla 80€/kpl?
Toimii.

Mulla noi Tonin molemmat lastut kiinni ja kaasut ottanut äijä meinasi ettei näin vanhasta autosta voi tulla noin hyviä päästöjä...
Tosin katti on paikallaan mutta päästöt oli joutokäynnillä ja kierroksilla 0. :o

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #48 : 10.11.2011, 08:05:39 »

Mulla noi Tonin molemmat lastut kiinni ja kaasut ottanut äijä meinasi ettei näin vanhasta autosta voi tulla noin hyviä päästöjä...
Tosin katti on paikallaan mutta päästöt oli joutokäynnillä ja kierroksilla 0. :o
No se kertoo vain siitä, ettei Toni ole koskenut joutokäynnillä tapahtuvaan rikastukseen, kuten ei pidäkkään. Ja toisaalta siitä, että ECU toimii muutenkin oikein ja lambda ja katti on kunnossa. Eli softalla ei ole merkitystä, muuten kuin että siinä lienee koskettu oikeisiin kohtiin.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #49 : 10.11.2011, 15:06:45 »
No se kertoo vain siitä, ettei Toni ole koskenut joutokäynnillä tapahtuvaan rikastukseen, kuten ei pidäkkään. Ja toisaalta siitä, että ECU toimii muutenkin oikein ja lambda ja katti on kunnossa. Eli softalla ei ole merkitystä, muuten kuin että siinä lienee koskettu oikeisiin kohtiin.
No näinhän se on.
Vahingossa tuli samassa topikissa mainostettua päästöjä, niinkuin jotkut muutkin tässä ovat tehneet. :nohnoh

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #50 : 13.11.2011, 00:08:57 »
Mites hän nuita lastuja tekee? Jollekkin "tyhjälle lastulle" ohjelmoi? Kiitos tiedoista ja neuvoista, pitää mahdollisesti ottaa Toniinkin yhteyttä. Pitää nyt eka kurkata tuo sytkäboxi että pystyykö siihen vaihtaan lastua.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #51 : 13.11.2011, 07:29:41 »
Väliaikatietoja... Paineet edelleen 1,1-1,2 ja nöy pröpleem! Kulutus pysynyt edelleen kohtuullisena (7,5-8L). Katsastuskonttorilla kavasin leiman hakemassa joutessaan ja päästöistä läpi, ILMAN kattia (vm-95). Että kyllä vanha takaveto volle vaan on hyvä!!   ;)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

hevonen

  • Vieras
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #52 : 14.11.2011, 14:23:54 »
Väliaikatietoja... Paineet edelleen 1,1-1,2 ja nöy pröpleem! Kulutus pysynyt edelleen kohtuullisena (7,5-8L). Katsastuskonttorilla kavasin leiman hakemassa joutessaan ja päästöistä läpi, ILMAN kattia (vm-95). Että kyllä vanha takaveto volle vaan on hyvä!!   ;)
Sori nyt mutta jos ajosi on sekalaista ajoa ja annat koneelle löylyäkin niin en millään usko noita kulutuslukemia ja vielä automaatilla. Ovat alle vakion.
Mitäs mieltä muut on? Onko kenkee:n autossa jotain vialla jos nuo ovat oikeita lukemia..? (käy sairaan laihalla jostain syystä) Tuo päästöistä läpimeno ilman kattia viittais vähän siihen.(vaikka en usko siihenkään)
Viimeksi sanoit että ei noilla paineilla penkitetty kun loota luistaa.(1.1- 1.2 bar)
Onko joku muu euroopassa (maailmassa) päässyt tuollaisiin lukemiin?
Jos vakio ottaa matka-ajossa tuollaisen 8-8.5l/100km minimissään niin miten kengitettäessä kiristetty voi olla vähemmän? Jos laskee vähän suhdelukuja, tuo ei ole mahdollista yli 200hp vinokoneella. Noilla pikku kaasarikoneilla kyllä mutta niistä ei oteta yli 200 hp arkikäytössä... :D
Tämä on vaatimaton mielipiteeni.

Tai sitten on käytössä sylinterien lepuutus osakuormalla niinkuin Cadillacissa.

« Viimeksi muokattu: 15.11.2011, 07:30:04 kirjoittanut hevonen »

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #53 : 14.11.2011, 14:38:36 »
Sori nyt mutta jos ajosi on sekalaista ajoa ja annat koneelle löylyäkin niin en millään usko noita kulutuslukemia ja vielä automaatilla. Ovat alle vakion.
Mitäs mieltä muut on? Onko kenkee:n autossa jotain vialla jos nuo ovat oikeita lukemia..? (käy sairaan laihalla jostain syystä) Tuo päästöistä läpimeno ilman kattia viittais vähän siihen.
Onko joku muu euroopassa (maailmassa) päässyt tuollaisiin?
Jos vakio ottaa matka-ajossa tuollaisen 8-8.5l/100km minimissään niin miten kengitettäessä kiristetty voi olla vähemmän? Jos laskee vähän suhdelukuja, tuo ei ole mahdollista yli 200hp vinokoneella.
Tämä on vaatimaton mielipiteeni.

Tai sitten on käytössä sylinterien lepuutus osakuormalla niinkuin Cadillacissa.

Samaa miettii alkekirjoittanut, kyllä siellä jokin seoksessa mättää jos ei tuon enempää kelpaa kakku.
 En usko että virittämällä saadaan kulutusta pienennettyä. Optimoitua ehkä hyösuhdetta mutta enemmän voimaa nii vaatii se sitten vinokoneessa lisää sitä menovettä mistä sitä voimaa saa...

Kyseessä kun on Volvo eikä tuo Cadillac ;)
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #54 : 14.11.2011, 15:39:37 »
Sori nyt mutta jos ajosi on sekalaista ajoa ja annat koneelle löylyäkin niin en millään usko noita kulutuslukemia ja vielä automaatilla. Ovat alle vakion.
Mitäs mieltä muut on?

Tämä on vaatimaton mielipiteeni.



Vinokoneesta saa alle kasin kulutuslukemia. Tosin vain 300-sarjassa ja B200K koneilla varustetuilla. Siis omakohtaisia kokemuksia kerron.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #55 : 14.11.2011, 16:21:58 »
Tommoset kulutuslukemat kuullostaa liian hyviltä ollakseen totta. Ja ilman kattia ei saa -95 leimasta läpi, joten viitataanko siis thjään kattiin?

Poissa Jakelfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • XC90 T6, Tesla S
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #56 : 14.11.2011, 16:36:10 »
Mullaki menny b19a ja 244 -77 7,5-8,5 kulutuksilla, kunnes tankki rupes vuotamaan. Ei se kyllä mihinkään kulkenu eikä muutenkaan toiminu hyvin... ;D

hevonen

  • Vieras
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #57 : 14.11.2011, 17:33:45 »
Vinokoneesta saa alle kasin kulutuslukemia. Tosin vain 300-sarjassa ja B200K koneilla varustetuilla. Siis omakohtaisia kokemuksia kerron.
Nii'in, tiedän ja nyt on kyse 2.3 litraisesta turbokoneesta ja auton paino yli 1350kg. *taavih->
« Viimeksi muokattu: 16.11.2011, 06:56:17 kirjoittanut hevonen »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #58 : 14.11.2011, 17:54:31 »
Nii'in, tiedän ja nyt on kyse 2.3 litraisesta turbokoneesta ja auton paino yli 1350kg. *taavih->

Niin ja tuo bensalastun vaihto tuskin kauheasti vaikuttaa normiajotilanteen seossuhteeseen kun kuitenkin lambda-anturi vastaa seoksesta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940fk onnistunut viritys!/kulutus. 7,96l/107km
« Vastaus #59 : 14.11.2011, 19:09:18 »
Niin ja tuo bensalastun vaihto tuskin kauheasti vaikuttaa normiajotilanteen seossuhteeseen kun kuitenkin lambda-anturi vastaa seoksesta.
No ei yhtään, jos on oikein tehty mutta jos yhtään antaa jalkaa niin ei kyllä tuosta 8.5l/100km ainakaan laske tuo kulutus.
laitetaan tää nyt vielä tähän:  :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron