No kai mää nyt sit tarinoin tästä nykysestä käyttöharras... siis farmarista

Eli tammikuussa kun oli jo työt alkanu alko tuo hopeinen tiilikeula vinoilemaan, lähinnä ettei enään sammunut avaimesta ja lopullinen niitti oli kun se ei enää kotipihasta käynnistynytkään.
Tuossa se seisoo vieläkin odottaen sitä mielenkiintoa joka loppui talvella kun tuli repästyä ja haettua oikeen fiksu käyttis.



Eli vuoden 1992 945, tekniikkana B230FT, M46 ja G80 (vaikkakin myyjä avoimeksi tuota perää arveli.

)
Mittarissa ostettaessa noin 306tkm ja nyt joku 316tkm.
Varusteina on perus siisti musta puolinahkasisustus, sähkölasit- ja peilit, vakkari yms... Ei kuitenkaan ABSeja, kylmästöintiä eikä saastelaitteita. Vakkari ja kaikki lasitkin pelaa.
Tämän piti olla vaan käyttis, jolle ei ihmeitä tehdä. Vaan kuinkas kävikään...

No alkuun tuli laiteltua 12" Ground Zeroa konttiin ja tekaistua myöhemmin pien tilanjakaja:

Sitten tiilikeulasen snowcap, joka ei ihan hansikkaan lailla istu mutta parempi sekin kuin ilman. Sekä tarvike-tupakkamuovit. Ei nekään istu niin hyvin kuin toivoisi. Kun tässä on sisävalot vaihdeltu ledeiksi niin nappasimpa etuoviin pienet tunnelmavalot romulokeroihin kun nekin tuli ehjiin vaihdettua.

Tosin kiinalaiset halppisledit ei oo pitkä ikäisiä, kuskin ovessa lopetti jo toimintansa.
Törkeet tummennetut takavalot vaihtui kirkas vilkkuisiin, nuo lasien tummennukset vielä vähän hirvittäävät mutta ei innosta alkaa nyppimäänkään.
Maalivikaa tässä on vaikka muille jakaa. Kontin luukku, konepelti, kynnyslista ja pyörän kaaret... You name it.
Mutta sitten mielekkäämpään osioon.
Kun tässä tuo putkisto ei oikeen ollut mieluinen niin tekasimpa rosterista uuden. 3" DP KL-racingiltä, loput 2,5" tavarasta ja päähän koristeeksi päätevaimennin 3,5" ulostulolla. Ja väliin toki laippaliitokset ja pari joustoa




Cooleri tuli päiviteltyä KL-Racingin modelpassandeen ja keulalle eksyi öljynjäähdytin.


Kun sitten tuo ihmeen hyvin suti kahdella (vielä ei ollut varmuutta G80:stä tämän perässä) niin olihan sillä leikittävä ja todettava että ei prkl oikea lukko saatava:
Ja siispä yksi 1030 perä 3.73 välityksellä Kouvolaan jossa nimim. Eeni teki siihen 75% kitkalukon





Lukkoon ei voi olla mitään muuta kuin rakastunut. Vanhaan akseliin oli katkennut ylemmän reaktiotangon pultti, ja nyt tänään huomasin että alemman tangon pultti oli miltei irti pudonnut. Muuten on vielä takapään tuenta kestänyt.
Alustaan ei ole muuta päivitystä tehty paitsi taakse löytyi uudet Koni Sportit. Kaavailla nyt joko BC Racingiä tai sitten eteenkin Konit ja kaveriksi joku hyvä 50/40mm pudottava jousisarja. Varmaan polyuretaanisia pusliakin pitäis alkaa haalimaan. Ihan kauhea lulla vielä

Ja virranjakajaan tuli vuotavat tiivisteet uusittua, etenkin kun tuli tekastua pari kappaletta apuvälineitä siihen touhuun:


Okei kuvassa on seiskan Hall-anturillinen jakaja sovituksena.
Kabiinissa on A-pilarissa kolmen mittarin teline, öljyn paine, veden lämpö jonka anturin laitoin orkkiksen paikalle kanteen kun alkuperäinen ei toimi. Sekä ahtopainekkin sieltä on tiirailtavissa. Laajakaistan boxi on hanskalokerossa ja näyttö kojelaudassa.

Vakio 13C pöllytti tyhjäkäynnillä kuumana (kuten kansa Kouvolan 945-miitissä näki

) niin rankasti että pakko oli hyrrä vaihtaa, isompaan tietenkin, eli ratkaisuks tuli Kinugawan 19T. Ja nyt viikolla tuli PLX:n laajakaistakin asennettua.


Ahtoja on vielä maltilliset 0.5 bar kun bensa- ja sytkäpuoli on vakiot. Mutta tähän tuloilla muutosta...
Yksi 016 IMMu tuli siirrettyä KL-racingin kauppaamaan 3" runkoon, silikooniletkua tämän ja turbon välille Do88:lta, sytkäboksiin tytärkortti-sarjaa, 668 Dekat suuttimiksi tullut hankittua jo ja jos vielä saa hukkikseen jäykemmän jousen niin pääsee säädättämään tätä Kouvolaan pontikkapäille. Tosin 98 oktaaniselle vielä kun täältä Hönölästä ei E85:sta saa


Josko noilla eväillä sais sen verran kiitettävät lukemat että tuo nappi-5 saa kuolemantuomion ja alan kaavailemaan joko M90:ä tai sitten Bemarin 6-lovista ZF:ää tilalle. Yksi 5-lovinen ZF löytys mutta välitykset jäis turhan lyhväsiksi. Ja sitäpaitsi tuo on menossa jo 242:een...
Jarrujakin kaavaillut päivitettäväksi, eteen mk1 V70 yms. 302mm jarrut, teräspunosletkut ja muutenkin pistää koko kierros kuntoon. Ja tuota ajettavuutta täytyy parantaa jos tällä yhtään tahtoo leikkiä asfaltilla! Ja minähän tahdon

Sellasta pikkuvikaa tässä vielä on että lohkolämppärin vesimarkasta falskaa hieman glykolia, turbon vaihdossa koitin tiivistää tiivistemassalla kun ei sitä saanut uudella O-renkaalla puserrettua paikalleen. Samaten nokka-akselin stefa mehii öljyä, täytyy jakopää-rempan yhteydessä vaihtaa.
Sähköflektikin pitäis mallailla kun on tuohon syyläriin sille jo anturikin valmiina. Joku ohkanen laatu-pöhällin ostaa kun tuon 960:stä lunastetun 2-nopeuksisen kanssa tahtoo jäädä ahtaaksi kun on tuo KL-racingin cooleri.
Soittokamoja vois aina parannella, kilven valoja ei ole kun pohjat aivan pazkana, kontin luukku vinoilee (kahva ei palauta) ja kuskin peilin korkeuden säätö sutii tyhjää.
Vannekokokin tekis mieli kasvattaa 17" jos löytäis jotkut Borbetit tai Brockit tjsp...
Ylimaalauksenhan tämä kaipais jos siistin haluaa.

Pari kertaa on latauksen kanssa ollut ongelmaa. Ensin tuo alkuperäinen 80A laturi hyyty ja latauksen valokaan kun ei palanut kuin himmeästi (ei auringon paisteessa erottanut) niin tämä jätti Heinolan siltatyömaalle

Kylläpä paikan valitsi...
No siitä kun sitten pääs lopun kaiken narun perässä kotia (kaverin KE70 Corolla ja 3K oli aika kovilla Volvoa nykiessään

), niin maapiuhat uusiksi ja laturiksi kaverin hallilta metsästelty Bosch tilalle. Vanhasta oli liukurenkaat aivan loppu, ja heitin sen eilen Dieselpiste Hahlille kunnostettavaksi koska nykynenkään ei mikään paras ole.
Toissa päivänä katkesi tuo laturin säätöpultti kotimatkalla 5-tiellä ja löysäs hihnan aivan veltoksi. Mutta uudella pultilla ja hihnan tiukkaamisella onneks tokeni.
Eikai tässä muuta, hieman siis päivittelemistä tässä vielä olis. Ei tätä ihan heti aleta maalaaman kun ei oikein soveltuvia tiloja ole, ja katsellaan nyt miten pitkään tämä pysyy kaiteiden välissä kun tuota lukkoa tulee aika taajaan kokeiltua
