Noniin mun vuoro alkaa taistelemaan foorumin yleisimmät vian kanssa

Vikakuvaus: maltillisesti kiihdytettäessä lyö tehot pois ja ilmoittaa "moottori vaatii huollon". Vikakoodi tuttu 6805. Tapahtuu siis suht alhaisilla kierroksilla ( +-2000) vedon ollessa kovimmillaan. Ei siis ongelmia mikäli nostelee kierrokset ensin lähemmäs 3000 ja polkaisee vasta sitten. Paikallaankin kärsii antaa kierroksia tappiin saakka ilman ongelmia.
Kyseessä siis 450 tkm ajettu automaatti. Sen verran oon lukenut foorumilta että vika on joko moottorin kumityynyissä, jarrutehostajassa, ahtopaineen säätösolenoidissa tai turbon siipien jumissa.
Miten näitä vaihtoehtoja olisi järkevin lähtä purkamaan ilman että tarvii vaihtaa summanmutikassa uusia osia?
Solenoidin sihdin olen puhdistanut. Letkut on ehjät...kylläkin aika löysän oloiset. Jarrutehostin kyllä välillä sihahtelee hyttiin mutta ei siis sihise kokoaikaa. Semmoinen huomio vielä että tyhjäkäynnillä konehuoneesta kuuluu säännöllisesti pieniä sihahduksia aivan kuin painetta pääsisi jostain ylivuoto venttiilistä. Sihahdukset eivät ole äänekkäitä. Kuuluvat juuri ja juuri kun kuuntelee vieressä konepelti auki.