Tuli tälläinenkin ostos tehtyä, en tosiaankaan tiedä mitä tällä autolla teen, mutta esitellään kuitenkin

Joskus vuosi takaperin taisin ensimäisen kerran kuulla erään foorumilaisen (P11S1) kautta että tälläinen pieni ¨projekti¨ saattaisi olla eräältä henkilöltä tarjolla Kokemäellä.
Nyt sitten juhannuksen aikoihin innostuin sen verran että piti alkaa kyselemään auton omistajalta vieläkö auto löytyisi.
Tarjolla oli vielä ja hinnasta päästiin sopuun, joten täytyi sitten lähteä hakemaan siirtokilvet ja juhannustorstaina illasta suuntaamaan kohti Kokemäkeä

Autohan on joskus esitelty aiemminkin
foorumilla Tekniikka:
-B6284T (Tuplaturbo suora kutonen)
-Geartronic
-BSR catback
-Ohjelmoitu 329hp/480nm (penkkilappu hariselta tallella)
Varustelistaa:
-executive sisusta
-Sähkötoiminen kuskinpenkki
-Penkinlämmittimet edessä ja takana
-Sähköisesti nouseva/laskeva takalasin verho
-verhot myös takaovissa
-HU-601 kaukosäätimellä, vahvistin, autopuhelin, 20 cd vaihtaja kontissa, RTI navigaattori
-Lasikattoluukku
-vakionopeudensäädin
-napista kääntyvät sivupeilit
-napista laskevat takapenkin niskatuet
-ym.
Kyseessä on siis 2001 vuoden S80 T6 Executive, ja kyseessä siis tämä 4 paikkainen versio varusteineen.
Kilometrejä kertynyt 209tkm ja auto vastaa myös kunnoltaan vähäistä kilometrilukemaa.
Pienimuotoisen projektin autosta teki se, että se oli jäänyt 2013 seisomaan katsastuksen umpeuduttua. Vikoja oli mm. Alustaa ei muutoskatsastettu, Vetarit ravisti, vasen etupyöränlaakeri äänti, jarrutehostin vuoti alipaineet jalkatilaan ym. pientä.
Jotain kuvia autosta:
Aikalailla heti oston jälkeisiä kuvia Kokemäellä:

Ryhmäkuva P11S1.n classicin kanssa

matkanvarrelta:

Ajamalla päästiin Kotiin saakka:




Sisustaa:








Ensimäisenä pesin tinnerillä pois tummennukset takavaloista ja etu äärivaloista sekä maalit maskista:



Sitten asensin vakioalustan alle:


Konehuoneen pesin:

Sitten aloitin huolloilla, eli ensimäisenä laitoin Jakopään + VP. moniurahihnan + kiristimen sekä jäähdytysnesteet:



Samalla tietysti vaihdoin sytytystulpat sekä öljyt + suodattimen

Seuraavaksi vaihhtui akku, Exide AGM valikoitui :

Tästä ei ole kuvaa, mutta tosiaan vetarit korjasin vanhat, eli uudet tripodi nivelet, mos2 rasvaa reilusti ja kasaan uusilla kiristyspannoilla.
Jarrutehostimen suhinalle löytyi syy , polkimen akselin ympärillä oleva tiiviste oli revennyt ja pullahtanut pois paikaltaan:

Laitoin ehjän tilalle ja suhina loppui toistaiseksi.
Sitten kokeilin kevyesti vahata, täytyy vielä kunnolla suorittaa uudelleen kun on enemmän aikaa.





katsastuksessa käytin, ja leima saatiin.
19¨ aluvanteilta oli renkaat aivan loppu, ja varastosta löytyi 17¨ alut . joten tilasin niille 225-45-17 Linglong greenmaxit ja tänään heitin pyörät auton alle. Muutama kuva likaisesta autosta:


Lopuksi vielä listaa mitä autolle tehty:
Viimeomistaja vastikään laittanut:
-Jarrulevyt + palat joka nurkkaan
-etualatukivarret
209tkm / Heinäkuu 2017-Vakioalusta asennettu
-Jakopääsarja + Vp + jäähdytysnesteet (INA)
-Apulaitehihna + kiristin (Gates)
-Sytytystulpat (volvo orginal)
-Moottoriöljyt (Castroll) + suod. (Volvo orginal)
-Akku Exide AGM
-Vasen etupyöränlaakeri SKF
-Vetoakselien sisemmät tripodi nivelet + uudet rasvat sekä suojakumien pannat joka nivelelle.
-ilmastointihuolto
-pyöränkulmien säätö
-Uudet kesärenkaat 225-45-17