Eilisen ajelulenkin päätteeksi voi todeta, että nyt ei oo mitään välitöntä korjattavaa/huollettavaa tiedossa satanelikakkosessa


Murtuneen öljytikun putken tilalle tuli uusi Ruotsista, joka istahti pienen sovittelun jälkeen hyvin paikoilleen tiivisteliiman kanssa.
Vanha bensapumppu tuli yllättävällä tavalla tiensä päähän kun adapteri nosti kiristettäessä pumpun päästä kierteet ylös. Tilalle ostin AEM:n pumpun AN-liitoksilla, joka ei ole vuotanut sittemmin.
Jäähdytys toiminut erittäin hyvin. Eilen yli +30 lämmintä, sisätilan lämppäri "kylmällä" puolella eikä nurkkapyörittelyssäkään noussut 80-85 asteen yli veden lämmöt. Nyt tuolla uskaltais varmaan käydä radallakin, jäähdytyksen puolesta.

En muista onko ollut jo puhettakin, mutta öljyn kiertoon tein sellaisen muutoksen, että siirtolaipalla suodatin ja OEM-termostaatti tulee tuohon syylärin alapuolen paikkeille. Öljyjäähy on sitte tuossa puskurin lipan ilma-aukon takana. Mikään osa tuohon liittyen ei näy lipan alta, kuva vähän hämää siinä suhteessa.
Siirtolaipan kanssa tuli sellainen juttu että siinä on M20x1,5 kierre kun taas Volvon suodatin on 3/4"x16 kierteellä. Tein kokonaan uuden putken tuohon tilalle, jossa toisessa päässä M20x1,5 ja toisessa tuo tuumainen. Ihan vaan siksi että voin käyttää Volvon OEM filtteriä, ei muuta syytä.
Sunnuntaina kokeilin hakea hitsiin asetuksia ohuelle pellille ihan toiseen projektiin liittyen, kun ei oo tullu noin ohutta vielä hitsattua lainkaan. Vähä vastoin yleisiä ohjeita 0,7 mm materiaali + 2,4 mm lanka + 2,4 mm elektrodi. Tais olla 50A hitsausvirta, 50% suhde pulssissa, 40-50% taustavirta ja 0,8Hz pulssi. Ja polkimella ku sai pöydän päällä tehdä.
