Harraste historiani järkyttävin harakiri tuli tehtyä :hello:
Kaveri tarvi pika-apua quattron laatikko ongelmaan.
Etuperä oli sylkässyt romua kuorien läpi kartanolle eikä laatikkoa mistään löytynyt tähän.hätään.
Kaivettiin torseeni laatikosta irralleen ja hitsattiin jumiin, viimeiset hitsikaasut meni siihen savottaan. Torseeni paikalleen.
Ronkittiin etuperästä turhan oloiset osat pois siitä nyrkin kokoisesta reijästä minkä ahtaanpaikan kammoiset osat teki mennessään.
Rälläkällä jäähdytys/vahvikeripoja huithemmettiin reijän ympäriltä, samalla lähti öljyproppu vihreimmille laitumille.
Sitte iski karu totuus päin naamaa. Perhana meillä ei ole hitsikaasua! Svidullako me nyt hitsataan alumiini lappu laatikon pohjaan?
Höpö höpö sitä huomiseen enää aleta siirtämään! Paperista sapluuna ja pellistä sopiva palanen.
Aloitus reikiä poratesa katkes tallin ainoa sopivan kokoinen poranterä (2mm). Nohevana terotin sen rälläkällä.
Peltiin tekasin parikymmentä 4mm reikää ja laatikon kuoreen saman verran 2mm reikiä.
Ei muutaku kokeileen kuis käy ku piikkikärkistä itsaria alkaa varovasti meisselillä vääntään 2mm reikään.
##tut siitä mitään tullu, nyljäs vaan kannat paskaksi. 3mm terää etsimään, eikä missään näy eikä kuulu semmosta, liekkö koskaan valmistettukkaan sitä kokoa? Perhana!
Nyt oltiin jo sen verran ryssäpatentteja tehty nii jatketaan samallain. Sattu löytymään yks porakärkiruuvi jonka pora oli juurikin 3mm. Siitä kanta metallinkierrätykseen ja ruuvi porakoneeseen kiinni. Kappas ku oli helppo saada tehtyä 3mm reikiä. Kaikki sujui taas mahtavasti siihen asti kun huomattiin yhden sivun reikien olevan suoraan planeettapyörän kohdalla eikä piikkikärkinen ruuvi sovi sinne. No voihan nyt vit @#$/^*tana@&^/# RKELE!
Rööki palamaan. No sopiihan se ruuvi ilman sitä piikkiä nii otetaan piikki pois. Oispa ollu helppo pelkästään lyhentää ruuvia. Piti sitte vielä pienentää kantoja ku ottivat muuten jäähdytys/vahvikeripaan kiinni.
Seuraavaksi kokeilla että jokainen ruuvi lähtee vetämään, voi säkki! Eiköhän yks ruuvi lohkassu ruuvin reiästä osien pakoaukkoon pikku palasen pois. Pskat tämä sota yhtä ruuvia kaipaa.
Ei muutaku isolla virrallaa kiinni elikkä kuutio pari tiivisteliimaa ja ruuvattiin ovi kiinni, asukkaat on jo vaihtaneet hiippakuntaa.
Laskettiin auto alas ja pukattiin eteen ja taakse. Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulunut joten kovaa ajoa vaan.
Niin jatkaa yleensä etuvetona ja vähän harvemmin nelivetoisena tunnettu audi matkaansa takavetona.
