Jaaaahas. Vaikeudet selätetty ja hommia edistetty.
Laatikon tosiaan käytin pois paikaltaan ja kampiakselin päähän tuli uus, pidempi holkki joka oli tiukemmalla sovitteella. Samalla tein kytkinkäpälään korotuksen painelaakerin alle, jotta kytkin toimii oikein.
Luonnollisesti näiden jälkeen laatikko nousi takasin paikalleen.




Kytkimen pääsylinterin myös pulttailin paikalleen ja laitoin sylintereiden välille letkun jotta pääsin ilmailemaan kytkimen toimintakuntoon. Aika jämäkkä on tuntuma äkkiseltään

Tästä kaikesta syntyi myös Youtubeen video:
https://www.youtube.com/watch?v=QFRV2rX12hwBensa-asiat ruuvailin paikalleen. Suodattimeksi tuli Nuke 10mic suodatin, josta Nuke bensakiskolle menee 1/2" teflonletku. Paluupuolelle tuli Nuke FPR90 säädin, joka on myös yhdistetty bensakiskoon 1/2" teflonletkulla. Säätimeltä paluulinjaan menee 3/8" teflonletku. Nuke ei tuohon tinakoneen bensakiskoon valmista (ilmeisesti) ollenkaan kiinnikkeitä, joten ne touhuilin alumiinilatasta. Painepuolelle tein ensin nuo letkut 3/8" teflonista, mutta niistä tuli vähän turhan lyhyet, joten tein uusiksi ja tällä kertaa kasvatin myös letkukoon pykälää isompaan.

Huonolaatunen kuva, koska kaapattu videolta (olin unohtanu kuvata "valmiina").
Ja ennen kuin joku ehtii epäillä mahtuuko konepellin sarana ala-asentoon niin, kyllä, mahtuu:

Polttoainepuolen kasauksesta kuvailin myöskin videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ylUNcEImtvwVakaajaongelmaan lääkkeeksi tuli dieselin/kutoskoneisen vakaaja. Nyt kiertää hienosti tuon öljypohjan pahkan ja suodattimen siirtosarjan kohdan.

Tässä vaiheessa törmäsin jälleen uuteen "mokaan" jonka olin tehnyt. Jälleen valpas seuraaja lähestyi viestitse, tällä kertaa aiheena imusarja ja sen kanavat. Eli tuon RN-moottorin imusarjan kanavat on ovaalinmuotoiset kokonaan, kun taas N-moottorin kannen imukanavissa on sellainen muoto, että RN-imusarjaa käytettäessä imukanavan yläreunaan jää pykälät. Tämän tarkastin ensin endoskoopilla ja näinhän se oli...

Eihän siinä muu auttanut kuin repiä imusarja irti ja vinguttaa kanavien yläreunasta tavaraa pois.

Lopuksi kasasin koko hoidon uuden, oikean mallisen tiivisteen kanssa.
Imukanavahässäkästä syntyi yllättäen myös video:
https://www.youtube.com/watch?v=J1pAVU2ZwCATässä vaiheessa ollaan tekemisien suhteen. Jotain osahankintoja tullut tehtyä myös välillä.




Uudemman mallinen tehostaja piti hankkia, jotta mahtuu RN-imusarja tupaan.
Näiden lisäksi jotain pientä jarruosaa, palat jne.
Seuraavana olis tarkotus alotella moottorinohjauksen sähköjen ihmettelyä. Ohjaukseksi tähän tulee siis MS3X jonka oon Protopartsilta hommannu jo vuosia sitten.

Instagramin puolelle tulee tehtyä enemmän pienempiä päivityksiä joten laitahan seurantaan:
https://www.instagram.com/garagevlogs/Youtubeen teen tästä, mutta myös muista hommista videoita:
https://www.youtube.com/channel/UCb8idSyKpU_N1QjIThQ8isQ