No mutta, edelleen nämä projektit on olemassa vaikka hiljaiseloa ollu täällä jo pidemmän aikaa.
Seiskasatkun kasailin lähes valmiiksi, jonka jälkeen se on odotellut vaan seuraavaa inspistä. Kuvia tulee nykyään otettua tosi huonosti, koska pääasiassa videoin kaiken ja teen Youtubeen koosteita. Tässä seiskasta viimeisin:
https://www.youtube.com/watch?v=hRBT6wPy_T0&feature=youtu.beTuli kesän mittaan haalittua myös yks farkkuseiska, kun sai niin halvalla. Pikaisella tutkiskelulla vaikuttaa että tästä ei tarvii tehä kuin jarrut kuntoon ja ohjaustehostimen vuoto tukkia niin tämä olis leimakunnossa. Tästä en nyt kuitenkaan vielä tee tähän topikkiin mitään projektikertomusta.

Sitten 242:en kimppuun:
Edellisen päivityksen jälkeen on tapahtunut kaikenmoista, moottori on niputettu käytännössä kokonaan ja vähän lisää osia hankittu.
Lohkon runkolinjaan porasin reiät, joiden tarkoitus on tasata/parantaa huohotinkaasujen virtausta. Uudemmissa RN-lohkoissahan on samoissa paikoissa "ikkunat" vissiin poikkeuksetta. Tätä porausta varten sovelsin tältä foorumilta jonkun muun projektikertomuksesta työkalun.


Seuraavaksi yhdistelin yhden T5 vakiomännän ja veivin paketiksi ja pytty kerrallaan pyörittelin läpi ettei veivi osu sylinterin alareunaan missään vaiheessa, ei osunut.
Tämän jälkeen Wisecot ja Maxpeedingrodsit naitin yhteen ja pulttailin kiinni.

Seuraava vaihe oli nakutella rakotulkit sylintereiden yläpäihin.

Näiden jälkeen laittelin kannen ja muita asioita paikoilleen ja pulttailin kiinni.



Imusarjaksi vaihtui nyt kuitenkin RN-moottorin imusarja johon naitin 960 kaasuläpän ja kaasurulla on adoptoitu B230F moottorista. Tein myös imusarjan päälle muutaman paikan pneumatikka pistoliittimille, joista saa painetietoja erinäisiin paikkoihin. Imusarja sai VHT wrinklen niskaansa kaikkien modausten jälkeen.



Vesiputkea lyhensin sen yhden pytyn verran ja hitsailin kasaan. Tämän jälkeen vetelin VHT Flame proofilla pakosarjan mustaksi ja pulttasin kiinni.

Öljypohjan etupäässä on T5-moottorissa tuommoinen lähtö öljynjäähdyttimelle, jossa on termari jottei öljy suotta kierrä jäähylle ollessan kylmää. Tuohon lähtöön tein G1/4" kierteet ja laitoin niihin "AN6" (eli JIC -6) lähdöt joista aikanaan lähtee letkut jäähdyttimelle. Myös öljynsuodatin siirtyy kuvassa näkyvällä sarjalla johonkin parempaan paikkaan.

Sovitusmoottori ja vaihdelaatikko nostettiin pois ja samalla purettiin vähän keulan peltejä hommien helpottamiseksi. Tätä kirjoittaessa tilanne on se, että multa puuttuu jatkoholkki kampuran päästä, jolla saa laatikon pääakselin vastaamaan silmälaakeriin. Tämä osa oli Lensulla loppu varastosta, joten moottorin ja laatikon saan naitettua kimppaan vasta varmaan alkuvuodesta.


Youtubesta löytyy joitakin videoita tästäkin projektista:
https://www.youtube.com/watch?v=g1CTzww2ZzUhttps://www.youtube.com/watch?v=0xqlFmDF1hchttps://www.youtube.com/watch?v=F9xKmqeiEKsSitten niitä osahankintoja:
Polttoainelinjat tulee 12mm PA-putkesta (tunnetaan myös nimellä nylonputki). Näiden päihin tulee AN8 juntturit joista sitten linja jatkuu letkulla mm. bensakiskolle jne.

Bensapumpuksi hommasin Walbron Hellcatin, tuotto 525l/h. Tämä siis on E85 kestävä, tankin sisään tuleva pumppu. Myös uusi tankkilaite tuli hankittua (ruiskumallin).

Syyläriksi hommasin DO88 alumiinisen "modellanpassat" version.

Joku ääni pään sisällä käski hankkia myös uuden bensakiskon, joten sellainen tuli hommattua, mallia Nuke Performance.

Bensapaineensäätimeksi valikoitui Nuke Performancen FPR90-malli.

Suuttimiksi tuli nyt 1300cc EV14 kalikat. Kaikki bensavermeet pitäis olla valikoitu niin että kestää etanolia.

Näillä eväillä jatketaan kunhan saan tuon puuttuvan holkin.
Tästä ja muista projekteista löytyy myös jotain instagramista: garagevlogs