https://1drv.ms/i/s!AsTMhJVygdC7qTfhnlTnu6JopN1vhttps://1drv.ms/i/s!AsTMhJVygdC7qTXv80BU38jhK58Qhttps://1drv.ms/i/s!AsTMhJVygdC7qTb0Lc4SiaGRLelBhttps://1drv.ms/i/s!AsTMhJVygdC7qTn58ubjZoia0uYRLaitoin tähän kuvia. Nyt ymmärrän mitä on tapahtunut. Laakeri on täysin jumissa. Kompressori luultavasti kunnossa.
Laakeri on kuumentunut, magneetin käämin muovit sulaneet ja levinneet joka paikkaan. Sitten kun auto jäähtynyt,muovit kovettuneet ja tullut jumi, eikä siis jaksanut edes startata.
Muovia oli joka paikassa ja tosi tiukkaa tavaraa. Käämiyksikön kehällä, hihnapyörän sisäkehällä ja pohjassa (kuva), hihnapyörän kitkapinnalla ja kytkimen kitkapinnalla. Olen hionut sitä nauhahiomakoneella ja saanut suurimman osan pois.
Hihnapyörän pohjalta yritin poistaa sitä taltalla. Mutta kaikki ei lähtenyt, pitää yrittää vielä kuumentamalla. Hihnapyörän sisäpinnalta sitä saa kaavittua mattoveitsellä, se on vielä kesken. Käämi on kuitenkin kunnossa ottaa tehoa 35W. Annoin sille sähköä ja jakoavain tarttui kiinni tukevasti.
Käämin edestä hioin niin ettei muovia ole korkeammalla kuin reuna.
Siis ei todellakaan onnistunut niin että kompura on kiinni autossa. Onneksi on tuttu kylmämies, saatiin aineet pois ja joskus sitten takaisin.
Nyt sitten etsin laakeria siinä luki 35CG05S16DL2. Ilmeisesti joku kompuran laakeri 35x55x20 sopii.
Saa nähdä tuleeko kuntoon laakerin vaihdolla, luulisi että ainakin jos vaihtaa koko vapaakytkimen. Niiden mukana vaan ei taida tulla hihnapyörää, tietääkö joku? Siellä kun on sitä muovia.
Vähän huolestuttaa tuo kumi joka on rikki vapaakytkimen pinnalla. Se on niinkuin läpivientikumi. (Mitähän siihen keksisi, saattaa olla että toimisi noinkin) Rikoin sen kun sormeilin sitä vielä silloin kun kompura oli autossa, yritin irroittaa hihnapyörää, ei lähtenyt 10mm pultti auki. Sitten lähti kun pääsi pulttipyssyllä ja öljysuodatin työkalulla piti kehää vastaan.