Elekma  Autoracing

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #315 : 31.12.2018, 19:36:59 »
Eiku lambda 0,7.

Kokeilen bleedin laittaa ensin umpeen koska todettu jo että syttylastun tekeminen ei ole ihan yksinkertaista. Liikaakin tehoa näille keleille. Heti poikittain jos polkee kunnolla :D.

Ei kai niitä syttylastuja tartte kaikkien tehdä joka kerta uusiksi samalle setupille, luulis nyt et suomalainen vois jakaa toiselle sen verran tietoa/lastujansa. Yleensä kyllä ei.  :D
Eikä se syttylastun tekeminen nyt niin rakettitiedettä ole, vaatii kyllä LH:lla miljoona silmää, 52kpl läppäreitä ja muuta näppärää.  ;D

Joka tapauksessa syttylastu kannattaa hommaa jo 0.7barin kohdalla. :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #316 : 31.12.2018, 19:50:02 »
Eipä oo ihan noin sanottua, vaparikellaripohjasella koneella jollain semipirteällä nokalla ei saatu nakurikastukseen asti nakutusta aikaseks vaikka boostia oli kilo. Ja paljon nakutusta enempi pelkäsin siinä että millon tuo m47 posahtaa  ;D. Ihme ettei hajonnu, mutta ehkä koneen maksimiväännön löytyminen 4krpm tienoolta säästää voimalinjaa sevverta että ei vielä rovahtanu... Ja FB koneita parikin on tehty ahdettuja, 0.8 on kärsiny ihan hyvin eikä oo nakuledi välähtäny jos ajaa 98, viinallahan tommosta et saa millään maailman konstilla nakuttamaan sillai että nakuledi syttyis, siis kasitappisen kannella. 16v taas ei kärsi millään yli 12 astetta täyskaasulla jos on ahtoja yhtään, vaikka ajelee viinalla. Karkeasti siinä 4krpm tuo nakuttaa jos on nakuttaakseen, helpostihan sen testaa kun löytää jostain pitävän kohdan ja lähtee kaasu pohjassa liikkeelle niin kyllä siä 3krpm on täys boosti päällä jos vaan rengas pitää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #317 : 01.01.2019, 13:36:27 »
Eipä oo ihan noin sanottua, vaparikellaripohjasella koneella jollain semipirteällä nokalla ei saatu nakurikastukseen asti nakutusta aikaseks vaikka boostia oli kilo. Ja paljon nakutusta enempi pelkäsin siinä että millon tuo m47 posahtaa  ;D. Ihme ettei hajonnu, mutta ehkä koneen maksimiväännön löytyminen 4krpm tienoolta säästää voimalinjaa sevverta että ei vielä rovahtanu... Ja FB koneita parikin on tehty ahdettuja, 0.8 on kärsiny ihan hyvin eikä oo nakuledi välähtäny jos ajaa 98, viinallahan tommosta et saa millään maailman konstilla nakuttamaan sillai että nakuledi syttyis, siis kasitappisen kannella. 16v taas ei kärsi millään yli 12 astetta täyskaasulla jos on ahtoja yhtään, vaikka ajelee viinalla. Karkeasti siinä 4krpm tuo nakuttaa jos on nakuttaakseen, helpostihan sen testaa kun löytää jostain pitävän kohdan ja lähtee kaasu pohjassa liikkeelle niin kyllä siä 3krpm on täys boosti päällä jos vaan rengas pitää.

Edelleen puhuttiin vakiosta eli T nokalla. Niissä tuo 0.7bar alkaa kilkuttelemaan 3000rpm kohdalla, jokainen oma ja jokainen testaama vakio FK/FT sitä tehnyt.
Eri nokka siirtää sen vääntöhuipun siitä n. 3000rpm kohdalta pois, jolloin sitä nakutusta ei esiinny...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #318 : 03.01.2019, 09:01:05 »
Otin bleedin pois. On tuo nyt mukavampi ajaa liukkaalla kun ahtoja pystyy säätämään paremmin kaasupolkimella. Nakurikastuksesta en osaa sanoa kun ei ole vielä löytynyt sulaa tietä jossa olisi pitoja.

Mutta mutta. Seokset menee laihan puolelle. Aamulla pidin 2000rpm haalealla koneella ja lambda kipusi 1.12:aan. Ajossa toimii oikein mutta kun kaasun nostaa, lambda saattaa olla 1.20 menemättä kuitenkaan leanille joka olisi suuttimien sulkeutuminen. Mistähän nämä johtuu? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #319 : 03.01.2019, 09:19:50 »
Otin bleedin pois. On tuo nyt mukavampi ajaa liukkaalla kun ahtoja pystyy säätämään paremmin kaasupolkimella. Nakurikastuksesta en osaa sanoa kun ei ole vielä löytynyt sulaa tietä jossa olisi pitoja.

Mutta mutta. Seokset menee laihan puolelle. Aamulla pidin 2000rpm haalealla koneella ja lambda kipusi 1.12:aan. Ajossa toimii oikein mutta kun kaasun nostaa, lambda saattaa olla 1.20 menemättä kuitenkaan leanille joka olisi suuttimien sulkeutuminen. Mistähän nämä johtuu? ???
Pakovuoto.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #320 : 11.01.2019, 07:12:24 »
Se siellä varmasti onkin. Noh, hyvin tuo nyt on toiminut ja ongelmaan löytyi ratkaisu.

Nyt olisi turboja :). 16T ja 15G. Laitan 16T:n suoralla pakopesällä ensi viikon jälkeen kun on vapaata.


Ja piti tehdä pikatilaus skandixilta. Alle vuoden vanha motonetin lämppärinmoottori alkoi pitämään ääntä ja tänään ei jaksanut pyöriä kuin täydellä teholla, silloinkin heikosti. Toivottavasti sieltä saisi laatuosan. Pitää viedä romu takaisin motonettiin.

Tilasin samalla öljynpaluun tiivisteet, ehkä ei vuotaisi
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa viri-viri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #321 : 11.01.2019, 08:32:52 »
Ja piti tehdä pikatilaus skandixilta. Alle vuoden vanha motonetin lämppärinmoottori alkoi pitämään ääntä ja tänään ei jaksanut pyöriä kuin täydellä teholla, silloinkin heikosti. Toivottavasti sieltä saisi laatuosan. Pitää viedä romu takaisin motonettiin.
Noista on mennyt laakerit niin väljäks että se muovisiipi alkaa ottamaan puhallinmoottorin runkoon kiinni, oireilee ainakin samoin. Ja polttaa äkkiä etuvastukset kun moottori tarvii enemmän virtaa pyöriäkseen. Joskus yhden tuollaisen korjasin pikapatentilla, irroitin sen siiven moottorista ja laitoin prikan väliin, nousi juuri sillä sen verran ettei enää laahannut runkoon kiinni. Taisin jotain rasvaa laakeriinkin pistää. Hyvin se "väliaikainen" korjaus toimi, reilun vuoden se siellä pyöri ilman ylimääräisiä ääniä, autokin ehti vaihtaa omistajaa niin ei tiedä kuinka pitkään oikeasti kesti :D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #322 : 11.01.2019, 17:36:31 »
"Tilaus on lähetetty"
Pistetään pipoa syvempään jos lopettaa toiminnan niin eiköhän sitä ens viikkoon selvitä ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #323 : 11.01.2019, 17:42:30 »
Toivottavasti on enempi oikeanmallinen kuin motonetin tekele.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #324 : 11.01.2019, 17:52:15 »
Ainakin kuvan mukaan on samanlainen kuin alkuperäinen mutta ei vielä uskalla sanoa ennenkuin on osa kädessä. On mennyt luotto ihmiskuntaan täysin näissä asioissa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #325 : 11.01.2019, 20:08:12 »
Ainakin kuvan mukaan on samanlainen kuin alkuperäinen mutta ei vielä uskalla sanoa ennenkuin on osa kädessä. On mennyt luotto ihmiskuntaan täysin näissä asioissa.
Osanumeroa, linkkiä, jotain? Mulla on kanssa ysikasissa joku tarvikeromu. Ääntää isosti, mutta ei puhalla ja tietysti sammuu hidastetöyssyissä. Puhallussuuntakin on ilmeisesti ollut alunperin väärin, koska johdot nappastu poikki ja liitetty ristiin.  :buck2:

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #326 : 11.01.2019, 21:07:20 »
http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/blower/electric-motor-blower/1007733/

93€ + vajaa 30€ postikuluja. Kannattaa tilata enemmän tavaraa niin kannattaa paremmin
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #327 : 12.01.2019, 11:13:25 »
http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/blower/electric-motor-blower/1007733/

93€ + vajaa 30€ postikuluja. Kannattaa tilata enemmän tavaraa niin kannattaa paremmin

Raportoihan kenen tekele tuo on kun saat käsiin. Nuo motonetin myymät PPS yms. föönit on aika surkeita esityksiä. Mulla on vissiin kolmas menossa...

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #328 : 13.01.2019, 14:19:37 »
Niitä orkkis AC Delco puhaltimia myy nykyään Siemens. Maksaa samanverran ulkomailta kun noi paskat motonetin kiinalaiset...
Kannattaa satsata niihin, ne puhaltaa jo 3 nopeudella enemmän kun noi kiinalaiset täysillä.

Ongelma nykyään on noi ei ilmastoitujen puhaltimet, Bosch ei niitä enään valmista...  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #329 : 13.01.2019, 14:22:59 »
Niitä orkkis AC Delco puhaltimia myy nykyään Siemens. Maksaa samanverran ulkomailta kun noi paskat motonetin kiinalaiset...
Kannattaa satsata niihin, ne puhaltaa jo 3 nopeudella enemmän kun noi kiinalaiset täysillä.

Ongelma nykyään on noi ei ilmastoitujen puhaltimet, Bosch ei niitä enään valmista...  :-\
Huikkosterin autossa on nyt "ei ilmastoidun" puhallin, jossa on ilmastoidun "perä" (se pohjamuovi, jolla kiinnittyy kanavien pohjaan).
Tai ainakin on mitoiltaan liki 1:1 samanlainen.

Eipä tullut katsottua, onko itse puhallinmoottori vaihdettavissa kotelosta koteloon. Ainakin minulla (ilmastoimaton) se on kahdella ruuvilla perästään kiinni siinä pohjamuovissa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy