Näin talviaikaan kannattaa aina välillä vetää 20-30km siivuja, että öljy ennättää lämmetä kunnolla.
Nurkkapyörityksessä etanolia ja vettä kertyy öljyn joukkoon yllättävän helposti. (Siksi myös tulee käyttää SN-luokituksen öljyä.)
Näinä tautisina aikoina autolla oli ajettu vain lähiajoa. Hieman pidemmällä vedolla, 1/2h matkalla, seurasin öljynlämpömittaria, lämpö kipusi ensin tasaisesti 75C:n ja sitten hitaasti 78C:aan. Etanoli haihtui öljyn seasta pois

.
Sitten öljyn lämpö asettui 88-91C:n välille, mutta pysähtyessä pakoputkesta tuli höyryä, kun parempanakin pakkaspäivänä, vaikka oli 0-keli. Öljyssä olevaa vettä?

Takaisin tullessa öljyn lämpö nousi tasaisesti tuonne 90C:hen ja heilui nopeuden mukaan 86-91C välilä, eikä pysähtyessä enää savuttanut, eli myöskin vesi oli tullut pois

.