Autodiagnoosi  Carcom Oy

Nokisuodatin täynnä

  • 104 Vastauksia
  • 72004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #15 : 19.06.2012, 15:57:38 »
Yhdistin aloittajan kaksi topicia samasta aiheesta.

Aloittajalle vielä tiedoksi, että vastaus tosiaan löytyy tästä topicista. Ja jos kokemuksia kaipaat, tähän vastanneista ainakin Miksu, Nortti ja jp_olli puuhailevat työkseen Volvojen ja/tai niiden ohjauselektroniikan parissa.

Auton herjaaminen estetään nimenomaan sillä softan muutoksella.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #16 : 19.06.2012, 16:01:55 »
Kysymys: Sanotaanko katsastuksessa mitään, vaikka hiukkassuodatinta tutkiessa huomattaisiin että se on ollut auki?

Vanhemmista dieseleistä kun on sitä "katalysaattoria" tyhjennelty samalla periaatteella, niin kuulemma joku on saanut tästä hylsyn. Ratkaisu on joko tuo rautakankimenetelmä tai sitten putken pudottaminen alas ja "huoltoluukun" tekeminen katin/suodattimen yläpuolelle. :smoke:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #17 : 19.06.2012, 23:39:18 »
Työpaikalla on Bosch KTS 670 testeri ja sillä olen ajanut regeneroinnin pakko-ohjatusti koska asiakkaan ajotapa on sellainen että regeneroinnin vaatima ajosuorite ei täyty.
Tuollainen "ohjattu regenerointi" on toimenpiteenä halvempi kuin nokiloukun sisuksien poisto jos itsellä ei siihen ole mahdollisuutta.
Lisäksi tarvii moottorin ohjauksen softan "puukottamisen" jos DBF:n sisukset tyhjää.
Muutama kymppi vuodessa  ohjatusta regeneroinnista ei ole paljoa... Eikä tarvi sotkea käsiään. ;)
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #18 : 20.06.2012, 08:15:07 »
Muutama kymppi vuodessa  ohjatusta regeneroinnista ei ole paljoa... Eikä tarvi sotkea käsiään. ;)

Juu jos kaikki pelaa eikä tarvi tuota tehdä kuin kerran pari vuodessa...

Mutta esim. topicin aloittajalla suodatin täyttyy hieman useammin...? :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #19 : 20.06.2012, 09:08:35 »

Kysymys: Sanotaanko katsastuksessa mitään, vaikka hiukkassuodatinta tutkiessa huomattaisiin että se on ollut auki?
Vanhemmista dieseleistä kun on sitä "katalysaattoria" tyhjennelty samalla periaatteella, niin kuulemma joku on saanut tästä hylsyn. Ratkaisu on joko tuo rautakankimenetelmä tai sitten putken pudottaminen alas ja "huoltoluukun" tekeminen katin/suodattimen yläpuolelle. :smoke:


Tästä juttelin taas muutama viikko sitten A-katsastuksessa päällikön kanssa. Ei mitään väliä koska mikään mittari ei nokipartikkelien määrää mittaa. Hylky voi tietenkin tulla jos on kovasti omia hitsauksia näkyvissä.

Poissa jso8650

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #20 : 20.07.2012, 06:22:56 »
No niin. Pönttö tyhjä, 220 hv/450 Nm. Huomaa kulutuksessa ja ajettaessa ;D Pahimmillaan pönttöviallisena auton oma mittari näytti keskikulutukseksi 10,7 l/100 km. Uusilla asetuksilla noin 300 km ajelun (ja mittarin nollauksen) jälkeen 7,6 l/100 km sekalaisessa ajossa. Ja tuohan tietty sisältää noiden hepojen paikallaolon tarkastuksia...
« Viimeksi muokattu: 20.07.2012, 06:45:23 kirjoittanut jso8650 »

Poissa zzz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #21 : 20.07.2012, 16:27:31 »
jos tyhjätään suodatin,niin mistä noita softia saa? ja vaikuttako suodattimen täyttymiseen vääränlaisten öljyjen käyttö? eli jos ei käytä sitä castrolin helvetin kallista?

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #22 : 20.07.2012, 19:01:19 »
Ei vaikuta, omakohtaisella kokemuksella. Vänkäys on jossakin päin palstaa jutun tiimoilta..
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #23 : 20.07.2012, 23:02:53 »
...se vaan voi tuntua kalliilta jos ei ole rahaa, ei vaineskaan, kyllä se varmaankin tuo valmistaja tietää mitä ölppää kannattaa koneeseen laittaa eli kyseiseen ajoneuvoon (hiukkassuodattimella varustettuun) tuhkautumatonta tavaraa, voipi muuten tuhka kertyä sinne suodattimeen ja sitten on taas ongelmia. Kiinnostaa kovasti tuo ohjelma jolla saadaan uudempaan(-08) tuo 220 kaakkia ja sopivat väännöt, tuliko tuo sen ohjelman mukana jolla poistettiin jälkipoltot, mitähän mahtoi kustantaa ja mikä oli ohjelman nimi?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #24 : 16.08.2012, 19:39:38 »
Eikö tuon pöntön tilalle löydy sopivaa äänevaimentajaa? Ylimääräinen mölynvaimennus ei ole koskaan pahasta.

Poissa jplehtio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #25 : 22.08.2012, 20:18:02 »
Mulla sama ongelma -07 D5 kanssa. Pönttö on tyhjätty, mutta korjaamolla ei vikakoodia saatu poistettua. Eli onko tuosta paineanturin kiinnityksen muutoksesta jotain ohjeita? Sain nimittäin Riihimäen chip tunnista 1500e hinnan operaatiolle. Ei oikein innosta.

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #26 : 22.08.2012, 20:42:07 »
Helpointa vain tehdä ohjelma muutos moottorinohjaimelle. Samalla on mahdollista saada myös lisätehoja esim tuohon 2007 D5 saa ainakin meiltä noin 230 hv ja 550nm. Hintaa pidämme kyseisellä toimenpiteellä 550 euroa.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #27 : 22.08.2012, 20:45:31 »
Kai helpoin on se Nortin aiemmin mainitsema keino?


Mitä muuten tossa poltossa oikeasti tapahtuu?

Miten korjaamon tekemä pakkoregeneroinnissa tapahtuu? Miten poikkeaa normaalista? Louskuttaako auto tyhjäkäynnillä ja ohjelma tekee taustalla jotain pakokaasujen lämpöön vaikuttavaa vai?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #28 : 22.08.2012, 20:53:11 »
Kai helpoin on se Nortin aiemmin mainitsema keino?


Mitä muuten tossa poltossa oikeasti tapahtuu?

Miten korjaamon tekemä pakkoregeneroinnissa tapahtuu? Miten poikkeaa normaalista? Louskuttaako auto tyhjäkäynnillä ja ohjelma tekee taustalla jotain pakokaasujen lämpöön vaikuttavaa vai?

Poltossa suuttimilla suihkutetaan jälkisuihkutuksia, jolloin polttoaine palaa vielä pakoputkessakin, noin niinkuin periaatteessa.

pakkoregenerointi käynnistetään testerillä, moottorin kierrokset nousee melko korkeiksi  (olisko ollut 3000-4000rpm) ja auto tekee periaatteessa samaa, kuin normaali regeneroinnissa ajon aikana, mutta vain paikallaan

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #29 : 22.08.2012, 22:06:23 »
Miten pitkä tuollainen sykli muuten on?

Useamman kerran auto on haissut pysäytettäessä oudolta = regenerointi on keskeytynyt. Ilmeisesti mitään suurta vahinkoa ei tapahdu kun yllättäen sammuttaa. Normipoltossa kierroksilla ei taida olla väliä.

 

RallyBaron  Samppasport