Juu siis kyllä kempilläkin lujaa pääsee mutta sama auto kitkalukolla on varmasti nopeampi ja helpompi ajaa....
Tästä täysin samaa mieltä, eli sanon vielä varmuudeksi ettei kukaan ymmärrä kirjoituksiani väärin, että kyllä kunnon kitkalukko on aina parempi, monellakin tapaa. Mutta jos lukotonta ja hitsilukollista verrataan niin hitsilukossa on sekä hyvät että huonot puolensa.
Ja ehkä liian kärjistetysti tuossa aiemmin puolsin hitsilukkoa. Myönnetään että siinä on myös huonot puolensa eikä välttämättä kaikille sovi. Toisinsanoen jos on tapana ajella rauhallisesti ja leikkimättä niin en välttämättä hisilukkoa suosittele.
Itse tulee joskus pelleiltyä, mutta tietysti vain harkituissa paikoissa, silloin kun siitä ei aiheudu vaaratilanteita. Nyt joku kuitenkin toteaa että leikkiminen on aina turhaa ja vaarallista, mutta monta kertaa on henki pelastunut sillä että autoilla on tullut leikittyä ja jotain on mennyt selkärankaan, eli osaa tehdä jotain kun toinen tuuppaa eteen, tulee väärää puolta kurvin takaa tms. Ja toisekseen väitän että enemmän vaaratilanteita tuolla liikenteessä tulee aivan muusta kuin leikkimisestä, esim ne keski-ikäiset sekä naiset että miehet jotka kääntyilee miten sattuu ilman vilkkua, köröttelee 80 ja 100:n rajoituksilla tientukkona mutta vetää taajamien läpi 70 lasissa ja parkkipaikoilla autojen välissä 40-50 km/h kun autoriven takana liikkuu muita autoilijoita, tenavia, mummoja yms. Sekä tietysti ne jotka tulla sivuteillä pimeissä kurveissa ja mäennyppylöillä ajaa "turvallisesti" vain 40km/h, mutta täysin väärällä puolella tietä.
Anteeksi OT ja avautuminen
