Futurez  Kulkukoira

Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla

  • 216 Vastauksia
  • 55012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #135 : 09.11.2017, 11:00:23 »

Mutta talvella huonolla tiestöllä ja jyrkissä jäisissä mäissä merikontti on silti ylivoimanen etenemään.
Eiole, 245 on siinä parempi. ;)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #136 : 09.11.2017, 11:32:31 »
Autoa myydään S90 mallimerkinnällä, mutta mahtuis se pakastin sisälle?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
http://limousines.co.uk/wilcox-launches-new-volvo-s90/

Näyttäisi mahtuvan useampi kuin yksi pakastin :o

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #137 : 09.11.2017, 12:41:53 »
Ihan vakavissasi väität että V90:ssä ei ole yhtään enempää tilaa kuin sedanissa tai hatchbackissa? Jep jep.

En kai noin sanonut, enkä sanokaan. Vaikka tuo V90 onkin oikeastaan enemmän hatchback kuin farkku.
Onhan jossain C70-Volvossakin isompi tavaratila kuin pystyperäisessä Aygossa. Ei tuo ole se pointti. Vaan se, miten (paskasti) tilat käytetään.

Auton koko tuo aina myös ei-toivottuja puolia, samoin farkuksi muotoilu. Eli oletettavasti sille isolle farkulle ainakin joku tarve joskus on, jos sellaisen ehdoin tahdoin joku haluaa. Sitten jos sen tavaratila vesitetään vinolla takalasilla vain muotoilun vuoksi, kun ei viitsitä tehdä esim. jo mainitsemani E-Mersun tyyliin tyylikästä, huomattavasti pystympää perää, niin jo on nami kumma. Jos tuo on oikeasti markkinoiden toive, niin voisko vaihtaa ne markkinat?  ;D

Joku kun voisi haluta Volvoa muista syistä, niin järkisyyt sitten estää. Koko yhtälö on niin käsittämätön ja luiskaperäinen farkku niin 90-luvun Audia, että en oikein voi uskoa juuri tuon olevan se ihmisten ykköstoive. Tai sitten idioluutio on nopeutunut  ;) :D

Ja ainahan voi ostaa sen Suberbin, eli korjata osaltaan markkinoiden reaktiota.

p.s. Kyllä Volvokin osaa yhä tyylikkäitä pystyperiä tehdä. XC90 näyttää edelleen hienolta ja viimeksi eilen ihailin uutta XC60 ja jäin tarkoituksella hetkeksi ajelemaan sen taakse + hidastelin rinnalla kyylätessäni. On se vaan hiano!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #138 : 09.11.2017, 13:04:24 »
Komea auto ihan nykyisellään, herättää kyllä omistamisen halua. Ehkäpä sitten joskus kymmenen vuoden päästä on tuollaiseen varaa puoli miljoonaa ajettuna. :idiot2:

Luenko mä vääriä alueita täällä vai miksi mua vähän huvittaa nämä kirjoittelut missä väitetään kaikkien mainostavan isoon ääneen että vanha on paskaa? Omaan silmään kaikista äänekkäin ryhmä täällä on nimenomaan se jolle tiiliskivimuotoilu ja 80-luvun ajo-ominaisuudet on se ainoa oikea vaihtoehto ja kaikki sitä uudempi automaattisesti paskaa. Jokainenhan ajaa sillä minkä parhaaksi näkee eikä se ole minulta pois, mutta ihan oikeasti jo ykköskopan x70 on valovuoden edellä noita takavetoreuhkoja ihan joka suhteessa päivittäisessä käytössä ja ainakaan omaan käyttöön tilanne ei ole uudemmissa malleissa tosiaankaan huonompaan suuntaan mennyt.

Kuinka huonoja arkkupakastimia nykypäivänä valmistetaan jos niitä pitää kerta viikkoon kuskata? Ainakin omalla kuljetuskapasiteetin tarpeella en näkisi järkevänä ajaa ympäri vuoden epämukavalla ja suurikulutteisella autolla jos sitä tilaa tarvitsee pari kertaa vuodessa tai kerran parissa vuodessa.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #139 : 09.11.2017, 13:22:47 »
Komea auto ihan nykyisellään, herättää kyllä omistamisen halua. Ehkäpä sitten joskus kymmenen vuoden päästä on tuollaiseen varaa puoli miljoonaa ajettuna. :idiot2:

Luenko mä vääriä alueita täällä vai miksi mua vähän huvittaa nämä kirjoittelut missä väitetään kaikkien mainostavan isoon ääneen että vanha on paskaa? Omaan silmään kaikista äänekkäin ryhmä täällä on nimenomaan se jolle tiiliskivimuotoilu ja 80-luvun ajo-ominaisuudet on se ainoa oikea vaihtoehto ja kaikki sitä uudempi automaattisesti paskaa. Jokainenhan ajaa sillä minkä parhaaksi näkee eikä se ole minulta pois, mutta ihan oikeasti jo ykköskopan x70 on valovuoden edellä noita takavetoreuhkoja ihan joka suhteessa päivittäisessä käytössä ja ainakaan omaan käyttöön tilanne ei ole uudemmissa malleissa tosiaankaan huonompaan suuntaan mennyt.

Kuinka huonoja arkkupakastimia nykypäivänä valmistetaan jos niitä pitää kerta viikkoon kuskata? Ainakin omalla kuljetuskapasiteetin tarpeella en näkisi järkevänä ajaa ympäri vuoden epämukavalla ja suurikulutteisella autolla jos sitä tilaa tarvitsee pari kertaa vuodessa tai kerran parissa vuodessa.

En kyllä haluaisi kyseistä laitosta enää siinä vaiheessa ottaen huomioon kuinka paljon ylimääräistä elektroniikkaa ja tekniikkaa tuo auto sisältää. Aika masokisti saa olla, että tuommosen laitteen ostaa 10v. ikäisenä ja puoli miljoonaa ajettuna.

Ja ei täällä kyllä kukaan ole vaatinut että uusien autojen pitäisi olla täysin samanlaisia kuin 940 tai 240, tuo on nyt vain taas tahallista väärinymmärtämistä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #140 : 09.11.2017, 13:51:44 »
ihan oikeasti jo ykköskopan x70 on valovuoden edellä noita takavetoreuhkoja ihan joka suhteessa päivittäisessä käytössä

*köh*kääntösäde*köh*

No, tuokin asia on nyttemmin korjaantunut vaikka etupyöriin menee edelleen vetoakselit. Jännä miten esim. uusi XC90 on notkeampi kuin mk1 V70 vaikka ysikympissä on reilusti pitempi akseliväli.

Mutta tuo on heti yksi asia jossa ykköskopan x70 EI ole edellä wanhanliiton takapotkuja -- päivittäinen käyttö sisältää useimmilla ihmisillä parkkiin veivausta tai siis x70:n tapauksessa vekslausta. Muutoinhan toki monessa asiassa mukavampi.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #141 : 09.11.2017, 13:55:02 »
Kuinka huonoja arkkupakastimia nykypäivänä valmistetaan jos niitä pitää kerta viikkoon kuskata? Ainakin omalla kuljetuskapasiteetin tarpeella en näkisi järkevänä ajaa ympäri vuoden epämukavalla ja suurikulutteisella autolla jos sitä tilaa tarvitsee pari kertaa vuodessa tai kerran parissa vuodessa.

Muistutan sitten edelleen että älä keppihevostele toisten ihmisten autontarpeella. Käytä itse semmoista minkä parhaaksi näet ja anna muiden tehdä itse omat valintansa.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #142 : 09.11.2017, 14:17:23 »
Omaan silmään kaikista äänekkäin ryhmä täällä on nimenomaan se jolle tiiliskivimuotoilu ja 80-luvun ajo-ominaisuudet on se ainoa oikea vaihtoehto ja kaikki sitä uudempi automaattisesti paskaa.

Bingo! He ovat se ryhmä, jolle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.

*mun miälestä* Kehitystä on tapahduttava silläkin kustannuksella, että se ei miellytä kaikkia. Jos kehitystä ei tapahtuisi niin ajeltaisiin kaikki Ford Model T pickupeilla jos haluttaisiin kustata tavaraa jonnekin.

Vaikka muutama puristi vaihtaisikin kokonaan merkkiä, niin on tämä uusi tyylisuunta lyönyt sen verran hyvin läpi, että muilta merkeiltä siirtyy käyttäjiä Volvolle.

Ajeleehan jotkut uudella V40:pillä joka on lähinnä surkea vitsi farmariautosta (teknisesti viistoperä), mutta he ketkä ajavat sillä kokevat, että kyseinen auto täyttää heidän tarpeensa mainiosti.  :) Ja kuitenkin suurimmasta osasta autoista löytyy se vetokoukku, jos tulee tarve oikeasti saada tavaraa liikkumaan. Vaikka miten olisi farkussa tilaa, niin sinne ei esim. saa päältäajettavaa ruohonleikkuria jolla pitää käydä leikkaamassa mökiltä ruoho parin viikon välein. Tavallisen työnnettävän leikkurin kyllä saa taiteltua vaikka ja mihin autoon, mutta kun päältäajettavalla tuo toimenpide suoriutuu puoleen tuntiin vrt. työnnettävän 4:ään..

Tästä syystä laitatin tuohon omaan laitteeseen vetokoukun, vaikka sisällekin saa tungettua jonkin verran tavaraa. Mutta välillä tulee niitä tilanteita, että on oltava se kärry.

Mutta tuo on heti yksi asia jossa ykköskopan x70 EI ole edellä wanhanliiton takapotkuja -- päivittäinen käyttö sisältää useimmilla ihmisillä parkkiin veivausta tai siis x70:n tapauksessa vekslausta. Muutoinhan toki monessa asiassa mukavampi.

Epäreilu vertaus. Kaikkivoipa merikonttihan kääntyy ympäri markan päällä!  :nohnoh

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #143 : 09.11.2017, 15:51:57 »
Näinä epävarmoina aikoina se olisi tietysti voinut olla myös jotain tällaista



Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #144 : 09.11.2017, 15:58:54 »
"Due to Wilcox Limousines unique and highly revered partnerships with manufacturers, vehicles are sold with the original manufacture badges."

Eli ne myydään Volvoina, emomerkin hyväksynnällä. Vaikkeivat ole Volvon suunnittelemia niin selvästi tietävät olemassaolosta ja ovat antaneet hyväksynnän hylkeen.
....
Mielenkiintoista että Wilcox myy jatketut Volvoina, kun Nilssonin rakentamat on ollu Nilsson merkkisiä jo siitä asti ku Ford osti Volvon. Takavetoiset Nilsson teki alihankintana Volvolle=100% original Volvoja

Hearse hyvä valinta jos pitää niitä pakastimia kuskailla, limusiiniki kiva jos tarvii tilaa, tai vaikka sitä ei niin tarviskaan.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #145 : 09.11.2017, 16:15:12 »
jo mainitsemani E-Mersun tyyliin tyylikästä, huomattavasti pystympää perää, niin jo on nami kumma. Jos tuo on oikeasti markkinoiden toive, niin voisko vaihtaa ne markkinat?  ;D

Ja ainahan voi ostaa sen Suberbin, eli korjata osaltaan markkinoiden reaktiota.

Tehdääs vertailut, toivottavasti foorumi osaa skaalata kuvat.
Ei näyttäis pystyperä olevan oikein muodissa...





Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #146 : 09.11.2017, 20:40:38 »
Popparit loppu jo perhana kesken kun lueskelee tätä takavetojen haukkumistopiccia, perhana vieköön  :D. Lopputulema tuskin yllätti ketään, ja kun offtopiccikin on tiemmä muotia niin pakko on huudella sekaan että "ei mitään parempaa takavedossa". Mulla on ollut mk1 70, ja nyt mulla on osuus mk2 70 deefemmasta. 40km työmatkalle omista takavetorohjoista mun mielestäni fiksuin käyttöauto olis tuo 945 jossa deeku olisi korvattu deefemmalla ja sisävalaistus/varusteet samasta mk2 seitenkympistä. Mk1 seitenkympissä parempia asioita kun takavedossa, no, öö... sisävaloja siinäkin on enempi ja ilmastointi kaksialueinen, muuten ei kyllä tule mieleen varauksin passiivisen turvallisuuden lisäksi ominaisuutta, missä se olisi edes yhtä hyvä kun kanttilaatikko. Mk2 on jo oikeasti hyvä auto, mutta ei mua niin kiinnosta se kuitenkaan niin paljoa, että kirkuen tahtoisin ominaisuuksiksi semmosia kuin huonommat valot, huonompi näkyvyys, ahtaampi tavaratila ja takavetoon tottuneelle kamala kääntösäde. Sisustus on laadukkaampi, jousituksen pintamukavuus parempi ja cruisen rattinapit on ässä asia, mutta ei siinä ajaessa nyt niin ihmeellistä eroa ole.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Diaz

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #147 : 09.11.2017, 20:52:33 »
Tää taitaa olla pystyperäisimpiä farkkuja tällä hetkellä jolla vielä jotenkuten kärsii ajaa. Vaikka tunnoton ohjaus onkin.


Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #148 : 09.11.2017, 21:03:18 »
Popparit loppu jo perhana kesken kun lueskelee tätä takavetojen haukkumistopiccia, perhana vieköön  :D

Mää kun luulin, että täällä dissataan vain pussihousuja :D

Tää taitaa olla pystyperäisimpiä farkkuja tällä hetkellä jolla vielä jotenkuten kärsii ajaa. Vaikka tunnoton ohjaus onkin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)




Tällainen farkun pitäisi olla! muoviämpäri tuossa on sitä jotakin. Nyt on kyllä niin vertikaalia takalasin linjaa että... Ja vieläpä takaveto S* Tämä taitaa olla oikeastaan kaikkien farmariautojen isä, josta se kaikki lähti. Kunnes sitten joku pakanasielu mm. chevyllä keksi 50-luvulla istuttaa farkkuun viiston takalasin. Miten kehtasivatkin  >:(






Vai onkohan tuota jo silloinkin tutkittu, että sulavalinjaisempi myy paremmin?  ::)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #149 : 09.11.2017, 21:28:58 »
En itsekään huomannut kyydissä istuessa mk1 V70 mallissa kovinkaan suurta eroavaisuutta vaikkapa 945 verrattuna. Istuimet suunnilleen yhtä mukavat ja sisämelu aika samaa tasoa. Suurin ero taitaa olla vain tuo, että V70 on etuveto ja tinakoneella, muutenhan nuo on aika samankaltaisia autoja molemmat. Valovuosien kehityseroja noista en löydä mitenkään kun vertaa keskenään.

 

 

Proturbo  Autodiagnoosi