Futurez  Kulkukoira

Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla

  • 216 Vastauksia
  • 55013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #150 : 09.11.2017, 21:31:10 »
En ole kyllä ennen kuullut että 1950-luvun jenkkejä olisi syytetty sulavista muodoista  :D  karmeeta rautamalmin ja kuutiometrien haaskausta.

Siihenpä se jenkkien autoteollisuus sitten tukehtuikin, kun käytännöllisyydellä ei ollut mitään tekemistä niitten vehkeitten kanssa.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #151 : 10.11.2017, 15:35:36 »
Sen verran on pakko mk1 v70:iä puolustaa, että kääntösäde siinä on kyllä mukavan pieni verrattuna mk2:een. Eihän tuossa 850/x70:ssä ole  kääntöympyrän halkaisija, kuin 20cm 940:iä isompi.

Omia näkemyksiähän tällaisessa keskustelussa jokainen tuo esille ja ne perustuvat omiin kokemuksiin ja tarpeisiin. Turha niistä kenenkään on mieltänsä pahoittaa. Keskusteluhan on vain sitä mielenkiintoisempaa, mitä useampia näkökantoja tuodaan esille. Tylsää olisi lukea, jos eka postaaja kirjoittaisi, että "Näin pitäisi asian olla" ja perään kaikki kävisivät kuittaamassa, että "Aivan, olen samaa mieltä". :D

Meidän, jotka eivät jatkuvasti hyödynnä niitä viimeisiäkin litroja tavaratilasta, voi olla vaikea käsittää, miten joku voi elää jatkuvasti niin äärirajoilla, että päivittäisistä ajoista selviäminen vaatii nimenomaan pystyn takalasin, eikä kaikki tarpeellinen vain kertakaikkiaan mahdu kyytiin, jos lasi onkin viistossa.
Oman kokemuksen mukaan silloin, kun kontti pakataan ääriään myöten täyteen, niin jotain jää vielä toiseenkin kuormaan joka tapauksessa. Tai sen viimeisen kassin voi antaa vaikka matkustajan syliin. 
Jos taas kyseessä on jääkaappipakastin tms. niin ne yleensä on niin pitkäikäisiä laitteita, että kuljetustarve on aika vähäinen ja toisaalta niin kalliita, että myyjä tarjoaa kotiinkuljetuksen jos ei ilmaiseksi, niin hyvin halvalla.
Mutta mitäpä minä näistä tietäisin; ajanhan sedanilla, ja vielä koukuttomalla sellaisella...

Sen muistan omilta "farkku-ajoilta", että jatkuvasti oli joku kaveri tai kaverin kaveri muuttamassa ja silloin sitä välillä luuli, että omakin pystyperäfarkku oli itselle liian ahdas, vaikka se olikin sitä lähinnä muille. :D

Niin, ja muistakaa se huumori näissä jutuissa ;)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 15:41:38 kirjoittanut KalleKyy »
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #152 : 10.11.2017, 19:24:02 »
Sen verran on pakko mk1 v70:iä puolustaa, että kääntösäde siinä on kyllä mukavan pieni verrattuna mk2:een. Eihän tuossa 850/x70:ssä ole  kääntöympyrän halkaisija, kuin 20cm 940:iä isompi.
Missähän näissä sitten se ero on? Ne pari mk1, mitä oon ajellu, on vaatinut lähinnä lentokentän uukkariin  :idiot2:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #153 : 10.11.2017, 19:35:31 »
Hetihän se kangistuu kuvaillun kaltaiseksi, kun vaihdetaan paksummat käännönrajoittimet isompien vanteiden kanssa. Sillan omanikin pilasin... :D
Mutta vakio rengastuksella ja -alustalla on kyllä etuvetoiseksi mukavan ketterä.

Madalsin ja vaihdoin vanteet ja paksuimmat rajoittimet, niin ekan kerran kun päästin kaverin rattiin, niin ajoi ihan normaalin risteyksen leveäksi, kun ei kääntynytkään totuttuun tapaan ;D
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 20:27:03 kirjoittanut KalleKyy »
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #154 : 10.11.2017, 20:59:36 »
15-tuumaisilla vanteilla oli kasipätkä tosi ketterä. Kaikki ei uskoneet. Samat vanteet mk2:een ketteröittää sitäkin mutta 2 metriä isompi ympyrä silti. Sentään on halvat kumit. Taitaa saada 4kpl yhden nykyauton renkaan hinnalla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1203
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #155 : 10.11.2017, 21:40:39 »
Taitas tämäkin keskustelu joutaa siirtää Offtopic-puolelle, sen verran on taas lähtenyt aiheesta :idiot2:. Tai lukkoon, eiköhän tuo aihe ole jo tullut käsiteltyä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #156 : 11.11.2017, 10:03:32 »
Taitas tämäkin keskustelu joutaa siirtää Offtopic-puolelle, sen verran on taas lähtenyt aiheesta :idiot2:. Tai lukkoon, eiköhän tuo aihe ole jo tullut käsiteltyä.
Eli nopeana koosteena uusi V90 pitäisi olla 15” renkailla ja tavaratilaan mahtua 360l arkkupakastin ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #157 : 11.11.2017, 10:39:42 »
Eli nopeana koosteena uusi V90 pitäisi olla 15” renkailla ja tavaratilaan mahtua 360l arkkupakastin ;D
No eikai sentään.

Ihan järkevästä pohdinnasta lähti liikkeelle, jossa sitten ammuttiin puolin ja toisin räkäpäiden sijaan jo kumiluodeilla. :D

Joskus 10-15 vuotta sitten tuota "munamallin" muotoilua minulle perusteltiin aerodynamiikalla. Todellinen syy taitaa olla muotoilijan näkemys, vaikka aerodynamiikassa olisikin eroja.

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #158 : 11.11.2017, 10:43:45 »
Tehdääs vertailut, toivottavasti foorumi osaa skaalata kuvat.
Ei näyttäis pystyperä olevan oikein muodissa...

-hyvä kuvavertailu deleted-

Täytyy myöntää, että Suberb ei oikein kiinnosta ja eipä ole näköjään tullut katsottua sitä yhtään. Joku vaan vertasi siihen, niin ostin isomman tilan heti, ehkä kyse oli ei-kuvaavista litroista sitten?
Käsitys pystyperäisestä XC60:stä oli kyllä myös aivan väärä. Tänään näin sellaisen kauempaa sivusta ja vissiin korkea perä aiemmin hämäsi. Ei mahdu arkkupakastinta kyllä siihenkään  ;D

Mutta Pashatti ja E-Mersu on hyvät esimerkit hyvinkin pystystä farkkuperästä, joka on silti tyylikäs. Mersuun on tehty vaikutelma viistommasta perästä ja totuus paljastuu, kun katsoo takalasin linjaa. Se on livenäkin nähtynä ihan todellista lisätilaa. Ehkä sitten meidän pussihousujen täytyy tyytyä niihin linttoihin. Saapahan toisessa takavedonkin bonuksena. Kumpiko mahtaa olla maailmanlaajuisesti halutumpi, V90 vai E-farkku? Että se niistä markkinoiden toiveista...

Eli nopeana koosteena uusi V90 pitäisi olla 15” renkailla ja tavaratilaan mahtua 360l arkkupakastin ;D

Hyyyi, ei ikinä tuollaisia renkaita. Modernin muotoilun huono puoli on, että jo ne nykyiset perusrenkaat (onko 16" vai 17"?) näyttää V90 todella aneemisilta ja pilaa täysin auton tyylin. S/V90 malleja vastaan tullessa tulee aika skitso vaikutelma. Perusmallit on susirumia ja paremmin ladatut todella tyylikkäitä. Mielestäni paljon isompi kontrasti kuin monella muulla merkillä.

The moose

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #159 : 11.11.2017, 12:27:36 »
Hyvä kun tulikin renkaista puhe.. mahtuuko v90 konttiin 4kpl sen omia renkaita vanteineen?

Xc60 ei mahdu oon ite sovittanu pystyyn ja lappeelleen.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #160 : 11.11.2017, 12:59:50 »
Kumpiko mahtaa olla maailmanlaajuisesti halutumpi, V90 vai E-farkku? Että se niistä markkinoiden toiveista...

Vertaus joka ei kerro yhtään mitään, aivan sama millainen auto se E-sarjalainen on, se myy silti koska Mercedes-Benz. Olen itse ajanut '13 mallista E250 CDI:a ja mallihan on hyvinkin ylistetty mutten kyllä tajua miksi. Kankea, tunnoton, lastutettunakin laiska, automaattilaatikko mallia arpakuutio. Mutta olihan se sentään Mersu.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #161 : 11.11.2017, 13:57:06 »
Se on vähän sama kuin että jos haluaa Volvon johon mahtuu, niin ei kelpaa ostaa Superb. Ei siis haluta pelkkää konttia vaan kokonaisuus. Mun mielestä uus v90 on nätti monesta kulmasta, tosin takana ajaessa näytti hetken pimeässä liikaa Datsun 120A:lta.
Uusia autoja en koskaan osta, jos tuo on ostamisen arvoinen 10v vanhana niin kiinnostaa. Jos sitä ei pysty huoltamaan itse kiinnostaa vähemmän. Taloon pistin reilut 300k menemään, auto ei mun mielestä silloin ole 100k arvoinen.

Mutta kontribuutioni(koneella piirtäminen on ahterista)



v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #162 : 11.11.2017, 16:49:59 »
Se on vähän sama kuin että jos haluaa Volvon johon mahtuu, niin ei kelpaa ostaa Superb. Ei siis haluta pelkkää konttia vaan kokonaisuus. Mun mielestä uus v90 on nätti monesta kulmasta, tosin takana ajaessa näytti hetken pimeässä liikaa Datsun 120A:lta.
Uusia autoja en koskaan osta, jos tuo on ostamisen arvoinen 10v vanhana niin kiinnostaa. Jos sitä ei pysty huoltamaan itse kiinnostaa vähemmän. Taloon pistin reilut 300k menemään, auto ei mun mielestä silloin ole 100k arvoinen.

Mutta kontribuutioni(koneella piirtäminen on ahterista)



Veikaan että V90:ssä on leveyssuunnassa enemmän tilaa Superbiin verrattuna 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #163 : 11.11.2017, 17:15:36 »
Hyvä kun tulikin renkaista puhe.. mahtuuko v90 konttiin 4kpl sen omia renkaita vanteineen?

Xc60 ei mahdu oon ite sovittanu pystyyn ja lappeelleen.

Ei... oo... totta...

Ihanko oikeasti ei rengassarjaa saa isoon SUV autoon konttiin mahtumaan?
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #164 : 11.11.2017, 17:36:45 »
Ei... oo... totta...

Ihanko oikeasti ei rengassarjaa saa isoon SUV autoon konttiin mahtumaan?

XC60:stä en isoksi SUV autoksi edes vitsillä kutsuisi. Xc90:seen kyllä mahtuu, jota isoksi voi sanoa. Toki Jenkkien mitalla tuokin ois korkeintaan keskikokoinen 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Futurez  Kulkukoira