Sen verran on pakko mk1 v70:iä puolustaa, että kääntösäde siinä on kyllä mukavan pieni verrattuna mk2:een. Eihän tuossa 850/x70:ssä ole kääntöympyrän halkaisija, kuin 20cm 940:iä isompi.
Omia näkemyksiähän tällaisessa keskustelussa jokainen tuo esille ja ne perustuvat omiin kokemuksiin ja tarpeisiin. Turha niistä kenenkään on mieltänsä pahoittaa. Keskusteluhan on vain sitä mielenkiintoisempaa, mitä useampia näkökantoja tuodaan esille. Tylsää olisi lukea, jos eka postaaja kirjoittaisi, että "Näin pitäisi asian olla" ja perään kaikki kävisivät kuittaamassa, että "Aivan, olen samaa mieltä".

Meidän, jotka eivät jatkuvasti hyödynnä niitä viimeisiäkin litroja tavaratilasta, voi olla vaikea käsittää, miten joku voi elää jatkuvasti niin äärirajoilla, että päivittäisistä ajoista selviäminen vaatii nimenomaan pystyn takalasin, eikä kaikki tarpeellinen vain kertakaikkiaan mahdu kyytiin, jos lasi onkin viistossa.
Oman kokemuksen mukaan silloin, kun kontti pakataan ääriään myöten täyteen, niin jotain jää vielä toiseenkin kuormaan joka tapauksessa. Tai sen viimeisen kassin voi antaa vaikka matkustajan syliin.
Jos taas kyseessä on jääkaappipakastin tms. niin ne yleensä on niin pitkäikäisiä laitteita, että kuljetustarve on aika vähäinen ja toisaalta niin kalliita, että myyjä tarjoaa kotiinkuljetuksen jos ei ilmaiseksi, niin hyvin halvalla.
Mutta mitäpä minä näistä tietäisin; ajanhan sedanilla, ja vielä koukuttomalla sellaisella...
Sen muistan omilta "farkku-ajoilta", että jatkuvasti oli joku kaveri tai kaverin kaveri muuttamassa ja silloin sitä välillä luuli, että omakin pystyperäfarkku oli itselle liian ahdas, vaikka se olikin sitä lähinnä muille.

Niin, ja muistakaa se huumori näissä jutuissa