Fiksun kuuloinen systeemi on tämä huuhtelu, tai toisinsanoen, aika huonosti tehty huolto jos öljyistä vaihdetaan puolet. No, näin tehtiin omaan VW tiptronicciin monesti, hyvin pelasi vajaaseen 500tkm asti kun eilen sen myin pois. Sanoin korjaamoilla, että pudottakaa öljypohja pois ja kun takaisin kiinni niin uutta öljyä 5,5l ja/tai kunnes tulee täyttöaukosta yli.
Jos auton vie maksulliselle korjaamolle niin fiksua toki olisi vaihdattaa huuhtelemalla koska siinä lisääntyy lähinnä öljykustannus. Jos homman pystyy tekemään itse esimerkiksi DIY-hallin nosturilla niin vastaavan hoidon saa tehtyä toki sillä tavalla, että vaihtaa vain normaalisti kaksi kertaa välissä ajaen pikkulenkin? Vai miten se automaatilla menee, voiko ilman vastusta käyttää ja vaihdella vaihteita? Kahden normaalin vaihtokerran jälkeen vanhaa öljyä on jäljellä 25%. Saman homman kun suorittaa vaikka 20 000km päästä niin öljyt lähes täysin uudet. Motonetissa näyttää öljy olevan 10,90€/l, isommissa pöntöissä varmaan halvempaa.
Onko laatikon öljyvaihto esim. S60/V60 2010-2015 ikäisissä millainen homma jos tekee kuten ehdotin, vain pudottaa öljyt pois ja laittaa laatikko-osaan uutta tilalle? Pahassa paikassa proput?