Kyllä se moottorille parasta on heti lähteä pienellä kuormalla ajamaan, kun käyttää tyhjäkäynnillä. Pahimmillaan tuolla tyhjäkäynnillä voi öljynpaineet tehdä temput terävät voitelun suhteen.
Jos öljynpaine tyhjäkäynnillä on ongelma (paineen puute) on moottorissa
vakava suunnitteluvirhe, tukkoinen öljynsuodatin tai tajuttoman kulunut öljypumppu. Tietysti jos vaihteistoöljyä on työntänyt moottoriin, niin aluksi voi todellakin olla ongelmia öljynpaineen kanssa.

Moottorille on parasta antaa öljyn hetken kiertää ja moottorin lämmetä ja lähteä vasta sitten ajamaan kevyellä kuormalla.
Tyhjäkäynnillä kaikki laakerikuormitukset ovat pienimmillään oikein suunnitelluissa moottoreissa, kuten myös liukupintojen nopeudet toisiaan vasten, mikä tekee sitä kulumista.
Ruiskukoneissa ei kaasariaikakauden ongelmat sylinterien kulumisesta liiallisen polttoaineen vuoksi ole ongelma edes viinakoneissa. Sylinterin seinämille pisaroitunut polttoaine on se joskus muinoin moottoreita kuluttanut ongelma, mikä oli kaasareiden ominaisuus.
Mitä noihin auton valmistajan suosituksiin tulee, niin taustalla on ituhippeily ja polttoaineen kulutus.
Ikivanha vinokone on sisältä plus asteinen vajaassa minuutissa -25C lähtölämpötilasta, jopa viinalla.
Talvella minun taktiikkani on laittaa autoni käyntiin, raapata lasit, harjata auto ja lähteä sitten liikkeelle, oli auto lämmityksessä tai ei. Kun lämpömittari on asteikolla, moottori on +50C sisältä, jolloin se kestää hapettamista oikein hyvin. Laatikko lämpeää hitusen hitaammin, kuin kone.