Proturbo  Autodiagnoosi

Traktoriautot Suomeen

  • 111 Vastauksia
  • 23430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #60 : 26.01.2018, 21:55:50 »
Vaikka lupasin olla inttämättä ja pidän traktoriautoja kannattavana ideana, huomautan edelleen että auton massa kasvattaa törmäysvoimia merkittävästi kevyen liikenteen näkökulmasta. Pehmeä rakenne toki auttaa vähentämään voimia jos sellainen on.

Kokemattomissa käsissä syntyy enemmän onnettomuuksia tilastojen mukaan joten en mielestäni ole automaattisesti mopoautoilijaa vaarallisempi. Jos tuo massa on yhdentekevää niin sittenhän seuraavan kerran terroristin kannattaa ajaa väkijoukkoon mopoautolla koska kuorma-auton hankkiminen on paljon vaikeampaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #61 : 26.01.2018, 22:03:15 »
seuraavan kerran terroristin kannattaa ajaa väkijoukkoon mopoautolla koska kuorma-auton hankkiminen on paljon vaikeampaa.
:2funny: :2funny: :2funny:

Olikos mopoauto vs. mopo onnettomuusherkkyydestä olemassa jotain tilastovalhetta? Entäs mopo/mopoauto vs. henkilöauto?

Kaikkia ajaneena sanoisin mopoauton olevan noista kaikista ylivoimaisesti hirvein laitos ikinä. Sen ajettavuus on ihan hirveä, sen hallittavuus on ihan hirveä, sen ominaisuudet ovat ihan hirveät... Mopo tai mikä hyvänsä tieliikennekelpoinen keksintö on vakaampi ajaa.
Jopa 35 Fergu oli luotettavampi laitos painaa alamäkeen kaasu lattiassa museorenkailla ja "vakailla" jarruilla, kuin mopoauto.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #62 : 26.01.2018, 22:11:45 »
:2funny: :2funny: :2funny:

Olikos mopoauto vs. mopo onnettomuusherkkyydestä olemassa jotain tilastovalhetta? Entäs mopo/mopoauto vs. henkilöauto?

Kaikkia ajaneena sanoisin mopoauton olevan noista kaikista ylivoimaisesti hirvein laitos ikinä. Sen ajettavuus on ihan hirveä, sen hallittavuus on ihan hirveä, sen ominaisuudet ovat ihan hirveät... Mopo tai mikä hyvänsä tieliikennekelpoinen keksintö on vakaampi ajaa.
Jopa 35 Fergu oli luotettavampi laitos painaa alamäkeen kaasu lattiassa museorenkailla ja "vakailla" jarruilla, kuin mopoauto.

Tossa on Mopo vs Mopoauto  https://www.lansivayla.fi/artikkeli/538276-tilastot-osoittavat-mopo-on-mopoautoa-parempi-vaihtoehto

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #63 : 27.01.2018, 21:08:13 »
Ei suomalaisille voi antaa mitään traktoriautoa. Ei ne osaa ajaa mopolla eikä mopoautollakaan.
Tero Petteri Vilttitossu äkkiä googlettaa ja ohittaa rajottimen 15€ softauksella. Kuka poliisi sitä kattelee onko se traktori vai henkilöauto. Jollain kolmiollako takalasissa?

Tosin ei kyllä henkilöautollakaan osata ajaa, muttei niin hulluna kun nuo kersat...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #64 : 27.01.2018, 21:30:45 »
Toivottavasti sallivat käyttäjäkohtaisella avaimella muuttuvan sähköisen rajoittimen, ettei tarvitse olla kiinteä mekaaninen rajoitus.. Voisi ostaa jonkun leikkikalun itselle, millä skidit saisi ajaa köröttelyvauhtia.

Edit: korjattu sanamuoto, kun tarkoitus ymmärrettiin väärin.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2018, 14:42:33 kirjoittanut D5GT »

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #65 : 27.01.2018, 21:33:13 »
Kyllähän noi Suomen mopoauto tilastot on järkyttäviä jos joka kymmenes joutuu onnettomuuteen. Otetaanpa verrokiksi ruotsin Epa- ja A-traktori onnettomuudet. Viime vuonna oli heinäkuuhun mennessä tapahtunut 40 onnettomuutta joka on normaalia enemmänn, Ennusteiden mukaan 50-80 kpl raportoituja onnettomuuksia vuodessa, Niin, Epa- ja A-traktoreita rekisterissä noin 19 000kpl.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2018, 21:40:13 kirjoittanut gubbe »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #66 : 27.01.2018, 21:42:59 »
Kyllähän noi Suomen mopoauto tilastot on järkyttäviä jos joka kymmenes joutuu onnettomuuteen. Otetaanpa verrokiksi ruotsin Epa- ja A-traktori onnettomuudet. Viime vuonna oli heinäkuuhun mennessä tapahtunut 40 onnettomuutta joka on normaalia enemmänn, Ennusteiden mukaan 50-80 kpl raportoituja onnettomuuksia vuodessa, Niin, Epa- ja A-traktoreita rekisterissä noin 19 000kpl.

Tätä ajoin takaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #67 : 27.01.2018, 21:49:50 »
Toivottavasti sallivat käyttäjäkohtaisella avaimella muuttuvan tehon, ettei tarvitse olla mekaaninen rajoitus..

Ei auta mitään. Yhtä lailla sillä 50hv laitteella pääsee sataa, kuin 200hv autolla

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #68 : 27.01.2018, 22:44:30 »
Minusta tuo ei ole ongelma että sen auton joka on rakenteeltaan siihen suuniteltu voi virittää kulkemaan satasta. Suurempi ongelma on se että jos ne päättää rajoittimeksi 60km/h niin sitten ne traktorit vetää sitä joka paikassa ml. suojatiet.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #69 : 27.01.2018, 22:45:19 »
Mä en oikein tajua miksi tuosta rajoittimesta nostetaan sellainen poru.

Kuorma-autoihin piti jälkiasentaa rajoittimet muistaakseni vuosimallista -88 eteenpäin. Sinne laitettiin vaan solenoidi joka katkaisi naftankulun kun nopeus oli 89km/h ja palautti sen taas pari km alempana. Ei noita mitenkään kovin hirveästi käytännössä ohiteltu, vaikka sen ohittaminen oli erittäin yksinkertaista. Vanhaan bensakoneiseen autoon rajoittimen tekeminen on teknisestikin hankalaa, siksihän bensakoneisiin kuorma-autoihin rajoittimet vaaditaan vasta suht uusiin autoihin, joissa on jo sähköinen kaasupoljin.

Sen rajoittimen ohittaminen on helppoa, kuten on myös loppujenlopuksi tavallisen nykyisenkaltaisen mopoauton virittäminen. Karvan vajaa 80km/h olen joskus mopoauton perässä ajanut, ei ollut varsinaisesti enää vakaan näköistä menoa.

Yhtäkkiä mitään Brittien tavoista ja käytännöistä tietämättä tuntuisi aika epätodennäköiseltä että hölmöilen tahallaan törkeästi siellä Rolls Roycella en halua maksaa lunastusmaksua piheyteni takia ja se Rolssi sitten paalattaisiin kun sen hinta olisi vaikka 400 000€, edes halvempien ollessa kyseessä en allekirjoita kovin äkkiä näillä luuloillani paalausjuttuja. Mutta jos ne Traktori autot Suomeen tulee niin siinä on minulle ihan kelpo bisnes kun alan paalata niitä pakkolunastettuja pelejä. :2funny:

Yleensähän ne paalattavaksi menevät autot on jotain parisadan punnan corsia joilla jampat on ajelleet ilman katsastusta ja vakuutuksia jo pidemmän aikaa.

Mutta tuskin kuitenkaan katto on muovia?

Pontiac Transportin kattorakenne on b-pilarista taaksepäin muovia, siellä ei mun tietääkseni ole edes mtään metalli vahvikkeita. Onhan se tavallaan hyvä, kun saadaan autoa kevyemmäksi ja painopistettä alemmas. Noiden pintapeltien korvaaminen muovilla on mun mielestä ihan asiallinen idea. Eipähän ruostu.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #70 : 30.01.2018, 22:43:29 »
Musta vois 16v jälkeen rajoitetun auton saada, mutta softarajoittimen lisäksi tarviis myös jonkunlainen mekaaninen vaihdelaatikon välitysrajoitus ettei kulje yli 65km/h.  Ja laatikko myös oltava sinetöity.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #71 : 04.02.2018, 12:31:07 »
Musta vois 16v jälkeen rajoitetun auton saada, mutta softarajoittimen lisäksi tarviis myös jonkunlainen mekaaninen vaihdelaatikon välitysrajoitus ettei kulje yli 65km/h.  Ja laatikko myös oltava sinetöity.

Eli vaadittaisiin henkselit ja vyö?

Miksi kukaan ei tue ääneen sitä, että mopoautoilla ei saisi ajaa alueella, jossa on nopeurajoitus yli 70 km/h??

Jos tätä kieltoa tarkemmin osaisi mielessään hahmottaa, niin huomaisi nopeasti, että nuo keskustelut 4-tiellä ajamisesta ja jonon keräämisestä loppuisivat kokonaan. Ne toteutuisivat ainoastaan törkeissä rikostapauksissa, jolloin em. ajokieltoaluetta - 80 km/h ja siitä ylöspäin rajoitusalue - mopotraktorin käyttäjä käyttäisi ja rikkoisi samalla tietoisesti lakia. 

Olisihan se helppo todeta, jos siellä joku mopotraktorilla ajelisi - ja kortti kuivumaan.

Ja autoon ALIBABAlta joku tuonllainen 20 euron laite rajoittamaan nopeus elektronisesti, josta voi USB:llä tulostaa nopeushistoriatkin poliisille. https://www.alibaba.com/product-detail/Electronic-Mechanical-obd2-Speed-Limiter_60652006839.html?spm=a2700.7724857.main07.41.74c339c0y7khJZ
« Viimeksi muokattu: 04.02.2018, 12:37:25 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #72 : 04.02.2018, 12:39:34 »
Eli vaadittaisiin henkselit ja vyö?

Miksi kukaan ei tue ääneen sitä, että mopoautoilla ei saisi ajaa alueella, jossa on nopeurajoitus yli 70 km/h??

Jos tätä kieltoa tarkemmin osaisi mielessään hahmottaa, niin huomaisi nopeasti, että nuo keskustelut 4-tiellä ajamisesta ja jonon keräämisestä loppuisivat kokonaan. Ne toteutuisivat ainoastaan törkeissä rikostapauksissa, jolloin em. ajokieltoaluetta - 80 km/h ja siitä ylöspäin rajoitusalue - mopotraktorin käyttäjä käyttäisi ja rikkoisi samalla tietoisesti lakia. 

Olisihan se helppo todeta, jos siellä joku mopotraktorilla ajelisi - ja kortti kuivumaan.

Ja autoon ALIBABAlta joku tuonllainen 20 euron laite rajoittamaan nopeus elektronisesti, josta voi USB:llä tulostaa nopeushistoriatkin poliisille. https://www.alibaba.com/product-detail/Electronic-Mechanical-obd2-Speed-Limiter_60652006839.html?spm=a2700.7724857.main07.41.74c339c0y7khJZ
Itseasiassa ei todellakaan pöllö idea.

Eio pitkästi, kun 4-tiellä välillä tikkakoski - Jyväskylä ajoi vastaan skootteri, jonka perässä kaksi yhdistelmää ja ihan pirun pitkä jono. Mietin, että kuinka isosti kusipäinen omaan napaan tuijottaja saa olla, että lähtee tuolle välille ajamaan nelostietä pitkin, kun ns. "vanhaa tietä" pääsee myös, tukkimatta puolta suomea?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #73 : 04.02.2018, 19:19:51 »
Musta se nopeusrajoitus teillä joilla voisi ajaa olisi ennemmin 80km/h. Muuten voi olla hankalan pitkä siirtymä mikäli alemman rajoituksen teitä ei vieressä kulje koko matkaa. Noita 70km/h teitä ei  esim Imatralla ole yhtään tai muutenkaan täälläpäin tiedossani..
« Viimeksi muokattu: 04.02.2018, 19:22:05 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #74 : 04.02.2018, 19:24:45 »
Samalla pitäisi kieltää traktoreiltakin ajo niillä 80 teillä, joka ei oikein ole käytännössä mahdollista. Ei sellaisia vieressä kulkevia matalan nopeuden teitä ole kovinkaan paljoa.

 

Elekma  Autoracing