Itse näkisin niin, että jos kerran ajatuksena on korvata turvattomat ja hitaat mopoautot huomattavasti turvallisemmilla ja toivottavasti nopeammiksi rajoitetuilla henkilöautoilla, niin kaikkihan siinä voittavat: Siinä, missä nykyään mopoauto vetää letkaa 45 km/h taajamassakin, niin tuollaisella kuuteenkymppiin rajoitetulla autolla pysyisi mainiosti muun liikenteen tahdissa ja isompien rajoitusten alueella usein taas on ohituspaikkojakin, yleensä kaksi kaistaakin.
Traktoriautoille siis pääsy sinne, minne mopoautoillakin.
Sitä paitsi rajoitinta vasten kuuttakymppiä ajava henkilöauto olisi kerrankin helppo ohitettava verrattuna niihin maanteiden vakio kiusankappaleisiin, jotka ihan täysitehoisilla autoillaan keräävät kilometrien jonot peräänsä ajamalla 60-70 km/h ja ohituskaistojen kohdalla nostavat vauhdin reilusti yli sallitun.
Ja nythän juuri esiteltiin joukko uusia liikennemerkkejä, joiden mukana myös vähimmäisnopeusrajoitus. Siinähän on valmis keino rajoittaa kaikkea hidasta liikennettä siellä, ja vain siellä, missä se nähdään tarpeelliseksi, riippumatta ajoneuvoluokasta. On kuitenkin paljon myös esim. satasen rajoitusalueita, joilla liikennettä on äärimmäisen vähän ja missä hitaat ajoneuvot eivät aiheuta vaaraa, tai edes mainittavaa hidastetta nopeammille ja juuri niillä alueilla mopo-/traktoriauto tai mikä vaan ajoneuvo voi olla hyvinkin tarpeellinen, jotta nuorella on mahdollisuus harrastaa ja käydä vaikka töissäkin.