Koko syksyn autokuume poltellut ja nettiautosta seurannut minkälaisia T5 AWD R-design:ja ollut suoraan toimitukseen tarjolla. Eli tästä syystä monien liikkeiden kanssa "keskusteluja" käyty ja lopuksi päädyin vaihtamaan auton Lohjanportin Auto:ssa. Sopiva auto, hyväksyttävä hyvitys vanhasta jne. Olihan tuo sinällään kaukana, mutta ei Suomi niin iso maa ole ettei voi kauempaakin kauppoja tehdä.
T8 ja T5 tuli Oulun Wetterillä koeajettua ja päädyin kuitenkin T5:seen eli jos sähköä autooni, niin sitten liikutaan pelkällä sähkömoottorilla. Wetterillä ois mennyt tilaushommiksi ja kun hyvitys oli ihan hävytön vanhasta, niin eipä tällä kertaa tullut siellä kauppoja.
Ensimmäinen Volvo itselle ja jos totta puhutaan niin tämä uusi S60:n korimalli on ensimmäinen kerta, kun tuli kiinnostuttua koko merkistä tosissaan. Viimeisen viiden autoni (Impreza WRX, BMW 118d, 2*Forester, MINI JCW) jälkeen laadukkuuden tunne autoon istuttaessa ja perusajossa on ihan eri planeetalta. Toki viimeisin JCW on vauhdikkaammassa ajossa taas omaa luokkaansa, mitä nyt vertailin koeajossa olleeseen T5:seen (joka on paperilla samalla viivalla tehojen ja kiihtyvyyden suhteen). Toki autot on ihan erilaisia jo lähtökohtaisesti ja suunniteltukin erilailla. Itselle nyt uusina tulleista varusteista esim. mukautuva vakionopeudensäädin(ACC) toi omanlaisen "rauhallisuuden" ajamiseen ruuhkassa (Lahden moottoritien pumppaavat nopeudet hyvänä tutustumisena varusteeseen) ja pimeillä osuuksilla automaattiset kaukovalot mukautuvalla toiminnolla vaikutti ensituntumalla toimivan loistavasti (verokkkina puolison MokkaX, jossa AFL LED-valot). Vaihteiston hitaanpuolinen reagointi vähän oudoksuttaa nopeissa kiihdytyksissä vai tuntuuko se vain siltä
No ehkäpä se vaan tuntuu siltä, kun tottui JCW:n manuaalin kanssa repivämpään ajotyyliin, aina oli oikea vaihde nopeasti vaihdettuna ja sitten mentiin 
jep. me laiteltiin tarjouspyyntöjä ympäri suomen ja oulun wetteri ja keravan autosalpa jäivät parhaiksi samalla välirahalla. kaupat tehtiin sitten keravalla koska työpaikkani on melkein vieressä ja helsingissä asutaan, sekä autosalvasta saa aina ilmaisen huollon sijaisauton.
huonoin oli ylivoimaisesti kaivokselan bilia josta tuo vaimon V40 CC ostettiin.
meillä tosiaan oli tuo T8 yön yli koeajossa ja vaimo siihen sitten sen verran tykästyi että kauppoihin piti ryhtyä. muut vaihtoehdot olivat 530e ja mesen C300e, bemaria pääsi tietty koeajamaan mutta mersun koeajo jouduttiin suorittamaan E300e mallilla jossa sama tekniikka.
pakko myöntää että molemmat saksalaiset ainakin hiljaisempia maantiellä ja luonnollisesti hiukan preemiumpi ajokokemus kaikinpuolin. hinta niissä karkasi sitten selvästi vollen yli hyvin varusteltuina ja vaimon mielestä liian isoja hänen ajettavakseen, sekä mesen nykyinen C-sarja on jo 5 vuotias eikä ole alunperin suunniteltu hybridikäyttöön, niin se takaluukun akkupatti ei enää tätäpäivää.
jos auto olisi tullut puhtaasti minun käyttöön niin valinta olisi ollut 530e xdrive m-sporttina ja ihan siitä syystä että jatkuva neliveto ja erittäin hiljainen.
mutta joo, uusi S60 on todella hyvännäköinen ja kohtuullisen laadukkaan oloinen peli, että kelpaa sillä ajella ja T8 lähtee viivalta kyllä todella ripeästi. tuli kokeiltua motarilla 130 vauhdista lappu lattiaan, niin ei se sitten enää kummoinen ollut kun sähköavustus loppui.
no tietty se nyt ripeä on, mutta oma vireistetty 3.0 T6 vie sitä ku pässiä narusta.
koeajoautossa muuten tuntui selvä tutina takapäästä motarivauhdeissa, olisiko olleet renkaat epätasapainossa ja kuskin jakkarassa selkeä valmistusvirhe, istuinosassa nappanahassa ruma vekki vaikka kilsoja vasta tuhat ja viikon vanha. molemmat viat taitaa olla jonkinsortin tyyppivikoja kun esim. amerikanfoorumia eli swedespeediä lueskelee.
samaa mieltä olen siitä että nämä hybridit ovat kyllä jonkinsortin melko nopeakin välivaihe ennenkuin alkaa tulemaan niitä 50-60 donan täyssähkäreitä kunnon rangella, leaffit ei kyllä nappaa. toki tuleva XC40 sähkö menis siihen kategoriaan mutta vaimo ei voi sietää sitä korimallia, niin minkäs teet.
kun palautettiin T8 koeajosta niin vieressä oli juuri tuollainen kuin sinulla, mutta molemmissa oli alla samat 19" vanteet. huomattavan paljon omaan silmään paremman näköinen koska bensamallien r-designeissa on se 15 mm matalampi alusta. no ihan riittävän matala se on könytä kyytiin T8:kin
