Silloin ei ole moottorin syy vaan pitänee katsoa peiliin, mielestäni tuollaista ei pidä viaksi kirjata vai onko sitten jos Dieseliä Bensa autoon tankkaa ja yrittää ajaa vika sen moottorin
? Mitä muita vikoja tiedät oikeasti kuin sylinteriputken halkeamat? 
Tuollaiseen tilastoon tulevat mukaan myös käyttäjän kädettämät viat. Yleisesti dieselmoottoreissa aika usein, tai ainakin liian usein, hajoilevat myös suuttimet, korkeapainepumput. Tietysti myös osia jotka ovat periaatteessa samoja bensakoneiden kanssa hajoilee, mutta yhtälailla ne lasketaan dieselin viaksi. EGR on tietysti sellainen joka löytyy kummastakin koneesta, mutta dieselissä on alttiimpi ongelmille, toisaalta turbon pitäisi lähtökohtaisesti päästä dieselissä helpommalla - mutta edelleen vapari bensakoneita on vielä lähes kaikilla valmistajilla, toisin kuin vapari dieseleitä.