Tainnut tähänkin ketjuun kommentoida, että kyllä pysyy sulana. Ainoa keli on ali jäähtynyt vesi, jolloin edes xenon pitkissä ei tuo linssi pysy sulana kokonaan.
Näin arvelinkin.
Varmaan on joo ollukin aiheesta puhetta, mutta ei nyt sattunut silmään.
Led-valot myydään aina kappaleittain joten uusia saa. Paremmissa on 2-5 vuoteen takuut. Mitä taas xenoneihin tulee, niin X-Visionin dominaattorit oli keulalla puolitoista vuotta, kun xenonpolttimo sanoi sopparin irti. Tokihan sinne olisi voinut laittaa jonkun euron polttimon, mutta ei oikein sovi minun maailmaan joten kun vaihtoi molemmille puolille, niin vaikka Osram:n polttimot hankki ebay:stä meni rahaa 60 euroa.
Joten lopputulos: Elämä on täynnä valintoja ja minä en enään halogeeneihin palaa. Ainoa malli xenoneista olisi tuo Dominaattorin xenon boostattuna, mutta on niin järkyttävän iso auton keulalle, että ei kiitos.
Kappaleittainhan nuo melkein kaikki vähänkään paremmat mitkä tahansa valot taidetaan myydä. "Kauhuskenaario" olikin se, että tyyliin kahden vuoden takuun jälkeen hajoaa molemmat 350€:n valaisimet...
Tällä hetkellä itsellä on lisäpitkissä xenonit, ja varmaan vielä ainakin tän talven mennään samoilla. Enkä myöskään aio palata halogeeneihin muualla kun mahdollisesti jossain pussihousuilu tms. valojutuissa

Ledejä harkitaan seuraavaksi, kunhan saa vähän kokemusta aiheesta.
Valojen koko ei oo mulla taas este/rajoite, kun nuo nykyisetkin on mitä on. Lähinnä hinta-laatusuhde on yllättäen näissäkin tärkein juttu mulle. Koska väkisinkin tulee mielen että saako rahoilleen vastinetta valitessaan 150€:n valaisimen sijaan 300€:n valaisimen? Onko 300€:n valaisin tuplasti parempi kuin 150€:n? Tuplasti valoa, tehoa ja kestoa tjsp?