Aijai... eikun liikennevaloihin kilpaa pilkkimään mopopoikien kanssa...
Mäoon tehny tota!

"Herneellä" eli Fiatilla, siinä kantoi imuäänet ihan mielettömän kauas. Paras kerta oli, kun jouduin pysähtymään läheiseen valoristeyksiin punaisiin. Olin menossa suoraan yli ja heti risteyksen jälkeen pitkä ja jyrkkä ylämäki.
Lapsilauma (ilmeisesti koululauma, kun opettajat molemmissa päissä) pysähtyi minusta katsoen vasemmalle, aikomuksenaan ylittää ajorata poikkisuunnin minun kulkusuuntaan nähden, mutta jäivät odottamaan seuraavaa vihreää (että kaikki ehtivät).
Heheh, käytin nopeasti kaasua lattiassa. Peto (susi) murahti, hieman parin pikkupojan päät pyöri, mutta auton ulkoasun vuoksi kukaan ei arvannut, mistä ääni tuli.
Risteävä vaihtui punaiselle, jalat polkimille, ykkönen silmässä käsijarrulla paikoillaan, kaasu aivan tuntumalla. Lapsilauma on nyt kokoontunut ja ensimmäinen opettaja huitoo ilmeisesti ohjeita.
Samansuuntainen kevytliikenne vihreä, vielä kaksi sekuntia. Nostin kierrokset 3500rpm, moottori alkoi parkumaan.
KELTAINEN, kaasu lattiaan!
VIHREÄ!!! Kytkin ylös ja kaikki 82 kuumaveristä italialaishevosvoimaa valloilleen. Moottori paukutti rajoittajaan, etupää vatkasi. Yhtään keventämättä kytkinpommilla kakkonen, moottorin kierrokset putosivat 4200rpm tuntumaan, jossa on kantavin imuääni. BROOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Kiihdytin ylämäkeen. Taustapeilistä näin ihan jokaisen pikkupennun kääntyneen katsomaan, pari tuuletti ja hyppi paikoillaan.
Aina sai pikkulapsilta hymyt, peukut ja tuuletukset. Päiväkodin poikapiiri oli aina pyytämässä aidalla "paina kaasua!". Pariin otteeseen tuli vanhempaa väkeä kyselemään milloin missäkin, että mikäs 2-litrainen voimapesä tuolla on kun noin murisee? "Ihan 1.2 litrainen isolohko".

Samoin jos mopopojat huudattivat valoissa ja itse seisoi niiden takana, niin hiukan tympääntyneen näköisiä ilmeitä tuli kun antoi ihan huoletta soittaa useamman sekunnin rajoittajaa vasten. Loppui se saatanan rannerunkkaus.

Nopeus ja vauhti on kaksi eri suuretta. Toinen voidaan mitata tarkasti, toisen mittaaminen on mittaajasta kiinni.