Autoracing  KL-varaosat

Vaparimoottori vastaan turbomoottori

  • 199 Vastauksia
  • 53152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #165 : 09.03.2018, 18:24:21 »
Ai nyt täällä puhutaan missä on parhaat äänet? ??? No turbossa, mutta te linkkailette ihan vääriä autoja  :(


*klik*

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #166 : 09.03.2018, 18:26:58 »
Nojoo, saa sen 49cc kaksitahtisenkin kuulostamaan puhaltimella aika äreältä:
https://youtu.be/D-fAQzA002M

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #167 : 09.03.2018, 18:35:13 »
Tätä videota katsellessa voi huomata, ettei tuossa Quattro S1:ssäkään nyt niin iso se ahtopaineen viive ole:
https://www.youtube.com/watch?v=Y8pqPPzOMtw

Painemittari ratin vasemmalla puolen, pieni pyöreä mittari pystyviisarilla.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #168 : 09.03.2018, 19:34:02 »
köyhät hakee auton saksasta. persaukiset ajaa dieslelil
bensallahan pestiin pensseleitä, ei ainakaan vanhemman henkilöautodieselin omistus sovi persaukiselle kun pelkät verot jo 700-800e nykyään.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 19:36:49 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #169 : 09.03.2018, 19:37:57 »
Mäoon tehny tota! ;D

"Herneellä" eli Fiatilla...

 :facepalm:  No voi eläimen käsi...

Viime kesänä töissä tuli pariinkin otteeseen havaittua, kun erään kyläkoulun oppilaat juoksivat aina välitunnilla ollessaan hyvissä ajoin aidanvarteen tuulettamaan ja näyttämään peukkuja, opettajan pidellessä korviaan taustalla.

Kyseessä ei tosin ollut (imu)putkiviritteinen mopoauto, vaan 'jonninverran' suututettu 7,5-litrainen turbokuutonen suoralla savupiipulla alkoi kirnuta voimaa parhaalla vääntöalueella koulua edeltävässä pitkässä ylämäessä.

Usko osaan Suomen nuorisoa kohtaan nousi rahtusen.

Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #170 : 09.03.2018, 19:40:29 »
Taisi olla se 7.5 kutonen dieselmoottori ?
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 19:54:58 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #171 : 09.03.2018, 20:01:29 »
Taisi olla se 7.5 kutonen dieselmoottori ?

Jep. Arvasit vissiin sanoista voima ja vääntöalue samassa lauseessa. 8)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #172 : 09.03.2018, 22:44:22 »
Jep. Arvasit vissiin sanoista voima ja vääntöalue samassa lauseessa. 8)
mikään ei korvaa kuutiotuumia
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #173 : 10.03.2018, 00:23:40 »
eiköhän se ole aivan sama kunhan eteen ja taaksepäin pääsee
pisteestä a-b pisteesen
kiitoos ja anteeks.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #174 : 10.03.2018, 01:28:23 »
mikään ei korvaa kuutiotuumia
Ahdinhan nuo korvaa?
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 414
  • Jee jee
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #175 : 10.03.2018, 16:47:21 »
eiköhän se ole aivan sama kunhan eteen ja taaksepäin pääsee
pisteestä a-b pisteesen
Ei ole.
!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #176 : 10.03.2018, 18:30:20 »
Ei ole.
Komppaan  8)
Toisaalta joillekkin se riittää että tuo määritelmä täyttyy, kyllä munkin ajot täyttyis jollain micran kippanalla, mutta kun ei. En halua.  *taavih->
Ja mitä vapari vs. turbo vääntöön tulee niin kummatkin puoltaa paikkansa kuhan ne on sullottu johon järkevään kokoon panoon, en todellakaan haluais ajaa 1,5litrasella koneella varustettua takaveto volvoa  ::)

Kuutiotuumat  O0
Ylipaine  O0

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #177 : 10.03.2018, 21:27:10 »
Ahdinhan nuo korvaa?
Jos vertaa vaikka tuollaista 4,4 litraista ahdettua dieselmoottoria, 5,8 litran vaparidieseliin, niin huomattavasti paremmin vääntää tuollainen 4,4 litran turbodiesel. 5,8 litran kone alkaa hyytymään kovemmassa vedätyksessä yläkierroksilla, kun 4,4 alkaa turbo viheltää rasituksessa, eikä hyydy. Tehot noissa on suurinpiirtein samat, mutta paljon sitkeämpi on ahdettu kone.

5.8 litrainen moottorikin olisi reippaasti parempi ahtimella.

Tämän päivän moottoreita jos vertaa tuollaista turbodiesel R4 4,4 ja R6 6,7 moottoreita niin kummassakin aika samat tehot/vääntö eli 150-160hv ja 630-680nm. Eipä ole moottorin tilavuudesta noissa ainakaan kovinkaan merkittävää eroa ja ainoa hyöty on että R6 on paremmat äänet. Sama jos vertaan 1.7 bensa turbomoottoria 2.0 vapariin, niin mukavampi turbokone on ajaa. Vetää alhaalta eikä tarvitse huudattaa yhtä paljoa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2018, 23:29:45 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #178 : 14.03.2018, 14:11:28 »
Varmaan vähän automallikohtainen asia. Kyllähän vapari on simppelimpi ja vähemmän hajoavia osia, turbo antaa sitten kivaa potkua ja pitäähän sekin kestää. Muutaman kerran olen vapari kasilla ajellut ja kovasti tykännyt, olisihan sellainen kiva. Ei minua kiinnosta juurikaan, että jostain 1.4 starttimoottorista revitään turbolla 200hv... Mitä mieltä sellaisessa on?
a car you can believe in

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #179 : 14.03.2018, 16:13:03 »
Kyllä itse olen tämän V8:n ostamisen jälkeen kallistunut vaparimoottoreiden suuntaan. On se teho vaan jotenkin miellyttävämpää kuin vastaavilla suoritusarvoilla olevien turbojen kanssa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy