Minulla on 8-pätkässä B5252S eli myöskin 10-tappinen Siemensin ohjauksella, jossa puolen kaasun nykimisongelmaa ollut. Alkoi kun jouduin vaihtamaan lambda-anturin - motonetista hommasin uuden, joka osoittautui NTK:n eli alkuperäisvalmistajan tuotteeksi.
Uudella anturilla oli tyhjäkäynti aluksi aivan hirveää ja nyki tietyssä nopeudessa todella pahasti. Nykimisen sai loppumaan ainoastaan painamalla kaasun hetkeksi pohjaan. Ja sama homma muutaman sekunnin päästä uudestaan - hieman hankala ajettava siis

Ongelma vaikuttaisi nyt korjautuneen, mutta ihan varma en vieläkään ole sen juurisyistä. Pakosarjan ostin uuden, kun vanha selvästi vuoti... Sytkäosia uusin myös... Mikään ei vaan tuntunut ongelmaa korjaavan kokonaan.
Olen tässä kehitellyt sellaista teoriaa, että uusi anturi olisi ollut liian nopea reagoimaan ja aiheutti jonkinlaisen säätöteknisen huojuntailmiön... Mitään en näistä sinänsä ymmärrä, mutta auto on koko ajan parantunut ihan vaan ajamalla. Nyt ollaan jo aika hyvässä tilanteessa: mitään nykimistä tai huonoa tyhjäkäyntiä ei ole pitkään aikaan ollut havaittavissa.