Moikka, liityn tähän myös omalla vm. 2016 V60 D3:lla.
Vaihdoimme tammikuussa autoksi tuon V60:n jolla oli ajettu 96tkm. Ensimmäisen kerran tuo pyysi lisää öljyä 98tkm kohdalla, mutta ajattelin tuon johtuvan vain siitä että edellisestä öljynvaihdosta oli kulunut melkein vuosi. Auto kävi huollossa helmikuussa, ja sen jälkeen ajeltiinkin n. 4000 km ennekuin öljyä sai taas lisätä, mutta sen jälkeen öljyä on saanut lisäillä alle parin tonnin välein. Laitoin liikkeeseen viestiä huhtikuun alussa, jolloin neuvoivat käyttämään autoa korjaamolla, ja korjaamolla diagnosoivat kulutuksen johtuvan venttiilikopantiivisteen vuodosta. Autolle oli varattu jo aika tuohon vaihtoon toukokuulle, kunnes viikkoa ennen se hävitti jäähdytinnesteet koneesta kesken ajon (syyksi paljastui puhjennut egr:n jäähdytin, auto korjattiin Porissa Auto Palinilla täysin Volvon piikkiin).
Tämän jälkeen sovittiin liikkeen kanssa että seuraillaan tilannetta, kun kaikki tiivisteet sekä egr oli vaihdettu. Autoon vaihdettiin öljyt tuossa egr-jäähdytin-hässäkässä, ja se oli heinä-elokuun ajamatta kun vaimo oli hoitovapaalla niin tämä seurailu venyi, mutta syyskuun alusta auto on ollut taas käytössä ja öljyä saanut lisäillä parhaimmillaan 3 kertaa kuukaudessa. Näiden jälkeen sovittin että tehdään öljynkulutusmittaus, ja tänään saatujen tulosten perusteella tuo vie öljyä 2,77dl/1000km, eli aika reippaasti yli sallittujen arvojen.
Nyt odotellaan jatkotoimenpiteitä, mutta aika vahvasti haiskahtaa että männänrenkaat menevät tästäkin vaihtoon. Liike on heinäkuussa luvannut maksaa mittaukset ja korvaukset, itseä lähinnä mietityttää nyt se että muuttuuko ääni kellossa jos Palinilta pamahtaa 6k€ korjausarvio
