KL-varaosat  Race.fi

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 82513 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #45 : 27.02.2012, 20:27:53 »
No juu mullakaan ei o noin kiree nokka kun sulla.
Kuutiot kompensoi  ;)

Mun ois tarkotus kiskoa vielä Polaria tolla perässä, tankkausvälinä
huoltoasemalta toiselle  :2funny:

No joo, se Ot:sta. Innolla odotetaan sitä et nää on valmiit.

Eroja meillä on alakerrassa, nokassa, kannen työstössä ( muuten samat venat,
jouset yms) sekä sytkässä.

Onko sulla tietoa mikä oli sen koneen kokoonpano mistä toi kansi
ja tehot on?
Joo kyllähän mullekki nuo kuutiot kelepais  ;D... Ehkä joskus  kun vähän rikastuu niin se 2,5l ;)
En muuta tiiä ku että siinä on ollu se B18 lohko joka oli porattu 2l ja että siinä oli tuo kansi ja muistaakseni timon 840 nokka.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #46 : 10.03.2012, 23:20:50 »
Tulipa tänään käytyä autolla...Sai vähän tehä lumitöitä!



Samalla tuli maalailtua lohko

Ennen:

Jälkeen:
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #47 : 12.03.2012, 22:08:10 »
Nyt on tässä tullut mietittyä kytkintä. Mahtaako vakio kestää? Mikä ois vahvempi kytkin joka tuohon tappikoneen vauhtipyörään sopii suoraan? Ei kuitenkaan mitään sintteriä viittis laittaa. Hakusessa ois myös stefallinen jakopään koppa semmosta saa tarjota jos on nurkissa tai jos tietoa mistä vois saada.



PS. Tilasin eilen illalla 123Ignition Tune jakajan niin saa säädettyä nyt nuo ennakotkin aika mukavasti  8)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #48 : 12.03.2012, 22:35:30 »
Nyt on tässä tullut mietittyä kytkintä. Mahtaako vakio kestää? Mikä ois vahvempi kytkin joka tuohon tappikoneen vauhtipyörään sopii suoraan? Ei kuitenkaan mitään sintteriä viittis laittaa. Hakusessa ois myös stefallinen jakopään koppa semmosta saa tarjota jos on nurkissa tai jos tietoa mistä vois saada.



PS. Tilasin eilen illalla 123Ignition Tune jakajan niin saa säädettyä nyt nuo ennakotkin aika mukavasti  8)

Ruotsista kun lukee sävär-turbon sivuja, 200hv vaparikoneen väännöin
pitäisi vielä mennä. Eli pitäis varmaan riittää? Samaa sanoivat ruotsalaisesta jokkiskaupasta,
kysyin heiän kytkimestä jota mainostivat kestävän 200hv, että on vakio.

Stefallisesta kopasta kysy nimimerkiltä eke . Vaatii stefattoman etukopan vaihdossa,
ja velotti muutaman hassun euron  :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #49 : 13.03.2012, 08:40:16 »
Normaali kytkin ei oikein toimi, mutta tossa mahtava paketti http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3339989.jpg Näkyy noi numerotkin, jos tilaat jostain.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #50 : 14.03.2012, 16:20:17 »
Ensviikolla lähtee moottorin hilut koneistamolle. Toivotaan nyt että ne ei viipys kovin kauaa että sais ton nippuun tavoiteajassa.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #51 : 16.03.2012, 19:33:19 »
Tänään hain postista uuden virranjakajan. Nyt on tullut tässä kokeiltua tuota säätöä ja on kyllä tosi helppo käyttää. Jos ennakkokäyrä on tiedossa niin se on vain parin minuutin homma laittaa tuohon.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #52 : 20.03.2012, 21:51:11 »
Tänään vein alakerran hiluineen koneistamolle. Lohkon tasopinnasta otetaan vähän tavaraa pois, alakerran hilut tasapainotetaan, nokkalaakerit vaihetaan ja kampiakselista kiillotetaan laakerikaulat. Kuulemma ensviikolla alkuviikosta viimeistään saa osat takaisin eli ei tarvi kauaa odotella :)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #53 : 20.03.2012, 23:07:34 »
Sit kun saat pelin tulille ja liikkeelle, niin pidetään oranssi volvojen miittinki Kemin ja Kouvolan välimaastossa tyyliin Kummeli lada kerhon kokoontuminen ;D

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #54 : 21.03.2012, 20:27:23 »
Sit kun saat pelin tulille ja liikkeelle, niin pidetään oranssi volvojen miittinki Kemin ja Kouvolan välimaastossa tyyliin Kummeli lada kerhon kokoontuminen ;D
No ilman muuta ;D ...Ois muuten hyvä kun joskus järjestettäisiin joku veteraani Volvojen oma miitti.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #55 : 04.04.2012, 09:14:34 »
Noniin huomenna sais hakea alakerran hilppeet koneistamolta. On vähän jäljessä aikataulusta kun ei ollut löytänyt mistään oikeita pultteja vauhtipyörälle niin ei ole voinut tasapainottaa sitä mutta huomenna ne kuulemma pitäis saada. Tein tilauksen myös kg trimining:lle ja sieltä tulee kaikki pultit ,tiivisteet, öljypumppu(special),vesipumppu, CroMo tönärit ja männänrenkaat.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #56 : 04.04.2012, 16:40:05 »
Ihan kun oisin jostain ruotsista lukenu että toi spesiaaliöljypumppu
ei enää ois "spesiaali" vaan normi pumppu mistä vaan nostettu
painetta eli sama ku laittas prikan jousen alle. En me takuuseen tästä,
mut pieni muistikuva ois tälläsestä.

Ja vanhat spesiaaliöljypumput ois vissii ollu suurempitilavuuksisiakin, eli
eri runkoon vissiin jouduttu tekeen? Tiedä häntä.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #57 : 04.04.2012, 19:53:59 »
Ainakin kg kirjoitti että on eri valua ja lujempi kuin alkuperäinen korkeamman öljynpaineen lisäksi.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 615
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #58 : 04.04.2012, 22:33:46 »
Viimeksi Ruotsista tullut spesiaali öljypumppu oli VALURAUTAA ,painoero alkuperäiseen alumiiniseen oli aika iso .

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #59 : 04.04.2012, 22:56:14 »
Viimeksi Ruotsista tullut spesiaali öljypumppu oli VALURAUTAA ,painoero alkuperäiseen alumiiniseen oli aika iso .

Oliko siinä muuta speciaali kuin tuo materiaali. Eli miten rattaiden koko verrattuna alkuperäiseen.

 

Carcom Oy  Elekma