Muutamat tuttavat kehuneet ruvelle näitä RVS:n tuotteita, joita on niin koneisiin kuin laatikoihin yms. Ei tosin taida olla varsinainen pesuaine, vaan öljyn joukkoon jätettävä lisäaine?
Ei minkäänlaista omakohtaista kokemusta.
Ite kokeilin ekan kerran ja ensimmäinen käsittely on melkeinpä pesu, jossa ajellaan 300 - 400 km rauhallisesti revittelemättä ja sitten vaihdetaan öljyt. Uusien öljyjen sekaan seuraava satsi. Kyllä toi eka satsi sai tonnin ajetut öljyt likaiseksi.
Toisellakin satsilla on vielä se rauhallisempi vaihe, jossa ajellaan sitä RVS:ää "sisään" 1500 - 2000 km. Nyt kun tuo 1500 alkaa olemaan saavutettu, niin tänään auto tuntui perstuntumalta paremmalle. Voi tietty olla ulkolämpötilastakin (+30C) johtuvaa.
STP engine flushia (Fortea halvempaa kerosiinia) testasin kerran (850 T5) ja putsaahan se, mutta en mä mitään etua siitä löytäny. Ja ostinhan mä alkoholin vaikutuksen alaisena sen vetypuhdistuksen

Fiksuinta puhtaanapidossa on kuitenkin (tee-se-itse) öljynvaihto noita oletuksia lyhyemmillä vaihtoväleillä. Matematiikkaa käyttäen 20k --> 15k muutoksella leikataan 25% likaisella öljyllä ajoa pois ja kun se lähtee ns. loppupäästä (jossa öljy on alkua likaisempaa) niin vaikutus on luonnollisesti suurempi. Eikä tartte ostaa hypeöljyä superlisäaineineen, koska sen öljyn ei ole tarkoitus kestää kymmeniä tuhansia.
Saappimaailmassa etanolivehkeisiin opastivat putsaamaan suuttimia sillä, että ajaa välillä bensalla. Tiedä sitten onko siitä apua. Kait se etanoli ja bensa kuitenkin eri aineita liuottaa.
Jos @Jameson73 meinaat RVS:ää laittaa, niin vielä ehtii ajella niillä likasilla öljyillä ton 300 - 400 km ennen huoltoa ja huollon jälkeen toinen RVS-satsi uusii öljyihin.
Tuntematta sen kummemmin essentiaaleja, niin kyllä mä hankkisin myös noilla kilsoilla kumihanskan ja testaisin onko huohotuspuoli myös pidetty auki / kunnossa.