Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16023 Vastauksia
  • 4081272 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4050 : 08.09.2013, 15:48:04 »
Kokeilin tänään aamulla töihin tullessa niin noin 1200 rpm:n kohdalla seosmittarissa hyppäsi LEDi asteikolle ja tämä tuntui myös selkeästi persdynossa.  :)
Tuli myös kokeiltua, 3. vaihteella moottorijarrulla n. 1700rpm kohdalla tuntuu kyllä tuo "nytkähdys".
Tonin lastut kiinni.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4051 : 08.09.2013, 18:56:06 »
Millä periaattella tuon V70 mk2 keskikonsolin tuuletusräppänä paneelin saa irrotettua oikeaoppisesti, siis se osa missä on hätävilkkujen katkaisin samassa?
Tartteis korjata nuo läpät jotka pitäs liikkua vivuista.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4052 : 08.09.2013, 20:20:02 »
Bilian verkkokauppa ei tunne polttoaineluukun keskuslukitusmoottorin osanumeroa 9483311.

Onkohan tuolle muuta numeroa.

V70  vm-2002
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4053 : 08.09.2013, 21:37:46 »
Bilian verkkokauppa ei tunne polttoaineluukun keskuslukitusmoottorin osanumeroa 9483311.

Onkohan tuolle muuta numeroa.

V70  vm-2002

Tuo numero korvataan numerolla 30716837, joka korvataan numerolla 30612856 jonka hinta on 134,45€, tai näin ainakin mun tiedot näyttää asian, kannattaa autoon sopiva numero kuitenkin varmistaa varaosamyyjältä, joka katsoo sen vidalta

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4054 : 08.09.2013, 22:01:29 »
Kiitos.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4055 : 09.09.2013, 00:47:23 »
Millä periaattella tuon V70 mk2 keskikonsolin tuuletusräppänä paneelin saa irrotettua oikeaoppisesti, siis se osa missä on hätävilkkujen katkaisin samassa?
Tartteis korjata nuo läpät jotka pitäs liikkua vivuista.

Siellä on niiden ritilöiden takana sellaiset muovilipareet jotka tarvis nostaa ylöspäin ja samalla nurkka kerrallaan vetää ulospäin. Näyttävät sellaisilta U muotoisilta leikkauksilta siinä sisämuovissa. Saikohan tästä mitään selkoo..
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10169
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4056 : 09.09.2013, 06:43:52 »
Tuli myös kokeiltua, 3. vaihteella moottorijarrulla n. 1700rpm kohdalla tuntuu kyllä tuo "nytkähdys".
Tonin lastut kiinni.

Ok. Mulla on Vikingin lastu. On niissä näköjään eroja.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4057 : 09.09.2013, 07:52:47 »
 Suoraan kaverilta kopsaten:
 
 jos kysysit vrcf:fän foorumilt et Käykö 760 volvoon missä on multilink perä ni jonkun muun jouset?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4058 : 09.09.2013, 08:15:36 »
Tolla käytöllä veikaisin kaasutinta. Neulaventtiili jumii auki ja kaasari tulvii. Auki ja putsaus niin tod näk wörkkii paremmin.
tässä kyseisessä kaasarissa ei tietääkseni ole neulaventiiliä, tää on sellanen yksikurkkuinen pystyssä oleva kaasari ja pässin pallin verattuna puolet pienempi. e mista nyt juuri tähän hätää minkä merkkinen kaasutin on mutta muissa vanhemmissa volvoissa en vastaavaa ole muistaakseni nähnyt.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4059 : 09.09.2013, 16:19:57 »
tässä kyseisessä kaasarissa ei tietääkseni ole neulaventiiliä, tää on sellanen yksikurkkuinen pystyssä oleva kaasari ja pässin pallin verattuna puolet pienempi. e mista nyt juuri tähän hätää minkä merkkinen kaasutin on mutta muissa vanhemmissa volvoissa en vastaavaa ole muistaakseni nähnyt.
En mä mitään kalvon seosneulaa tarkoittanutkaan vaan kohokammion neulaventtiiliä ja sellainen siellä varmasti on...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4060 : 09.09.2013, 17:10:40 »
En mä mitään kalvon seosneulaa tarkoittanutkaan vaan kohokammion neulaventtiiliä ja sellainen siellä varmasti on...
tulikin tuossa vähä sen jälkeen kun olin kirottanut tuon juttuni mielee et siehän on se kohokammion neulaventtiili vielä, mutta en ollu enää koneen ääressä sillon nii en saanu enää korjattua koko hommaa.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4061 : 09.09.2013, 21:13:54 »
Millain lähtee XC60 2012 maski irti?  ???

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4062 : 10.09.2013, 00:29:50 »
Volvo 945 B230FB vuosimalli 1991, saksan tuonti vuonna 1999 ja seuraavanlaista...
Sytytystulppien ja -johtojen, pyörijän ja jakajan kannen uusimisen jälkeen ilmaantui seuraavanlainen oire:

Moottorin ollessa kylmä/haalea (lämpömittari nollassa tai 1/4 noussut) tuntuu selvää nykimistä/rykimistä osakaasulla noin 1500-2500rpm, puoli/täyskaasulla ei rykimistä.

Moottorin lämmettyä viisarin puoliväliin (noin 90-astetta), tuntuu hyvin pieni nykiminen osa-/puolikaasulla kierrosalueella 1500-2500rpm, kaikkein selvimmin 2000rpm. Ja kun kuumalla moottorilla lyö vaikkapa 2000rpm lämän tiskiin, moottori "mopeltaa" (tuntuu sarja pieniä rykäyksiä) noin puoli sekuntia, kunnes ampuu matkaan. Täyskaasukiihdytyksessä ei rykimistä/heijaamista esiinny.

Vikakoodeja ei ollut, polttoainelaitteisto ja sytytysjärjestelmä 1-1-1, eli ei vikakoodeja.


Onkohan nyt mahdollisesti Lambda, vai voiko loppuun kulunut kardaanin tukikumi ja -laakeri aiheuttaa moisen, kun vaihteistokin on lähes kuiva (ulostulon stefa vuotaa aika reilusti)?

Kulutus pyörii siinä 9l/100km +-0,5 tuntumassa, eli ei kovin pahasti bensa maistu. Kylmän koneen käydessä kyllä haisee aika miehekäs palamattoman polttoaineen haju...

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4063 : 10.09.2013, 06:23:39 »
Volvo 945 B230FB vuosimalli 1991, saksan tuonti vuonna 1999 ja seuraavanlaista...
Sytytystulppien ja -johtojen, pyörijän ja jakajan kannen uusimisen jälkeen ilmaantui seuraavanlainen oire:

Moottorin ollessa kylmä/haalea (lämpömittari nollassa tai 1/4 noussut) tuntuu selvää nykimistä/rykimistä osakaasulla noin 1500-2500rpm, puoli/täyskaasulla ei rykimistä.

Moottorin lämmettyä viisarin puoliväliin (noin 90-astetta), tuntuu hyvin pieni nykiminen osa-/puolikaasulla kierrosalueella 1500-2500rpm, kaikkein selvimmin 2000rpm. Ja kun kuumalla moottorilla lyö vaikkapa 2000rpm lämän tiskiin, moottori "mopeltaa" (tuntuu sarja pieniä rykäyksiä) noin puoli sekuntia, kunnes ampuu matkaan. Täyskaasukiihdytyksessä ei rykimistä/heijaamista esiinny.

Vikakoodeja ei ollut, polttoainelaitteisto ja sytytysjärjestelmä 1-1-1, eli ei vikakoodeja.


Onkohan nyt mahdollisesti Lambda, vai voiko loppuun kulunut kardaanin tukikumi ja -laakeri aiheuttaa moisen, kun vaihteistokin on lähes kuiva (ulostulon stefa vuotaa aika reilusti)?

Kulutus pyörii siinä 9l/100km +-0,5 tuntumassa, eli ei kovin pahasti bensa maistu. Kylmän koneen käydessä kyllä haisee aika miehekäs palamattoman polttoaineen haju...
oletko tarkastanut jakajan kannen alta ettei ole kauhean paskainen jolloin kipinä sinkolee pitkin jakajan kantta, tämä voi aiheuttaa myös tuota rökeltämistä ja nykimistä. myös tulpat voi lämmetessään lakata pelaamasta kunnolla.
edit: oma 740 nyki ja pätki jonkun verran vastaavilla kierrosalueilla jonkun verran mutta teki myös painetta jäähdytäjään, oli kannentiiviste hajonnut.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2013, 06:26:48 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4064 : 10.09.2013, 06:40:58 »
Vanha jakaja oli aivan järkyttäväntörkyinen ja huonokuntoinen, ellei jopa alkuperäinen 430tkm ajettu. Tämä nykyinen puhdistettiin huolellisesti ennen paikoilleen asettamista ja uusilla osilla on ajettu noin 1200km.

Tyhjäkäynti on semmoista ralli-automaista rynkytystä. Pakonuotista on kuultavissa, että voipi olla alkavaa venttiilivikaa. Ei kuitenkaan köhi/rytkytä jos moottorin kierrokset nostetaan yli tyhjäkäynnin. Nykimistä esiintyy vain osa-/puolikaasulla kuormitettaessa.

 

Elekma  Autoracing