Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3804258 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4035 : 06.09.2013, 15:56:48 »
Painepumppu ehtoossa tai huono kosketus sulakkeella.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4036 : 06.09.2013, 15:59:37 »
Mikähän vois olla vikana kun bensapumpun sulake kuumenee ja muoviosa alkaa sitä myöten sulamaan..? 240 k-jettiläisestä kyse.. Aikasemmin tankin pumppu oli sökö niin poltti sulaketta, mutta nyt ehjä pumppu, eikä sulake pala, mutta kuumenee ihan p*rkeleesti ja alkaa pikkuhiljaa sulamaan tosiaan tuo muovi siitä..  Muuten kyllä toimii, mutta sulakkeen sulaessa alkaa tulemaa kosketushäikkää niin pumppu lakkaa toimimasta.. Ei luulis mistään olevan maissakaan virtajohdon kun ei kuitenkaan nyt sulaketta polta..
Jos siellä on ne Boschin malliset tappisulakkeet vielä niin putsaa ne koskettimien päät hyvin hiekkapaperilla ja kierrä puukon kärjellä sen reiän reunat puhtaiksi. Kiristä vielä hiukan sitä lämmetessään kuoleentunutta pidintä ja vot lakkaa sulamasta. Eli kosketushäiriön resistanssi muodostaa tuota lämpöä. Moni hyvä auto on palanut noiden muovisten "posliinisulakkeiden" takia. Aikain alussa ne tosiaan oli keraamisia...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4037 : 07.09.2013, 00:03:34 »
Meneekö b230ft moottorijarrulla 0 kulutuksella ?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4038 : 07.09.2013, 00:23:58 »
Menee, jossain oliko 1750rpm ylöspäin kaasuläppä kiinni on polttoaineen syöttö 0  ??? Kyllä sen kierrosluvun huomaa, kun läppä kiinni laskehtii..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4039 : 07.09.2013, 00:37:47 »
Menee, jossain oliko 1750rpm ylöspäin kaasuläppä kiinni on polttoaineen syöttö 0  ??? Kyllä sen kierrosluvun huomaa, kun läppä kiinni laskehtii..
Eikö se läppä ole kiinni ihan millä rpm tahansa jos ei kaasuun koske? Vai mikä sitä avaa?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4040 : 07.09.2013, 09:34:52 »
Paitti tyhmäkäyntimoottori asettuu jossain vaiheessa peliin  ;)

Tarkoitin siis, että polttoaineen syöttö = 0 kun kaasuläppä kiinni ja kierrokset yli ~1750rpm.

Kierrosluku ynnä muu nyt ei ihan välttämättä oikein mene, mutta tällaisia havaintoja olen tehnyt.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4041 : 07.09.2013, 10:07:34 »
Kysymys tulisi moottorin tyyppikoodista.

Autossani pitäisi olla d5244T2 moottori, mutta moottorin päässä lukee d5244T.

Onko noilla moottoreilla jotain eroa vai onko autooni vaihdettu moottori.

Auto on v70 2.4d vm2002 96kw.

Noissa jokaisessa lukee moottorin jakopäänkopassa vain D5244T, oli kyseessä sitten mikä vain..  esim. vm 2011 D5244T16 moottorissa lukee D5244T.
Esim. moottoreiden D5244T ja D5244T2 välinen ero selviää vai moottoriyksikön ohjelmistosta tai sitten vaihtoehtoisesti auton valmistenumerosta purkamalla, eli 6. ja 7. numero on moottorikoodi, D5244T kohdalla se on 79, D5244T2 74

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4042 : 07.09.2013, 10:44:38 »
Paitti tyhmäkäyntimoottori asettuu jossain vaiheessa peliin  ;)

Tarkoitin siis, että polttoaineen syöttö = 0 kun kaasuläppä kiinni ja kierrokset yli ~1750rpm.

Kierrosluku ynnä muu nyt ei ihan välttämättä oikein mene, mutta tällaisia havaintoja olen tehnyt.
Eli kyllä se menee moottorijarrulla 0 syönnillä  :)

Tarkoitin siis, että polttoaineen syöttö = 0 kun kaasuläppä kiinni ja kierrokset yli ~1750rpm.

Eihän siellä ollut tyhjäkäyntimottia vaan lisäilmaventtiili?
Ja eihän se läppä aukea esim tuon 1750rpm alapuolelle mentäessäkään?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4043 : 07.09.2013, 10:47:07 »
Ja eihän se läppä aukea esim tuon 1750rpm alapuolelle mentäessäkään?

Ei aukeakkaan vaan lisäilmaventtiili (tai tyhjäkäynttimoottori, miten vaan) aukeaa ja tällöin moottoriin ruiskutetaan joutokäynnin verran polttoainetta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4044 : 07.09.2013, 10:51:26 »
Jep, ja se on softasta kiinni missä vaiheessa bensaa sinne ruiskutellaan?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4045 : 07.09.2013, 11:00:13 »
Jep, ja se on softasta kiinni missä vaiheessa bensaa sinne ruiskutellaan?

Hyvä kysymys, voi ollakkin noin. En nyt yhtäkkiä muista että mitä seosmittari näyttää vaikkapa 1500 rpm kohdalla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4046 : 07.09.2013, 11:16:47 »
Hyvä kysymys, voi ollakkin noin. En nyt yhtäkkiä muista että mitä seosmittari näyttää vaikkapa 1500 rpm kohdalla.
Muistikuva on että siellä kohdilla, muuttuu se air näyttö numeroiksi  :)

E: oli mikä oli, kyllä sen huomaa persdynossa kun tuo kierrosluku tulee, moottorijarrulla vaikkapa vaihde kolmosella laskehtii sieltä parista tonnista alaspäin, niin jossain vaiheessa se moottorijarru heikkenee.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2013, 11:19:56 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4047 : 08.09.2013, 07:54:15 »
Muistikuva on että siellä kohdilla, muuttuu se air näyttö numeroiksi  :)

E: oli mikä oli, kyllä sen huomaa persdynossa kun tuo kierrosluku tulee, moottorijarrulla vaikkapa vaihde kolmosella laskehtii sieltä parista tonnista alaspäin, niin jossain vaiheessa se moottorijarru heikkenee.

Kokeilin tänään aamulla töihin tullessa niin noin 1200 rpm:n kohdalla seosmittarissa hyppäsi LEDi asteikolle ja tämä tuntui myös selkeästi persdynossa.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4048 : 08.09.2013, 10:11:48 »
ihan mielenkiinosta kysyn että mikä mahtaa olla B18A mootorissa kun välillä ihan satunaisia kertoja alkaa käymään niin rikkaalla että pakokaasun on aivan pikimustaa eikä pysy käynissä tyhjäkäynillä tarvii koko ajan kaasua antaa että käy, ja sitten kun käy heittämässä muutaman kilometrin lenkin kaasupohjassa niiin taas pelaa hienosti, kaasupohjassa koska autolla ei pääse kaasupohjassa kun 90km/h.  sitten näin huomautusken sanana autoon ei ole varmaan 30 vuoteen vaihdettu tulppia tai tulpan johtoja, ekä autolla ole ajettukaan viimmesen 16 vuoden aikana kun korkeinaat 150-200km, tulpat ja tulpanjohdot ovat nyt ilmesesti kyllä menossa vaihtoon ja akku samaan syssyyn.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4049 : 08.09.2013, 12:56:31 »
ihan mielenkiinosta kysyn että mikä mahtaa olla B18A mootorissa kun välillä ihan satunaisia kertoja alkaa käymään niin rikkaalla että pakokaasun on aivan pikimustaa eikä pysy käynissä tyhjäkäynillä tarvii koko ajan kaasua antaa että käy, ja sitten kun käy heittämässä muutaman kilometrin lenkin kaasupohjassa niiin taas pelaa hienosti, kaasupohjassa koska autolla ei pääse kaasupohjassa kun 90km/h.  sitten näin huomautusken sanana autoon ei ole varmaan 30 vuoteen vaihdettu tulppia tai tulpan johtoja, ekä autolla ole ajettukaan viimmesen 16 vuoden aikana kun korkeinaat 150-200km, tulpat ja tulpanjohdot ovat nyt ilmesesti kyllä menossa vaihtoon ja akku samaan syssyyn.

Tolla käytöllä veikaisin kaasutinta. Neulaventtiili jumii auki ja kaasari tulvii. Auki ja putsaus niin tod näk wörkkii paremmin.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

 

Samppasport  Futurez