Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4070205 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5880 : 28.04.2014, 14:45:31 »
Miten ton kilven kiinnittäis tohon kontin kiinnikkeisiin? Mielellään ilman kilventaustaa...

S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5881 : 28.04.2014, 16:58:15 »
Joko poraat ruuvit kilven läpi, tai teet ohuesta latasta "kioventaustan" eli adapterin, joka ei näy kilven takaa.
Esim. 3-5mm lattaraudasta "sovite" joka ruuvataan konttiin kiinni alkuperäisiin reikiin. Kilpi sitten ruuvataan omusta reijistään lattarautaan kiinni.

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6721
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5882 : 28.04.2014, 18:24:20 »
Ite hain motonetistä kilventaustan, jonka kiinnitin ensin ja siihen sit kilpi kiinni.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5883 : 28.04.2014, 19:13:57 »
Butyylinauhalla on ollu jo monessa autossa kilvet kiinni. Muutama suikku suoraan peltiin ja pysyy hyvin.


Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5884 : 28.04.2014, 19:43:37 »
Butyylinauhalla on ollu jo monessa autossa kilvet kiinni. Muutama suikku suoraan peltiin ja pysyy hyvin.
Eih, kerkesin jo vetää kilpeen uudet reiät :facepalm:. Tollahan olis ollut hyvä vetää, kun olis löytyny tallista. Noo, on se kilpi nytkin ihan hyvin siinä kiinni, eikä rämise enään.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5885 : 28.04.2014, 20:00:25 »
Kuinkas v-mäinen on korjata 740:n öljynlauhduttimen jalka? (Olipa taas sekavasti kirjoitettu)
Onko kuinka kallis operaatio? Rupeaa sen verran jo tihentämään öljynvaihtoväliä että rupeisi oleen ajankohtainen operaatio... :O
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5886 : 28.04.2014, 20:28:23 »
Eih, kerkesin jo vetää kilpeen uudet reiät :facepalm:. Tollahan olis ollut hyvä vetää, kun olis löytyny tallista. Noo, on se kilpi nytkin ihan hyvin siinä kiinni, eikä rämise enään.
Toivo ettei konttorilla setä pistä ostaan uusia kilpiä. Siihen ei tietääkseni hyväksytä mitää ylimääräistä.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5887 : 28.04.2014, 23:15:48 »
Toivottavasti laittaa ostamaan  ;D - onhan maailma täynnä noita kilven taustoja, niistä voi sopivalla työkalulla rapsia huoletta sen näkyvän osan pois. Karseampaa on katsoa useampia reikiä ja tai ruostuvia ruuveja - kun kilvet (ja ruuvit) ovat puoli-ilmaisia

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5888 : 29.04.2014, 13:38:05 »
Kuinkas v-mäinen on korjata 740:n öljynlauhduttimen jalka? (Olipa taas sekavasti kirjoitettu)
Onko kuinka kallis operaatio? Rupeaa sen verran jo tihentämään öljynvaihtoväliä että rupeisi oleen ajankohtainen operaatio... :O

Kohtalaisen helppo homma. Tiivisteet ei merkkiliikkeestä paljoa maksa (~20€). Isoin työ on jalan irroittamisessa ja purku/kasaus hommassa, mutta ei niissäkään kauaa mene kun on levällään. Todennäköisesti sieltä vuotaa ne isot kumiset o-renkaat jalan sisällä ja lohkoa vasten tuleva, kannattaa ottaa myös ne alumiini/kuparitiivisteet samalla.

Toki voit halutessasi jättää jalan pois kokonaan ja lyöt filtterin suoraan lohkon kylkeen. En ole varma käykö jalan sisästä se ontto pultti suoraan lohkon kylkeen vai pitääkö vapaastihengittävästä moottorista ottaa se.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5889 : 30.04.2014, 00:14:34 »
Jos b20 tikkukoneesta (-75) menee jakoremmi poikki kesken ajon niin mahtaako tulla venttiilispagettia vai uusi remmi ja ajoa. Muistelisin että on vpaastipyörivä mutta en ole varma kun lattialta löytyi penkin alta yksi irrallinen venttiili..  :-\
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5890 : 30.04.2014, 00:18:28 »
Jos b20 tikkukoneesta (-75) menee jakoremmi poikki kesken ajon niin mahtaako tulla venttiilispagettia vai uusi remmi ja ajoa. Muistelisin että on vpaastipyörivä mutta en ole varma kun lattialta löytyi penkin alta yksi irrallinen venttiili..  :-\

Älä huoli, B20 moottorissa ei ole jakoremmiä.  :hello:

Edit: siinä on rataskäyttöinen jakopää.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2014, 00:20:56 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6721
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5891 : 30.04.2014, 00:19:55 »
Jos b20 tikkukoneesta (-75) menee jakoremmi poikki kesken ajon niin mahtaako tulla venttiilispagettia vai uusi remmi ja ajoa. Muistelisin että on vpaastipyörivä mutta en ole varma kun lattialta löytyi penkin alta yksi irrallinen venttiili..  :-\

Eikös b20 tikkukoneet ole hammasrattailla/pyörillä  ::) Remmillinen b20 on mulle ihan uus tuttavuus  ;)

Tuntuuko ahistavan, jos tuulettimen siivistä pyörittää  ?
« Viimeksi muokattu: 30.04.2014, 10:23:14 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5892 : 30.04.2014, 00:22:16 »
eli sekös oli sit sillä ratassysteemillä.. mietinkin että miksei motonetin jakohihnapaketeissa ollu mainintaa b20. oli b19, b21 jne.. kun viikon on nukkunut huonosti niin ajatus tahmaa  :buck2:

kyl kone tuntui pyörivän kun fleksin siivistä koitin jokunen päivä sitten pyörittää.  Ei ole ollut käynnissä ainakaan 8 vuoteen  ::)
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5893 : 30.04.2014, 00:33:05 »
Naapurin Volvo V70 2.4T Automaatti vm. 2000.

Tuntuu apukuljettajan puoleisesta etupyörästä käsin "rynkyttäessä" pieni "naps, kloks, naps, kloks" -välys. Vianorilla olivat katsoneet, että alapallonivel/laakeri.

Voiko tuollaiseen vaihtaa pelkän alapallonivelen vai meneekö koko tukivarsi vaihtoon?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5894 : 30.04.2014, 00:54:00 »
Naapurin Volvo V70 2.4T Automaatti vm. 2000.

Tuntuu apukuljettajan puoleisesta etupyörästä käsin "rynkyttäessä" pieni "naps, kloks, naps, kloks" -välys. Vianorilla olivat katsoneet, että alapallonivel/laakeri.

Voiko tuollaiseen vaihtaa pelkän alapallonivelen vai meneekö koko tukivarsi vaihtoon?

Ykkös- vai kakkoskorimallia? Mk1 joutuu vaihtamaan koko alatukivarren ja Mk2 pystyy vaihtamaan pelkän alapallon.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

RallyBaron  Samppasport