Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3799731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6960 : 03.12.2014, 23:50:21 »
Sopii.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6961 : 04.12.2014, 15:42:22 »
Morjensta! Oliskos tämä nyt oikea topicci tälle asialle, elikkäs...



Miksi tuon auton tulpat ovat noin valkoiset? Ei taida kaikki olla ihan kunnossa?  :idiot2:

Autona siis 945 b230ft -94 ajettu 425tkm ja risat, boxeissa tonin lastut ja ahtoja sen baarin verran ja vapaavirtaus-suodatin muuten vakio kuntoinen.

Imuvuotoja autosta ei tunnu löytyvän, mutta ei nuo tulpatkaan aivan normaaleilta näytä omasta mielestäni.

Auto toimii melkein normaalisti ainut on että kun esimerkiksi kolmos vaihteella ajat normaalisti matalilla kierroksilla ja lyöt polkimen pohjaan niin auto ei kulje niinkuin kuuluu. Hyytyy hieman mutta sitten kun polkimen päästää hetkeksi ylös ja lyö takasin lattiaan kulkee se niinkuin kuuluukin. Tuntuu ettei saa tarpeeksi bensaa tuommoisissa vedätys kiihdytyksissä. Bensan suodatin vaihdettu hetki sitten.

Mikä mahtaa olla vialla?  :idiot2:
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Timppaa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6962 : 04.12.2014, 18:54:12 »
Volvo s60 2.4 20venttiilinen volvoni antoi vikakoodiksi että sytytyshäiriö useassa sylinterissä...
Mikäs siellä voisi olla vikana? Auto kävi toissapäivänä ihan normaalisti kunnes käytin sen pikapesussa. muutama tunti pesun jälkeen alkoi käydä huonosti....

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6963 : 04.12.2014, 20:37:40 »
Morjensta! Oliskos tämä nyt oikea topicci tälle asialle, elikkäs...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Miksi tuon auton tulpat ovat noin valkoiset? Ei taida kaikki olla ihan kunnossa?  :idiot2:

Mikä mahtaa olla vialla?  :idiot2:
Minusta kahvinruskea on just oikea väri tulpalle...

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6964 : 04.12.2014, 20:52:41 »
Kaikki vinokoneet joiden tulpat olen vaihtanut, on tulpat ollu vaaleahkot kuten tuossakin.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6965 : 04.12.2014, 20:59:51 »
Kaikki vinokoneet joiden tulpat olen vaihtanut, on tulpat ollu vaaleahkot kuten tuossakin.
onko näin? :o

Nuo ovat vain hieman tummat tuosta kärjestä ja vaalenevat koko ajan syvemmälle mentäessä.

Vanhat tulpat kuitenkin jotka joskus vaihdoin olivat semmoiset tummanruskeat :buck2:

E: kuva hieman vääristää
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6966 : 04.12.2014, 21:02:27 »
Minusta kahvinruskea on just oikea väri tulpalle...
kuva kyllä hieman vääristää ovat kärjistä vain hieman tummat ja syvemmälle vaalenevat melkein valkoisiksi kokonaan
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6967 : 04.12.2014, 23:27:10 »
Kaverin -85 B200K 745:nen ja lataus.

Tyhjäkäynnillä ilman kuormaa (sähköä kuluttavat laitteet pois päältä) latausjännite 14,3-14,5V
Kierroksilla ilman kuormaa lähtee hissuksiin laskemaan ja putoaa aina jonnekkin 12,3V tienoille.

Tyhjäkäynnillä täydellä kuormalla lähtee hissuksiin laskemaan sieltä 14V tuntumasta aina jonnekkin 12,3V tuntuman. Kierroksia antaessa sukeltaa ja jää alle 12V.
Samaten kun antaa kierrosten laskea jostain yli 2300rpm lukemista ihan aavistuksen alle 2000rpm välähtää laturin merkkivalo (jos onnistuu jättämään kierrokset siihen ~2000rpm, niin valo jää palamaan). Kierrosten noustessa ei välähdä/hehku merkkivalo.

Aika selvä jännitteensäädin minusta? ??? Otettiin se irti ja toinen hiili ponkas lattialle, kuparijohde perästä irti...
3000km ajetut hiilet ja jännitteensäädin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6968 : 05.12.2014, 08:20:57 »
Mikä tässä nyt oli kysymyksenä jos kuitenkin vika jo löytyi?
No kun halvalla sai.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6969 : 05.12.2014, 08:53:16 »
Morjensta! Oliskos tämä nyt oikea topicci tälle asialle, elikkäs...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Miksi tuon auton tulpat ovat noin valkoiset? Ei taida kaikki olla ihan kunnossa?  :idiot2:

Autona siis 945 b230ft -94 ajettu 425tkm ja risat, boxeissa tonin lastut ja ahtoja sen baarin verran ja vapaavirtaus-suodatin muuten vakio kuntoinen.

Imuvuotoja autosta ei tunnu löytyvän, mutta ei nuo tulpatkaan aivan normaaleilta näytä omasta mielestäni.

Auto toimii melkein normaalisti ainut on että kun esimerkiksi kolmos vaihteella ajat normaalisti matalilla kierroksilla ja lyöt polkimen pohjaan niin auto ei kulje niinkuin kuuluu. Hyytyy hieman mutta sitten kun polkimen päästää hetkeksi ylös ja lyö takasin lattiaan kulkee se niinkuin kuuluukin. Tuntuu ettei saa tarpeeksi bensaa tuommoisissa vedätys kiihdytyksissä. Bensan suodatin vaihdettu hetki sitten.

Mikä mahtaa olla vialla?  :idiot2:

Etköhän itsekin tiivistänyt sen vian aika hyvin tuossa viimeisessä kappaleessa. Tiputa ahtoja hieman ja jos vika poistuu niin tietää että soppa ei riitä noille ahdoille. Toki jos vedottomuus jatkuu vielä matalemmilla ahdoilla syypää on muualla.

Vikakoodit kertoo kyllä jos seos on pahasti pielessä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6970 : 05.12.2014, 10:31:12 »
Mikä tässä nyt oli kysymyksenä jos kuitenkin vika jo löytyi?
Että onko muut samaa mieltä? Ja onpahan apua jollekin toiselle samoja pohtivalle...

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6971 : 05.12.2014, 15:13:43 »
Onko 850 automaatin ja manuaalin vikadiagnoosipistoke sama? Siis se mikä on konehuoleen puolella esim. 1995 mallissa ja vanhemmissa jolla nollataan huoltovalokin.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6972 : 05.12.2014, 20:23:49 »
Onko 850 automaatin ja manuaalin vikadiagnoosipistoke sama? Siis se mikä on konehuoleen puolella esim. 1995 mallissa ja vanhemmissa jolla nollataan huoltovalokin.

Muuten sama, mutta automaatissa pystyy lukemaan myös laatikon koodit.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6973 : 05.12.2014, 23:34:04 »
Oma pikku rakas 940 -96, B230FK jätti minut jälleen yksin kylmään ja pimeään. Töistä lähtiessä lähti laakista käymään, kävi huonosti viitisen sekuntia, ei vastannut kaasuun, sammui eikä enää lähtenyt käyntiin. Ajattelin, että bensa on loppu joten hain lisää. Ei vaikutusta. Lupailee kyllä vaihtelevalla menestyksellä, mutta ei vaan lähde käymään. Lähellä oli monesti, kuten auton paalaaminenkin. Sieltä tultiin sitten naama punaisena kotiin hinausköyden perässä, enkä raaskinut enää edes välittää siitä, hajoaako automaattiaski vai ei. En ole vielä katsonut, että tuleeko esimerkiksi kipinää, koska ulkona on kylmää ja pimeää ja minua vituttaa. En tosin jaksa uskoa, etteikö kipinää tulisi, sillä about kaikki sytkäosat on uusittu kuukausi takaperin.

Mistä lähden vikaa paikallistamaan, vai annanko tuon paskan vain olla?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6974 : 06.12.2014, 11:31:12 »
Kokeile bensakiskossa 1. ja 2. välissä olevasta venttiilistä onko kiskossa paine. Se on samanlainen ku autorenkaassa, eli suojakorkki pois ja tökkää siihen keskiosaa pienellä meisselillä. Jos tulee tippa tai pari ni kisko on kuivilla starttausyritysten jälkeen. Jos roiskahtaa pari ruokalusikallista paineella ni on kunnossa.
Jos kisko oli kuivana ni pyydä kaveri kääntämään virrat päälle ja kuuntele takapyörän kohdalta kuuluuko tankista 2sek pumpun surahdus. Jos ei kuulu ni käytä radion alla oleva romulokero irti, käsi reiästä sisään ja vasemman laidan keskimmäinen rele (valkoinen) irti ja takaisin. Uus yritys, eli virrat vain päälle ja nyt samalla kokeilet kädelle sitä relettä sykähtääkö se.
Jos rele vetää ja tankkipumppu ei vieläkään surahda ni takapaksin pohjasta etsit neliskantin luukun (15x15cm taka-akselin kohdalla), luukku auki ja kevyt kopautus isoon muovikanteen. Taas uus starttiyritys.

 

Samppasport  Futurez