Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

• 15998 Vastauksia
  • 3812133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pekko-poika

• Grand Luxe
  • **
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8955 : 03.11.2015, 10:24:36 »
Ei oo tota käyttöohjekirjaa tohon omaan, ni tuli mieleen et miten ton ilmastoinnin kuuluis oikeastaan toimia?
Kun kompressori ja flekti käynnistyilee itsekseen, vaikka napit ja säätimet on missä asennossa...
Joissain autoissa on siinä paneelissa A/C OFF -nappi, joka ilmeisimmin kytkee ilmastoinnin pois päältä? Mulla taas on se lumihiutaleen kuva, mitä painamalla koko vehje ei kyllä reagoi mitenkään.

Mun käsityksen mukaan kun ilmastointi on pois päältä, kompuran ei pitäs toimia, eikä myöskään flektin?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Greycap

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
« Vastaus #8956 : 03.11.2015, 12:10:38 »
Flektihän pörräilee koneen lämpötilan mukaan miten sitä huvittaa mutta jos lumihiutalenappi on "ulkona" eikä siinä valo pala niin ei kyllä pitäisi kompuran pyöriä.

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #8957 : 03.11.2015, 12:19:47 »
Oisko tää http://www.ebay.ie/itm/231734395313 edes sinnepäin?
On se varmaan sinnepäin. Mites nämä muiden merkkien K-Jeteissä käyttämät murkulat, jos vaikka löytäs Saksaa lähempää...?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Teemu-

• Grand Touring
  • Kantti on kaunista.
« Vastaus #8958 : 03.11.2015, 12:29:14 »
Mulla on noita paineenvaraajia muutamat hallilla laatikossa. Tosin käytettyä tuskin etsit.

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #8959 : 03.11.2015, 12:33:08 »
Mulla on noita paineenvaraajia muutamat hallilla laatikossa. Tosin käytettyä tuskin etsit.
Enpä mielellään samanikäistä ja -kuntoista laita, kun pitää tehdä soppalinja uusiin puihin.
Älä hyydy

Poissa TOK

• Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Kartanoita kartano täynnä
« Vastaus #8960 : 03.11.2015, 12:45:55 »
Ei oo tota käyttöohjekirjaa tohon omaan, ni tuli mieleen et miten ton ilmastoinnin kuuluis oikeastaan toimia?
Kun kompressori ja flekti käynnistyilee itsekseen, vaikka napit ja säätimet on missä asennossa...
Joissain autoissa on siinä paneelissa A/C OFF -nappi, joka ilmeisimmin kytkee ilmastoinnin pois päältä? Mulla taas on se lumihiutaleen kuva, mitä painamalla koko vehje ei kyllä reagoi mitenkään.

Mun käsityksen mukaan kun ilmastointi on pois päältä, kompuran ei pitäs toimia, eikä myöskään flektin?

Mainittakoon että puhalluksen ollessa huurteenpoistoasennossa ilmastointi menee väkisin päälle ainakin joissakin autoissa.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Elk

• Paalimaan vartija
  • Turbo
« Vastaus #8961 : 03.11.2015, 12:56:03 »
On se varmaan sinnepäin. Mites nämä muiden merkkien K-Jeteissä käyttämät murkulat, jos vaikka löytäs Saksaa lähempää...?
No eipä niissä ole eroa kuin liittimien osalta, ja kun kerran oot soppalinjaa muutenkin tekemässä uusiksi, niin ei pitäs olla ongelma.
Jäitä housuun!

Poissa Pekko-poika

• Grand Luxe
  • **
  • Fook Mii and Fook Yu!
« Vastaus #8962 : 03.11.2015, 13:01:17 »
Flektihän pörräilee koneen lämpötilan mukaan miten sitä huvittaa mutta jos lumihiutalenappi on "ulkona" eikä siinä valo pala niin ei kyllä pitäisi kompuran pyöriä.
Juu, mutta tietääkseni sen ei pitäs kylmällä myllyllä hievahtaakaan. Ja nappi on ulkona, mutta ei sitä painamalla mikään valokaan syty...

Mainittakoon että puhalluksen ollessa huurteenpoistoasennossa ilmastointi menee väkisin päälle ainakin joissakin autoissa.
Onko tässä niin hieno järjestelmä?  :o Kysessä siis 1995 940 manual AC
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Elk

• Paalimaan vartija
  • Turbo
« Vastaus #8963 : 03.11.2015, 13:12:28 »
Onko tässä niin hieno järjestelmä?  :o Kysessä siis 1995 940 manual AC
On siinä. Tuosta sitten sitä omistajan käsikirjaa: http://new.volvocars.com/ownersdocs/1995/1995_940/95940_1.html
Jäitä housuun!

Poissa Pekko-poika

• Grand Luxe
  • **
  • Fook Mii and Fook Yu!
« Vastaus #8964 : 03.11.2015, 14:44:58 »
On siinä. Tuosta sitten sitä omistajan käsikirjaa: http://new.volvocars.com/ownersdocs/1995/1995_940/95940_1.html
No perkeles, kyllä se taitaa ihan oikein kuitenkin toimia :) Kuljettaja vaan on pitäny huurteenpoistoa päällä, niin näköjään se ilmastointi siellä pauhaa. Ja sammuu kun puhallussuuntaa muuttaa...
Myöskin hiutalenappi tuntuu kytkevän kompuran päälle ja pois tarpeen mukaan. Valoa siihen ei kuitenkaan syty :)

Tuo käyttöohjelinkki ei ainakaan mun selaimella auennu? Vaikken minä tietenkään mitään käyttöohjeita mihinkään tarvi! :D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa VäLKKy

• Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #8965 : 03.11.2015, 14:52:15 »
Tuo käyttöohjelinkki ei ainakaan mun selaimella auennu? Vaikken minä tietenkään mitään käyttöohjeita mihinkään tarvi! :D

Kyllä ohje aukee, se on vaan html-muodossa, ei pdf. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Greycap

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
« Vastaus #8966 : 03.11.2015, 14:56:20 »
Totta tuo huurteenpoisto, unohdin itsekin vaikka kyllähän se omassakin niin toimii. Sitä ei vaan tule juuri koskaan käytettyä niin ei käynyt edes mielessä. Tavallaan vähän ehkä turha ominaisuus, ymmärrän kyllä miksi se pakkoilmastointi siihen on tehty mutta joskus sitä haluaisi lämpöä lasille muuten vaan. No, sitten käytetään sitä "ikkunoille ja lattialle" vaihtoehtoa.

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #8967 : 03.11.2015, 17:38:10 »
No eipä niissä ole eroa kuin liittimien osalta, ja kun kerran oot soppalinjaa muutenkin tekemässä uusiksi, niin ei pitäs olla ongelma.

Pitääpäs sitten vielä kysellä mitätahansa ko. ruutan vastaavaa.  -H-
Älä hyydy

The moose

• Vieras
« Vastaus #8968 : 03.11.2015, 19:24:19 »
Totta tuo huurteenpoisto, unohdin itsekin vaikka kyllähän se omassakin niin toimii. Sitä ei vaan tule juuri koskaan käytettyä niin ei käynyt edes mielessä. Tavallaan vähän ehkä turha ominaisuus, ymmärrän kyllä miksi se pakkoilmastointi siihen on tehty mutta joskus sitä haluaisi lämpöä lasille muuten vaan. No, sitten käytetään sitä "ikkunoille ja lattialle" vaihtoehtoa.

Tuohan toimii myös niin että huurteenpoistossa ilmastointi päällä ja lämmönsäätimestä lämpöä koppiin. Saa lämpöä ja huurretta pois nopeammin

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #8969 : 03.11.2015, 19:35:05 »
Tuohan toimii myös niin että huurteenpoistossa ilmastointi päällä ja lämmönsäätimestä lämpöä koppiin. Saa lämpöä ja huurretta pois nopeammin
Noin mä oon tehny molemmissa yseissä(man AC).

KL-varaosat  Race.fi