Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3800236 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Artsi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Volvo 940 GL B200 F
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7920 : 09.05.2015, 13:28:16 »
Mikä volvo 940 B200 F on hihnanvaihtoväli? Riittääkö että katsoo että hihna on hyvässä kunnossa vai pitääkö vaihtaa täsmälleen, toinen remmiauto mikä mulla on. Sitten kans kiinnostaa että onko paha homma saada mittaristosta kierrosmittari ja km mittarit toimimaan? Rupes elämään omaa elämää myös nopeusmittari. Muuten on hyvä auto halvat vakuutukset ym.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2015, 13:30:28 kirjoittanut Artsi_ »

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7921 : 09.05.2015, 14:41:17 »


Xc70 '04

Aurikolipassa. Mikätoion?

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7922 : 09.05.2015, 15:02:59 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Xc70 '04

Aurikolipassa. Mikätoion?

Pystyy jollain tavalla ohjelmoimaan tallin ovien avaukseen.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4519
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7923 : 09.05.2015, 20:49:43 »
Mikä volvo 940 B200 F on hihnanvaihtoväli? Riittääkö että katsoo että hihna on hyvässä kunnossa vai pitääkö vaihtaa täsmälleen, toinen remmiauto mikä mulla on. Sitten kans kiinnostaa että onko paha homma saada mittaristosta kierrosmittari ja km mittarit toimimaan? Rupes elämään omaa elämää myös nopeusmittari. Muuten on hyvä auto halvat vakuutukset ym.
Olisko ollut 75tkm ja joku 5v. Mittaristossa luutavasti joutoshommia.
Vieläkö volvolta saa sinisiä polttimoita tuhkakupin taa 740 autoon?
Kirkkaita saa ainakin, jos tarkoitat sitä muovikantaista mallia. Voihan siihen vanhaan kantaan myös tinata sinisen lasikannallisen jos jaksaa.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7924 : 09.05.2015, 21:30:08 »
Olisko ollut 75tkm ja joku 5v. Mittaristossa luutavasti joutoshommia.Kirkkaita saa ainakin, jos tarkoitat sitä muovikantaista mallia. Voihan siihen vanhaan kantaan myös tinata sinisen lasikannallisen jos jaksaa.
kiitoksia.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7925 : 09.05.2015, 21:46:58 »
Mikä volvo 940 B200 F on hihnanvaihtoväli? Riittääkö että katsoo että hihna on hyvässä kunnossa vai pitääkö vaihtaa täsmälleen, toinen remmiauto mikä mulla on. Sitten kans kiinnostaa että onko paha homma saada mittaristosta kierrosmittari ja km mittarit toimimaan? Rupes elämään omaa elämää myös nopeusmittari. Muuten on hyvä auto halvat vakuutukset ym.

Vaihtaisin remmin ajallaan. Mä en oo mikään mestarimekaanikko ja silti toisella kerralla vaihtoon meni n. tunti. Ja tekijämiehet vaihtaa varmaan puolessa ajassa?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7926 : 09.05.2015, 22:17:19 »
Ja tuo B200F on niitä joissa hihnankatkeaminen rikkoo venttiilit. B230F:ssä taas ei yllä venttiilit mäntiin.
Tämä siis m-nokalla. 200ssa on korkeammat pattimännät ja 230ssä kuoppa
« Viimeksi muokattu: 09.05.2015, 22:58:10 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7927 : 09.05.2015, 22:27:18 »
Pystyy jollain tavalla ohjelmoimaan tallin ovien avaukseen.

Jotain sen suuntaista arvelin itsekin tuosta "sisään taloon" symbolista. Tarvinnee jonkun jäätävän hintasen vastaanottimen, ei sillä ei tuo mahtuis mun talliin vaikka se olis tyhjä ja siinä on perinteiset pariovet muutenki...

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7928 : 09.05.2015, 22:28:13 »
Pitäiaköhä iteki siinä tapauksessa vaihtaa remmi äffään, 2012 vaihdettu viimeks :2funny: Kurkkasin viime kesänä sitä ja näytti melko uudelta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7929 : 10.05.2015, 05:27:45 »
Olisko ollut 75tkm ja joku 5v. Mittaristossa luutavasti joutoshommia.
Viimeviikolla tuli vaihettua jakohihna asiakkaan b200f:ään millä oli keretty päästeleen 11vuotta ja joku ~60tkm. Gatesin remmi ja löysä oli ,mutta eipä ollut silti halkeillut tai mitään  :) kyllähän tota vaihtoväliä kannattaa silti suosia.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7930 : 10.05.2015, 12:29:13 »
Osaiski joku sanoa miten 240 etulaakerit kuului kiristää kun korjauskirja hukassa ja pitäs saada vehkeet kasaan  :D.. Siinä oli joku kireys, löysäys ja kevyt kiristys.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7931 : 10.05.2015, 12:31:17 »
Osaiski joku sanoa miten 240 etulaakerit kuului kiristää kun korjauskirja hukassa ja pitäs saada vehkeet kasaan  :D.. Siinä oli joku kireys, löysäys ja kevyt kiristys.
Lainaus
8. Adjust the wheel bearings. Install the castle nut with the notches facing outward, and using a 15/16" socket or offset wrench, tighten the nut. Once the nut is tightened down, rotate the hub ten rotations. Tighten the bearing again. Rotate the hub ten more times and observe that the nut tightens no further, then loosen the nut until there is no load on the bearing.

http://www.unm.edu/~goatman/bearing/wrench.jpg
Tollasen ainakin löysin
E:ja toinen
Lainaus
Installation is the reverse of the above.
While rotating the hub tighten the hub nut to 42 ft.lbs (57nm) then loosen the nut a 1/2 turn and then tighten by hand. Ensure the hub rotates freely without any end play.
If necessary, loosen the hub nut slightly to align the cotter pin hole.
Install a new cotter pin. Recheck end play.
Refit the brake caliper and pads.
Ite tosin ihan rannemomenttiin siten että tuntuu hyvältä pyöritellä :D
No kun halvalla sai.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7932 : 10.05.2015, 13:02:07 »
 ;D tosta oli apua kiitos !

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7933 : 10.05.2015, 16:56:26 »
Mitenkäs 200-sarjalaisessa vaihetaan jarrupalat? Pitääkö se nostaa koko satula pois, vai kuinka ihmeessä? Koitin toissailtana vähän katella, et ois herkistelly niitä, mut homma tyssäs melko lyhyeen kun ei järki leikannut. :2funny:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7934 : 10.05.2015, 17:19:44 »
Ne tapit pois ja sen jälkeen nostaa palat välistä. Sit painaa männät sisään ja laittaa uudet palat. Näin ainakin teoriassa, yleensä vähintään yhdessä vaiheessa koittaa ongelmia
No kun halvalla sai.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron