Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4046624 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9540 : 24.01.2016, 18:47:07 »
Menee ne paikalleen, mutta onhan se yhdistelmä vielä kommandojakin kamalamman näkönen.

Mikä yhistelmä? Nappisilmä pikkupuskureilla? Mielessä pyöritelly että pitäskö kokeilla, kuvissa ainakin näyttää jotenkin vaan niin  S*
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9541 : 24.01.2016, 21:47:29 »
Xc70 2004 2,5T bensa

OBD antaa vikakoodin P0111 joka viittaa imuilman lämpötila-anturiin. Netistä löytyy kahdenlaista tietoa, jotkut väittää edm anturin olevan osa MAF:ia kun taas jotkut väittää että bensaturboissa se on erillinen putikka. Kumpi tieto on kurantti, ja missä se tarkalleen ottaen sijaitsee? Lienee OEM only- varaosa?

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9542 : 24.01.2016, 22:37:40 »
Ilmanputsarissa kannen lähdössähän ne. Joko putkimalli eli imm tai imuilmanlämpöanturi joka on pienempi pelkkä liitin kumiletkussa ja anturi läpiviennistä läpi imutorvessa.

Vaikea selittää.

Lie turboissa ihan imm eli putkimalli?

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9543 : 25.01.2016, 00:00:40 »
Ilmanputsarissa kannen lähdössähän ne. Joko putkimalli eli imm tai imuilmanlämpöanturi joka on pienempi pelkkä liitin kumiletkussa ja anturi läpiviennistä läpi imutorvessa.

Vaikea selittää.

Lie turboissa ihan imm eli putkimalli?

Tarvii ottaa valosalla kuva huomenna kun molempia kuvauksia vastaava osa löytyy, toinen on selvästi puukotettu auki ja liimattu takasin kasaan.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9544 : 25.01.2016, 08:01:48 »


Nonii nyt kun katto uusin silmin niin selkeä putkimallin immuhan se siinä,  se auki puukotettu osa on toi ihme t-liitin tossa ilmaboksin edessä mihin menee ruskea liitin, ei osallistune imuilmaan muuten kun vissiin joku paineanturi.

Ttu, baibai parisataa taas tuohonkin...

Poissa Lungo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9545 : 25.01.2016, 12:02:09 »
Onko öljynsuodaatimen jalan irroitus ja tiivisteiden vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa 2,5Ttdi koneessa? Näyttäisi olevan järkevintä irroittaa lohkosta koko jalka ja purkaa, jotta pääsee o-renkaisiin käsiksi. Käykö Volskin osat suoraan vai täytyykö käväistä siniseltä hakemassa?
XC40 Recharge

Poissa Perus Eevertti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9546 : 25.01.2016, 15:55:12 »
Pitäisikö S40 Vulvan vaihdelaatikonpäältä löytyä tarkistustikku?
Kyseessä siis 1.8 Bensakone manuaaliaskilla, ja sitä vanhempaa korimallia (vm. 1995 tai jotain sinnepäin)

Kävin tuossa tutkimaan öljyjen määriä kun pihaan oli epämääräinen läiskä ilmestynyt, ja vaihdelaatikosta ei löytynyt minkäänlaista tarkistustikkua. Kyllä siinä päällä kuitenkin pieni pätkä kumiletkua oli jonka toinen pää meni askiin, ja toinen pää sojotti reikineen päivineen ylöspäin. Näytti siltä että siinä jotain muutakin kuuluisi olla kuin pelkkä reikä...

Ja jos on noin että öljytikku on jäänyt maailmalle, niin mistä kannattaisi uutta lähteä kyselemään? Ei taida kuulua motonetin vakiovalikoimaan?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9547 : 25.01.2016, 16:19:12 »
Pitäisikö S40 Vulvan vaihdelaatikonpäältä löytyä tarkistustikku?
Kyseessä siis 1.8 Bensakone manuaaliaskilla, ja sitä vanhempaa korimallia (vm. 1995 tai jotain sinnepäin)

Kävin tuossa tutkimaan öljyjen määriä kun pihaan oli epämääräinen läiskä ilmestynyt, ja vaihdelaatikosta ei löytynyt minkäänlaista tarkistustikkua. Kyllä siinä päällä kuitenkin pieni pätkä kumiletkua oli jonka toinen pää meni askiin, ja toinen pää sojotti reikineen päivineen ylöspäin. Näytti siltä että siinä jotain muutakin kuuluisi olla kuin pelkkä reikä...

Ja jos on noin että öljytikku on jäänyt maailmalle, niin mistä kannattaisi uutta lähteä kyselemään? Ei taida kuulua motonetin vakiovalikoimaan?
Ei ole manuaalilaatikossa öljytikkua, se letku on huohotin.
Jäitä housuun!

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9548 : 25.01.2016, 18:31:13 »
V70 D5 vm2003, kampiakselin takastefa tai se typerä muovitulppa petti ja nyt lorottelee öljyä koneen ja laatikon välistä. Stefa ja tulppa varmaan kannattaisi ottaa alkuperäinen siniseltä ja sitten jostain tarvikkeena kaksoismassa+kytkinpaketti? Onko jotain muuta mitä pitää tai kannattaa samalla uusia/tarkastaa?

Ja kysytään nyt samalla tässä vaikka varmasti löytyy tuolta lämmitys-osiosta; Tekee pirusti painetta kun käyttää Ardicia, palopesä ilmeisesti pullahtanut. Mitä kaikkea kannattaa uusia tonne lämmittimeen samalla?

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9549 : 25.01.2016, 20:07:57 »
Sinne saa parannellun tulpan eli teräksisen.

Ardicista kannattaa lyhentää sitä polttimen putkea .

Molempien tarkemmat ohjeet on täällä jossain. Googlella ite viimeksi löysin.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1822
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9550 : 25.01.2016, 21:01:24 »
Saanekko K-Jetin imusarjan ja määränsäätimen välistä kumisuppiloa mistään enää uutena?  ???
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9551 : 25.01.2016, 23:02:22 »
Saanekko K-Jetin imusarjan ja määränsäätimen välistä kumisuppiloa mistään enää uutena?  ???
1357088, ainakin Skandixilta löytyy. Löytynee myös ihan siniseltä tiskiltäkin kysymällä, Skandixilla hinta 31,13€
Jäitä housuun!

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2475
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9552 : 25.01.2016, 23:10:29 »
Ai ei ne ton kalliimpia ole? :D

Mistä löytää uuden releen kakssataseen (peltikuorinen, eikös se ajovalorele ole, ja toinen on siinä konehuoneessa akun vieressä?)

Jostain luin, että se konehuoneessa oleva ohjailee kaikkia muita paitsi pitkiä valoja? :idiot2:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9553 : 25.01.2016, 23:17:39 »
Ai ei ne ton kalliimpia ole? :D

Mistä löytää uuden releen kakssataseen (peltikuorinen, eikös se ajovalorele ole, ja toinen on siinä konehuoneessa akun vieressä?)

Jostain luin, että se konehuoneessa oleva ohjailee kaikkia muita paitsi pitkiä valoja? :idiot2:
Se konehuoneessa oleva peltikuorinen rele on valonvaihtorele. Eli jos sulla pitkät pelaa, mutta muut ei, niin syy on tuossa. Osas valita kaikista huonoimman mahdollisen hetken hajoamiselleen mun autossa, pimeä, lumisade, valaisematon tie ja vastaantulijoita. Joutu sitten jokaisen vastaantulijan häikäisemään kun ei voinut vaihtaa lyhyille.
Jäitä housuun!

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2475
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9554 : 25.01.2016, 23:21:47 »
Se konehuoneessa oleva peltikuorinen rele on valonvaihtorele. Eli jos sulla pitkät pelaa, mutta muut ei, niin syy on tuossa. Osas valita kaikista huonoimman mahdollisen hetken hajoamiselleen mun autossa, pimeä, lumisade, valaisematon tie ja vastaantulijoita. Joutu sitten jokaisen vastaantulijan häikäisemään kun ei voinut vaihtaa lyhyille.
Ilmeisesti ei niin väliä, mistä 200-sarjalaisesta sen ottaa? Purkaamolla näytti olevan '89 ja '90:set vastaavat. Ellei siinä oo liittimissä vika kun tuntui jotenkin löysältä siinä kun laitto piuhat takas kiinni. Samalla vaivalla ottaa sit valokatkasijankin purkaamolta jos niissä autoissa on.

Eikä se "uusi" hirveitä maksa kun sen käy hakemassa. Avasin mie ton mut eipä mun ymmärrys osannu siitä juuta eikä jaata sanoa.

Pitkät pelaa. Parkkiasennossa palaa parkit, ja sitku kääntää valot päälle niin kaikki sammuu. :idiot2:

 

Elekma  Autoracing