Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3795917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10515 : 15.09.2016, 19:42:37 »
Vesipumpussa olevan hihnapyörän alla se palikka johonka hihnapyärä kiinnitetään on tiukalla krympillä siinä akselissa ja näin ollen sitä voi ulosvetäjällä nykästä ulospäin. Jos vaikka hihnalinja sattuis olee siihen suuntaan vinossa et ulostuonti auttaa.

Tai laittaa prikat sinne väliin?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10516 : 15.09.2016, 19:55:28 »
Tästä olikin jossain projekti topicissa puhetta, kun oikein pinnistää. Tilasin halvan, mutta liikkeessä on kalliskin odottamassa  V:>

Erään leimareissun jälkeen kävin kotimatkalla lähimmästä pikkuliikkeestä ostamassa/tilaamassa halvimman (oisko ollu parikymppiä) alapallon seiskaan. Myyjä siinä varoitteli, että tämähän ei sitten kestä kuin seuraavaan katsastukseen asti.

En enää muista monettako vuotta se jo toimittaa tehtäväänsä.  :D Joskus näin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10517 : 15.09.2016, 20:05:02 »
Vesipumpussa olevan hihnapyörän alla se palikka johonka hihnapyärä kiinnitetään on tiukalla krympillä siinä akselissa ja näin ollen sitä voi ulosvetäjällä nykästä ulospäin. Jos vaikka hihnalinja sattuis olee siihen suuntaan vinossa et ulostuonti auttaa.

Tai laittaa prikat sinne väliin?
Liikaa edessä, taakse pitäisi mennä.
Prikkoja ajettelin, pultit joutuu kai vaihtamaan.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10518 : 15.09.2016, 20:21:17 »
Liikaa edessä, taakse pitäisi mennä.
Prikkoja ajettelin, pultit joutuu kai vaihtamaan.

Kaippa se taaksepäin menee myös. Onhan siinä jumalattoman tukeva laakeri jota vasten koputtaa.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10519 : 15.09.2016, 20:26:13 »
Kaippa se taaksepäin menee myös. Onhan siinä jumalattoman tukeva laakeri jota vasten koputtaa.

Juu, yritän viikolopppuna selvittää asiaa.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10520 : 17.09.2016, 12:04:35 »
Millä korjataan ohjaustehostimen pumpun hihnalinja?
Löysäsin reilusti ja edellleen vinossa.
740 230F, vapari.

Pakosarjan puoleisessa pumpussa ei ilmeisesti ole liikkumavaraa kannakkeessaan pituussuunnassa?

Itellä on vasuripumpun rungon ja kannakerautojen välissä vielä mutterit ja paksut prikat, joita muklaamalla pumppua saisi siirrettyä sentin verran.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10521 : 18.09.2016, 16:14:02 »
V70 TDI (D5252T), automaattivaihteinen, pikainen kysymys:

Kuinka tarpeellinen kapine on moottoriöljyn jäähdytin kyseisessä moottorissa? Se perkale vuotaa jäähdytysnestettä, joko jommankumman letkuliittimen juuresta tai toisesta siihen menevistä letkuista. Letkut vaikuttaa ehjiltä joten taitaa olla jotain feelua ite jäähdyttimessä. Ajattelin vaan lyödä niihin letkuihin letkupuristimet siksi aikaa kun pääsen talliin ens viikonloppuna. Siis että ylipäätään pääsen sinne (230 km)... Eihän mokomaa varustetta edes ole läheskään kaikissa autoissa, ja tämä on ihan vakio lussukka. Enkä ajatellu hinata mitään itseäni raskaampaa lähipäivinä. Oma järki sanoo että senkus ottaa pois nestekierrosta, mutta ajattelin varmistaa fiksummilta.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10522 : 18.09.2016, 19:23:17 »
Kyllä sillä ajella voi varmasti ilmankin, mutta reilumpi kuormitus tai kärrynveto ei ehkä ole paras mahdollinen idea. Tuo vesikiertopalikkahan toisaalta myös lämmittää öljyjä kylmällä, eli varusteena ihan fiksu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10523 : 18.09.2016, 20:15:41 »
Kiitos TVS. Pistän umpeen ja toivon parasta. Siellä tallissa on muuten sattumalta purkuosa laittaa tilalle, toivottavasti ehjä. :) Puristimet on vaan näköjään hukassa, luultavasti kohteessa nekin. Liimauspuristin ja pienet lukkopihdit löytyy, toivottavasti saa kikkailtua niillä umpeen.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10524 : 20.09.2016, 14:26:12 »
Mistähän ois helpoin lähtee selvittämään vikaa, kun ei meinaa T-5R ahtaa enää kunnolla. Vielä vähän aikaa sitten piikkasi ahdot noin 0,9bar ja siitä laski 0,6 tienoille kierrosten mukaan. Nyt tuntuu että ei meinaa edes antaa ahtopiikkiä vaan tasaseen tuntuis ahtavan 0,5-0,6 ja välillä piikkaa siellä 0,7-0,8. Lisäksi teki myös siten, että kolmosella ahdot noin 0,7 josta tiputti kuin seinään 0,5 ja tuntui että veto loppuu siihen sekä ahtopaine seilasi 0,5-0,6 välillä nykien.
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • Volvo is a lifestyle
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10525 : 20.09.2016, 16:25:10 »
Mistähän ois helpoin lähtee selvittämään vikaa, kun ei meinaa T-5R ahtaa enää kunnolla. Vielä vähän aikaa sitten piikkasi ahdot noin 0,9bar ja siitä laski 0,6 tienoille kierrosten mukaan. Nyt tuntuu että ei meinaa edes antaa ahtopiikkiä vaan tasaseen tuntuis ahtavan 0,5-0,6 ja välillä piikkaa siellä 0,7-0,8. Lisäksi teki myös siten, että kolmosella ahdot noin 0,7 josta tiputti kuin seinään 0,5 ja tuntui että veto loppuu siihen sekä ahtopaine seilasi 0,5-0,6 välillä nykien.

Oma veikkaus ahtopaineensäädin. Omassa entisessä S40 T4 teki ihan samaa.
Volvo S80 D5 -07
Ex Volvo 460 1.7 -91
Ex Volvo V40 T4 -99
Ex Volvo S40 T4 -00 -> http://www.x40fin.com/index.php?topic=21931.0

Poissa Volvod24

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10526 : 20.09.2016, 19:56:06 »
Onko tieto miksi volvo 760 d24tic käynnistyy heikosti jopa lämpimälläkin? Tarvitsee hekuttaa aina kesälläkin kun lähtee. Lämpimällä koneella ei ole ongelmia. Kiitos jo etukäteen.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6705
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10527 : 20.09.2016, 22:06:20 »
Onko tieto miksi volvo 760 d24tic käynnistyy heikosti jopa lämpimälläkin? Tarvitsee hekuttaa aina kesälläkin kun lähtee. Lämpimällä koneella ei ole ongelmia. Kiitos jo etukäteen.
Paljonko ajettu ? Puristukset ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10528 : 20.09.2016, 23:14:22 »
Onko tieto miksi volvo 760 d24tic käynnistyy heikosti jopa lämpimälläkin? Tarvitsee hekuttaa aina kesälläkin kun lähtee. Lämpimällä koneella ei ole ongelmia. Kiitos jo etukäteen.
Ans kun arvaan: savuttaa harmaansävystä huntua tyhjäkäynnillä, vääntö tosi hyvä pikkukierroksilla ja kuluttaa yli 9 litraa? Ja kehrää kuin kissa? Jos näin, on pumpun ajotus perustavanlaatusesti pielessä, FAQ-osiosta löytyy ohjeet ajoitukseen. 700-sarjan ikäsessä vermeessä kannattaa ensimmäisenä tarkistaa jakohihnan kunto ja kireys jos ei rempasta ole varmaa tietoa, hihnan venyminen vaikuttaa aika paljon koneen käytökseen.

Helppo testi koneen kunnolle on ottaa se venakopalta ahtimelle tuleva letku irti koneen käydessä ja polkaista pari kertaa kaasua, jos tulee iso hönkäys siit letkusta niin alakerta on harva. Se on sitten taas makuasia missä vaiheessa sen toteaa remonttikuntoseks, mutta aika harvakin kyllä lähtee käymään ja toimii kun muut asiat on kunnossa, jossain kohtaa alkaa vaan öljy maistumaan... Venttiilinvälysten tarkistus ja säätö on myös erinomaisen tärkeää, näille koneille on tyypillistä venttiilinvälysten vajoaminen nollaan iän myötä.

Edit: toisaalta, jos kyse on siitä, että sitä vain tarvitsee hehkuttaa, niin siinähän ei ole mitään vikaa. Siksi siinä on ne hehkut että se lähtee käymään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10529 : 21.09.2016, 12:17:57 »
Rikki?  ??? + mallin pusla
https://youtu.be/2myVIxR90mY

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

 

Autoracing  KL-varaosat