0
0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.
Huoltopöytäkirjat on yhdistys tiedottaa osiossa https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1382.0jäähdyttimenpaikkausaineiden on pelätty tukkivan paikat, varsinkin koneen ja kennon. Kukaan autoa ostava ei haluaisi sellaista fiksiä. Kannattaa punnita siis vaiva jos paikkaus tuottaa ongelmia mitä muuta remonttia siitä pääsee tekemään kennon vaihdon lisäksi.
Jos meinaa 940 volvoon (ET 25) vaihtaa "etuveto-ET" vanteet (ET 43), mitä muutoksia vaatii?tarkalleen 18mm spacerin, mutta tuon lisäksi? Muttereiden/pinnapulttien vaihtoa?
Helpointa taitaa olla laittaa pultattavat spacerit. Yleensä pultattavat ovat min. 25mm paksuja, mutta tuo ei tuottanut ainakaan itselleni ongelmia sopivuuden kanssa vanhakoppaisessa 960 jota oli madallettu ja 215/45/17 kumit alla.
Joo pultattavat speiserit on hyvät olla. Mutta jos vaan 18mm paksut ostat tai teet ni pinnapulttien päät tulee ulos speiseristä ja ottaa kii vanteeseen. Mutta jos onkin 25mm speiseri ei pinnapultti tuu ulos eikä ota vanteeseen. Lisäksi on 1.5x pultin paksuuden verran kierrettä joka kestää paremmin ja on standardin mukainen. Mut ne on valintoja ne. Speiseri kii volvon muttereilla napaan ja vanteet speisereihin ja vanteisiin sopivilla pulteilla yleensä. On niitä pinnapulteillakin olevia.
Osassa vanteistahan on koloukset pultin reikien välissä. Eli ei se uloneva pultin pää haittaa. Toki kaikissa vanteissa ei noita ole...
http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/volvo/140240740940/volvo-paket-4st-till-240-740-940/volvo-25mm-5108-651-x-5108.htmlTuolla näyttäisi olevan alennuksessa romut. 20mm ohuin jota tarjotaan. Paksuin 120mm, muoviämpäri mitkä möröt
Kiitos, ruotsi ei vain taivu.
-98 automaati ilmastoidun lämmityslaitteen kennossa on lievä vuoto. Ongelma oli suht vaikea paikallistaa koska vuoto esiintyy VAIN KONE REILUSTI KUUMANA, eli kuormittaessa tuppaa höyryä lämmityslaitteen kanavista, sekä ilmastointilaite paketin ylivuodosta valuu tämän höyryämisen jälkeen jäähdytinnestettä.Nestettä ei häviä kauhean paljoa, häviää kummiskin. Vika on selkeästi siis vuotavassa lämmpärin kennossa. Varaosa autosta purettu ehyt kenno minulta löytyy.Eli kysymykseni kuuluu ennen tätä järkyttävää purku/asennus savottaa jollainen tuo automaattiilmastoidun kennonvaihto on niin olisiko kannattavaa koittaa tukkia vuotoa jollain jäähdytinnesteeseen lisättävällä paikka-aineella? Näistä kun olen kuullut vähän 50/50% palautetta. Vuoto on laadultaan juurikin sellainen että kun järjestelmän paine/lämpötila kasvaa niin silloin vuotoa ilmenee, eli jossain on hyvin hyvin pieni reikä.Normaalisti ajaessa auto ei oirehdi mitään, nestettä häviää vähän mutta kovemmalla käytöllä se kenno päästää sisälle nesteet.Ongelma paikallistettu 100% varmuudella kennoon sillä muovinen lämmityslaitteen runko/tunnelisto/putkisto härpättimen saumasta tihkui jäähdytinnestettippa. Se ei sinne muuten pääse kuin kennolta.
V70 mk1 -00 kaasuläppä. Ei taida kannattaa korjauttaa vaan hankkia uusi. Joskus sai UK:sta halvemmalla vaan ei vissiin enää? Siniseltä tilaukseen ja siellä myös ohjelmointi autoon?
Täytyykö kasipätkän abs-boxin olla numerolleen sama kun sen vaihtaa? Mitä eroja noissa bokseissa on?