KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3999169 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11565 : 02.08.2017, 09:31:00 »
Huoltopöytäkirjat on yhdistys tiedottaa osiossa
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1382.0


jäähdyttimenpaikkausaineiden on pelätty tukkivan paikat, varsinkin koneen ja kennon. Kukaan autoa ostava ei haluaisi sellaista fiksiä. Kannattaa punnita siis vaiva jos paikkaus tuottaa ongelmia mitä muuta remonttia siitä pääsee tekemään kennon vaihdon lisäksi.

Kiitos, en meinannut millään löytää.  -H-
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11566 : 02.08.2017, 11:02:36 »
Jos meinaa 940 volvoon (ET 25) vaihtaa "etuveto-ET" vanteet (ET 43), mitä muutoksia vaatii?

tarkalleen 18mm spacerin, mutta tuon lisäksi? Muttereiden/pinnapulttien vaihtoa?
Helpointa taitaa olla laittaa pultattavat spacerit. Yleensä pultattavat ovat min. 25mm paksuja, mutta tuo ei tuottanut ainakaan itselleni ongelmia sopivuuden kanssa vanhakoppaisessa 960 jota oli madallettu ja 215/45/17 kumit alla.

Joo pultattavat speiserit on hyvät olla. Mutta jos vaan 18mm paksut ostat tai teet ni pinnapulttien päät tulee ulos speiseristä ja ottaa kii vanteeseen. Mutta jos onkin 25mm speiseri ei pinnapultti tuu ulos eikä ota vanteeseen. Lisäksi on 1.5x pultin paksuuden verran kierrettä joka kestää paremmin ja on standardin mukainen. Mut ne on valintoja ne.

Speiseri kii volvon muttereilla napaan ja vanteet speisereihin ja vanteisiin sopivilla pulteilla yleensä. On niitä pinnapulteillakin olevia.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2017, 11:05:49 kirjoittanut The moose »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11567 : 02.08.2017, 16:17:38 »
Osassa vanteistahan on koloukset pultin reikien välissä. Eli ei se uloneva pultin pää haittaa. Toki kaikissa vanteissa ei noita ole...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11568 : 02.08.2017, 16:47:39 »
Joo pultattavat speiserit on hyvät olla. Mutta jos vaan 18mm paksut ostat tai teet ni pinnapulttien päät tulee ulos speiseristä ja ottaa kii vanteeseen. Mutta jos onkin 25mm speiseri ei pinnapultti tuu ulos eikä ota vanteeseen. Lisäksi on 1.5x pultin paksuuden verran kierrettä joka kestää paremmin ja on standardin mukainen. Mut ne on valintoja ne.

Speiseri kii volvon muttereilla napaan ja vanteet speisereihin ja vanteisiin sopivilla pulteilla yleensä. On niitä pinnapulteillakin olevia.
22mm oli jossain nettikaupassa tarjolla. Tulee alkuperäisillä mujuilla kiinni ja niissä on pinnapultit. Tuota mitenkinkin, että mitenköhän paljon se muju jää ulos montustaan? 25mm on saman hintainen, muutoin samanlainen. Tässä lähinnä arveluttaa pyörien kulmat, vetelyt yms. jotka pelottaa... Kesävanteita tuumin 205 leveällä naksulla.

Osassa vanteistahan on koloukset pultin reikien välissä. Eli ei se uloneva pultin pää haittaa. Toki kaikissa vanteissa ei noita ole...
Näissä on.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11569 : 02.08.2017, 19:13:54 »
http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/volvo/140240740940/volvo-paket-4st-till-240-740-940/volvo-25mm-5108-651-x-5108.html

Tuolla näyttäisi olevan alennuksessa romut. 20mm ohuin jota tarjotaan. Paksuin 120mm, muoviämpäri mitkä möröt :D
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11570 : 02.08.2017, 19:24:49 »
http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/volvo/140240740940/volvo-paket-4st-till-240-740-940/volvo-25mm-5108-651-x-5108.html

Tuolla näyttäisi olevan alennuksessa romut. 20mm ohuin jota tarjotaan. Paksuin 120mm, muoviämpäri mitkä möröt :D
No huh huh! ;D Leepu's garage! :2funny:

Kiitos, ruotsi ei vain taivu. :-\ Mutta eipä tässä kiirus ole, kevääseen on vielä pitkä syksy. Taidan kallistua siihen 25mm ihan sen vuoksi, että mutteri/pinnapultti jää varmasti matalalle. Talvivanteina pysyy nykyiset dragot, joten ei pinnapulttien lyhennys oikein ole vaihtoehto.

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11571 : 02.08.2017, 21:00:55 »
Kiitos, ruotsi ei vain taivu. :-\
Varmasti voi laittaa sähköpostia englanniksi, sieltä "kontakta oss" kohdasta. Mut  Suomestakin saa näköjään nykyään samaan hintaan, esim KLIK

Poissa nepu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11572 : 02.08.2017, 21:38:54 »
Missä kohtaa 850 TDI myllyssä on se lohkon jäähdytysnesteen tyhjennysruuvi. Ei vaan löydy >:( ...kele. Ohjekirjassa sanotaan että lohkon edessä vasemmalla puolella muttei sieltä ainakaan mun silmäni löydä :2funny:

Poissa tkp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11573 : 03.08.2017, 00:06:11 »
-98 automaati ilmastoidun lämmityslaitteen kennossa on lievä vuoto. Ongelma oli suht vaikea paikallistaa koska vuoto esiintyy VAIN KONE REILUSTI KUUMANA, eli kuormittaessa tuppaa höyryä lämmityslaitteen kanavista, sekä ilmastointilaite paketin ylivuodosta valuu tämän höyryämisen jälkeen jäähdytinnestettä.
Nestettä ei häviä kauhean paljoa, häviää kummiskin. Vika on selkeästi siis vuotavassa lämmpärin kennossa. Varaosa autosta purettu ehyt kenno minulta löytyy.

Eli kysymykseni kuuluu ennen tätä järkyttävää purku/asennus savottaa jollainen tuo automaattiilmastoidun kennonvaihto on niin olisiko kannattavaa koittaa tukkia vuotoa jollain jäähdytinnesteeseen lisättävällä paikka-aineella? Näistä kun olen kuullut vähän 50/50% palautetta. Vuoto on laadultaan juurikin sellainen että kun järjestelmän paine/lämpötila kasvaa niin silloin vuotoa ilmenee, eli jossain on hyvin hyvin pieni reikä.

Normaalisti ajaessa auto ei oirehdi mitään, nestettä häviää vähän mutta kovemmalla käytöllä se kenno päästää sisälle nesteet.

Ongelma paikallistettu 100% varmuudella kennoon sillä muovinen lämmityslaitteen runko/tunnelisto/putkisto härpättimen saumasta tihkui jäähdytinnestettippa. Se ei sinne muuten pääse kuin kennolta. :'(
Kokeile jättää paisarin korkkia löysälle? Ei tee niin paljon painetta järjestelmään.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11574 : 03.08.2017, 00:13:18 »
-98 automaati ilmastoidun lämmityslaitteen kennossa on lievä vuoto. Ongelma oli suht vaikea paikallistaa koska vuoto esiintyy VAIN KONE REILUSTI KUUMANA, eli kuormittaessa tuppaa höyryä lämmityslaitteen kanavista, sekä ilmastointilaite paketin ylivuodosta valuu tämän höyryämisen jälkeen jäähdytinnestettä.
Nestettä ei häviä kauhean paljoa, häviää kummiskin. Vika on selkeästi siis vuotavassa lämmpärin kennossa. Varaosa autosta purettu ehyt kenno minulta löytyy.

Eli kysymykseni kuuluu ennen tätä järkyttävää purku/asennus savottaa jollainen tuo automaattiilmastoidun kennonvaihto on niin olisiko kannattavaa koittaa tukkia vuotoa jollain jäähdytinnesteeseen lisättävällä paikka-aineella? Näistä kun olen kuullut vähän 50/50% palautetta. Vuoto on laadultaan juurikin sellainen että kun järjestelmän paine/lämpötila kasvaa niin silloin vuotoa ilmenee, eli jossain on hyvin hyvin pieni reikä.

Normaalisti ajaessa auto ei oirehdi mitään, nestettä häviää vähän mutta kovemmalla käytöllä se kenno päästää sisälle nesteet.

Ongelma paikallistettu 100% varmuudella kennoon sillä muovinen lämmityslaitteen runko/tunnelisto/putkisto härpättimen saumasta tihkui jäähdytinnestettippa. Se ei sinne muuten pääse kuin kennolta. :'(

Ohita kenno laittamalla lämppärille meneviin letkujen väliin putkenpätkä. On ahdas väli tehä mut onnistuu kun letkun pään saa kennolta irti ni letkuhan liikkuu vaikka mihin.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9576
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11575 : 03.08.2017, 12:47:02 »
V70 mk1 -00 kaasuläppä. Ei taida kannattaa korjauttaa vaan hankkia uusi. Joskus sai UK:sta halvemmalla vaan ei vissiin enää? Siniseltä tilaukseen ja siellä myös ohjelmointi autoon?
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2027
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11576 : 03.08.2017, 13:22:04 »
V70 mk1 -00 kaasuläppä. Ei taida kannattaa korjauttaa vaan hankkia uusi. Joskus sai UK:sta halvemmalla vaan ei vissiin enää? Siniseltä tilaukseen ja siellä myös ohjelmointi autoon?

Joo pienemmällä pääsee kun vaihdat uuden suoraan. 400€ kotelo ja 100€ ohjelmointi. Mulla antoi vikakoodin asentoanturista, ja vika oli lopulta kotelossa itsessään.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa väsyttää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11577 : 04.08.2017, 16:18:37 »
Täytyykö kasipätkän abs-boxin olla numerolleen sama kun sen vaihtaa? Mitä eroja noissa bokseissa on?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6716
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11578 : 04.08.2017, 17:39:44 »
Mitäs kummaa tuohon kytketään


Tuommoisessa laitteessa on :
VOLVO V40 (I)
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 19981204
Alustan nro: YV1VW7113XF336360
Sylinteritilavuus: 1870
Moottorin koodi: D4192T
kW: 66
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11579 : 05.08.2017, 22:32:30 »
Täytyykö kasipätkän abs-boxin olla numerolleen sama kun sen vaihtaa? Mitä eroja noissa bokseissa on?
käsittääkseni niitä on ollu vaan tracsilla ja ilman tracsia. Just torstaina korjasin v70istä oman abs yksikön, ei oo iso homma mutta se boksin sahaaminen auki on aika rivoa :D

 

RallyBaron  Samppasport