Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3818207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12765 : 30.07.2018, 23:05:13 »
Miksi ei, kunhan saa tarvittavat 90º kulmat (?)

Summasummarun, klemmarit kestää K-Jetin paineet saati sitten pienemmät...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12766 : 30.07.2018, 23:29:20 »
Ja letkuhalkaisija täsmää?

Ei tarvitse 90 kulmia kun ei ole pumppua auton alla.

Otetaanpa työn alle. Voinhan vielä kokeilla vanhaa irroittaa siihen pisteeseen asti että jotain hajoaa kunhan on tuo uusi varalla. Mulla on siis aikoja sitten hankittu alkuperäinen suodatin mutta ei kohtuullisellakaan väkivallalla auennut joten luovutin jotta pysyy auto liikenteessä.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12767 : 30.07.2018, 23:35:18 »
Suhteellisen vittumaista änkeä letkunippaa muoviletkuun ja koittaa kiristää klemmareilla?

Ja letkuhalkaisija täsmää?

Ei tarvitse 90 kulmia kun ei ole pumppua auton alla.

Otetaanpa työn alle. Voinhan vielä kokeilla vanhaa irroittaa siihen pisteeseen asti että jotain hajoaa kunhan on tuo uusi varalla. Mulla on siis aikoja sitten hankittu alkuperäinen suodatin mutta ei kohtuullisellakaan väkivallalla auennut joten luovutin jotta pysyy auto liikenteessä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12768 : 30.07.2018, 23:55:37 »
Ja letkuhalkaisija täsmää?

Ei tarvitse 90 kulmia kun ei ole pumppua auton alla.

Otetaanpa työn alle. Voinhan vielä kokeilla vanhaa irroittaa siihen pisteeseen asti että jotain hajoaa kunhan on tuo uusi varalla. Mulla on siis aikoja sitten hankittu alkuperäinen suodatin mutta ei kohtuullisellakaan väkivallalla auennut joten luovutin jotta pysyy auto liikenteessä.
Suhteellisen vittumaista änkeä letkunippaa muoviletkuun ja koittaa kiristää klemmareilla?


Siihen hommataan sopivan halkaisijaista kumiletkua, joka laitetaan muoviputken ja suodattimen nipan päälle. Muoviputki työnnetään siellä kumiletkun sisällä "pohjaan", eli suodattimen nippaan asti ja kumiletku kiritään klemmareilla muoviputken ja suodattimen lähdön päälle.

Eli neljä letkuklemmaria ja kaksi pätkää kumiletkua.

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12769 : 31.07.2018, 00:16:42 »
Oikean halkasijainen nippa menee eikä tartte klemmarei. Irto ruuvipenkki, kunnon kumihanskoilla muoviputkesta kii koko leukapituudelta, sillai että putkea tulee 2-3cm leuoista "yli", sitten vaan naputtelee uden banjon putkeen (pieni lämmitys voi olla avuks, mie en lämmittäny kun meni ilmankin) ja rokrok. Ei o klemsui alkujaankaan...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12770 : 31.07.2018, 10:33:52 »
Oliko joku vaihtanut 700/900 sarjalaisen pissapojansuuttimia johonkin "parempiin" malleihin? Oliko ne jotkut kasipätkän suuttimet kenties?

Edit: Tämä löytyi ainakin
« Viimeksi muokattu: 31.07.2018, 10:38:10 kirjoittanut Teemu- »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12771 : 31.07.2018, 11:07:23 »
Oliko joku vaihtanut 700/900 sarjalaisen pissapojansuuttimia johonkin "parempiin" malleihin? Oliko ne jotkut kasipätkän suuttimet kenties?

Edit: Tämä löytyi ainakin
Olen, juuri tuollaisiin.

Ysissä suuttimet ovat liian lähellä tuulilasia, joten vakiona nuo suihkivat pyyhkijänvarsia. Runkoa viilaamalla ja suuttimen takalaidan alle jotain koroketta laittamalla saa suihkimaan puoleenväliin lasia.

Säästää vettä ihan pirusti, mutta suotavaa olisi korkeampaa painetta antava pumppu. Vakiopumpulla kyllä tulee semmonen "viuhka" nestettä, mutta ajoviima painaa sen suihkun alas.

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12772 : 31.07.2018, 12:08:35 »
Oon nyt antanut sen liitoksen vaan kastella itseään ja oon alkanut miettiin että jos siihen vaan heittäisi kerroksen dinitrolia päälle? Kuitenkin oli valmiikskin jo kerros siinä;P

Ja nyt kun keskustelu kääntyi pesimiin niin oon tässä viime talvesta miettinyt kanssa että mitähän niille ajovalonpesimille vois tehdä kun ei tunnu toimivan. Oletan et pitää vaihtaa moottorit ja kaikki? Mikä 740:eissä niistä menee ekana hajalle ja mitkä on mun mahkut saada ne takas toimintakuntoon talveks? Viipperätkin on tippunu matkan varrelle ja osa varrestakin ilmeisesti... Törkeen pimeet ajaa ilman mitään pesimiä enkä oo halunnut lähteä laittamaan xenoneita kun kuitenkin haluan (etanolia lukuunottamatta) pitää auton mahd. vakiona.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12773 : 31.07.2018, 13:13:05 »
Öyh, olikohan nyt dneproshin vai v0lv0242 joka tuommoisen asensi takavetoiseen ja toiminut ihan ok.

Ei vaan laitoin alkuperäistä vastaavan suodattimen silloin pumppu remontissa.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25022.195
Myös vastauksesta 193 eteenpäin on kuvia swapista 765:een

Suosittelen ehdottomasti tuota päivitystä, kun auton alla oleva pumppu väsähtää.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12774 : 31.07.2018, 13:25:08 »
Volvo 850 2.5/20V 1996

Etupyörän laakeri, onko minkälainen vaihtaa ja onnistuuko parkkipaikalla perus työkaluilla tunkin varass?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12775 : 31.07.2018, 13:32:14 »
Volvo 850 2.5/20V 1996

Etupyörän laakeri, onko minkälainen vaihtaa ja onnistuuko parkkipaikalla perus työkaluilla tunkin varass?
Pakettilaakeri, tulee pyörännavan kanssa. Törkeen helppo vaihtaa, tartte ku vetari, alapallo ja 4 E14-kantaista pulttia irrottaa. Eli jos ei sulla ole E14-hylsyä niin sen joudut ostamaan, mutta ihan on parkkipaikkaremontti muuten.
Jäitä housuun!

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2022
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12776 : 31.07.2018, 13:33:09 »
Volvo 850 2.5/20V 1996

Etupyörän laakeri, onko minkälainen vaihtaa ja onnistuuko parkkipaikalla perus työkaluilla tunkin varass?

Sinnehän vaihtuu koko napa, niin onnistuu kyllä. :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12777 : 31.07.2018, 13:47:32 »
Sinnehän vaihtuu koko napa, niin onnistuu kyllä. :)

Jollei joku ole jo tuhonnut niitä pultinkantoja väärällä avaimella. Sit tarvitaan jo pikkurälläkkää ja pari tupakkia.

Jaa mistäkö tiedän.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12778 : 31.07.2018, 13:51:05 »
Jollei joku ole jo tuhonnut niitä pultinkantoja väärällä avaimella. Sit tarvitaan jo pikkurälläkkää ja pari tupakkia.

Jaa mistäkö tiedän.
:2funny:

Noh, sitten koko olka-akseli kainaloon ja jonnekkin missä on kunnon työkalut. :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6409
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12779 : 31.07.2018, 16:02:33 »
v70mk2:ssa napa oli tiukassa, mutta pyöränpulteilla sitä sai ahdistettua irti ilman väkivaltaa. Ehkä tässäkin samaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

KL-varaosat  Race.fi