Monta vikaa tai ominaisuutta päällekkäin.
Ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen nypyttää tottumatonta kuskia ja sen huomaa isolla vaihteella maantienopeuksilla. Entäs ilmastoinnin säätimien alipaine. Onko tässä jo pumppu? Jos ei ja on messevä alipainevuoto imupuolella.
Lambaada voi olla karstanen tai menossa romuksi kun kerta katti haisee munalle. 
Ilmastointi pois päältä. Ilmansäätö pois tuulilasilta jne. Mittaa lambaada.
Immu irti pitäis kai jotenkuten käydä?
kompura ei toimi, karannut liemet mehtään sinne ajaessa...
Ilmansäädössä on pieni vuoto (kaksoiskello), ei vuoda jos kaikki on suunnattu lasille ---> ei vaikutusta toimintaan.
Mä aloitan yleensä noiden vikojen etsimisen irroittamalla lambda anturin. Se miten se vaikuttaa käytökseen kertoo aika paljon siitä viasta.
Mistä tämä liitin löytyy? Pitäisi olla laatikon tikun vieressä, mutta eipä ole... Perinjuurin huonosti tähän -91 vuotiseen 960:iin löytyy selkeitä sähkökaavioita tai komponenttikuvia.

Pientä edittiä, kävin nimittäin tänään tankilla ja....minkäs kokoinen tankki näissä on? Olen ollut siinä uskossa, että "iso" (77l?)? Viisari oli nimittäin punaisen rajalla (valo ei vielä palanut) ja sain tankattua 52 litraa. Tämän jaoin kilometreillä (joita oli kertynyt 400), niin lukema olikin "vain" 13l/100km, mikä on minusta linjassaan.
Joten vianhaun luonne hiukan muuttui. Edelleen se erittäin väkevän hajuinen pakokaasu, "kaniksen" käry kierrättäessä ja tumma pölähdys, raskas tyhjäkäynti ja nyppiminen.
Nyppiminen ilmenee vain kuumalla koneella (kylmänä ei nypi), joten epäilisin itse vielä sittenkin jonkun sytytyspuolan olevan heikkotehoinen ja alkaa oireilemaan kuumana. Täytyy tämä tutkia.
Bensan katkun (pyörii selkeästi rikkaalla) ajattelin johtuvan joko lämpötila-anturista, tai Lambdasta. Sain tosiaan lämpötila-anturilta mitattua järkevän lukeman, mutta sen johtoja on korjailtu sähkömiehen teippivirityksin, mitä löytyy autosta vähän sieltä ja täältä...
Lambdaa taas mietin, jos on ajettu rehellisesti tukkoon? Tai kuollut vanhuuttaan.
Autolla on ajettu 305tkm, moottori ei huohota tai savuta, ei tee painetta järjestelmään jne. Käynnistyy ja käy nätisti, mitänyt tuo käynnin pieni heijjaaminen. Ajoittain "miettii" hiukan kaasun kanssa, muttei ala esim. röpeltämään.