Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3810539 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1350 : 02.04.2012, 06:17:42 »
Nyt kuulostaa aika uusavuttomalta mutta kysytään kuitenkin. Eli miten helpoimmalla tiilikeula-740:stä vilkku/parkkiumpiot ja ajovaloumpioiden alla olevat listat irti?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1351 : 02.04.2012, 08:09:23 »
Nyt kuulostaa aika uusavuttomalta mutta kysytään kuitenkin. Eli miten helpoimmalla tiilikeula-740:stä vilkku/parkkiumpiot ja ajovaloumpioiden alla olevat listat irti?
Vilkkuparkit lähtee kun takapuolelta ottaa 10mm mutterin irti. Jos on vanhat valot eikä koskaan avattu ja öljytty muttereita, tod näk ovat niin ruosteessa että ainoa vaihtoehto on särkeä ne koska pinnapultti pyörii huljamia.

Listat lähtee irti kun otat umpion irti ja siitä ruuvarilla, toinen vaihtoehto on yrittää sorkkia pitkällä meisselillä auton alta mutta tahtovat olla niin ruosteessa nuokin ruuvit että saa olla tarkkana ettei nyölää. Muistaakseni kolme ristipää peltiruuvia siellä on.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa omega87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1353 : 02.04.2012, 13:43:12 »
tuli 740 vollen mukana tälläset boksit. mihin mahtavat käydä?

http://imageshack.us/photo/my-images/201/boksi.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/59/boksi1.jpg/
Ruisku ja sytkä boksi. Appari jalkatilassa oikealla ECU ja kuskin jalkatilassa jarrupoljin telineessä EZK
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa omega87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1354 : 02.04.2012, 14:18:57 »
juujuu mutta onko f vai e  koneesta? käykö et:hen

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1355 : 02.04.2012, 14:59:22 »
juujuu mutta onko f vai e  koneesta? käykö et:hen
-561 ECU on B230F LH 2.4:sta

-554 ECU B230F LH 2.2.sta

-Tuo musta boksi on EZK sytkäpurkki, tod näk em. koneiden purkki, olisko B230F:än. ET/Motronic koneessa on sytkä ja bensa samassa eli ei käy niihin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1356 : 02.04.2012, 20:32:05 »
Oviverhoilu irti ja sitä kautta nastat puristella kiinni ja vetää listaa ulospäin.

Päteekö tämä myös s60:n?
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1357 : 02.04.2012, 20:49:05 »
Päteekö tämä myös s60:n?

Kylläpä se tietty näin on.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1358 : 03.04.2012, 18:06:10 »
Tuleeko S60:een vikakoodi jos otan xenon-valojen suurpainepesureiden sulakkeen irti?

Jokin vika tuli kuskin puolen pesuriin eilen tai tänään, kun varsi ei tule kuin vähän ulos ja pesunestettä ei tule lainkaan.
Voisiko eilisessä varsin runsaissa lumikinoksissa ajelu Tampereella jäädyttänyt jotain pesureista?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1359 : 03.04.2012, 19:11:03 »
Vilkkuparkit lähtee kun takapuolelta ottaa 10mm mutterin irti. Jos on vanhat valot eikä koskaan avattu ja öljytty muttereita, tod näk ovat niin ruosteessa että ainoa vaihtoehto on särkeä ne koska pinnapultti pyörii huljamia.

Listat lähtee irti kun otat umpion irti ja siitä ruuvarilla, toinen vaihtoehto on yrittää sorkkia pitkällä meisselillä auton alta mutta tahtovat olla niin ruosteessa nuokin ruuvit että saa olla tarkkana ettei nyölää. Muistaakseni kolme ristipää peltiruuvia siellä on.

Kiitoksia! :hello: Vilkkujen kiinnityksen älysin itsekin kun pyörittelin uusia kädessä, oli vaan johtonippujen takana piilossa niin en huomannut niitä muttereita.. :idiot2: Listojen irrotusta täytyy suunnitella tässä joku päivä.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1360 : 03.04.2012, 19:58:28 »
Tuleeko S60:een vikakoodi jos otan xenon-valojen suurpainepesureiden sulakkeen irti?

Jokin vika tuli kuskin puolen pesuriin eilen tai tänään, kun varsi ei tule kuin vähän ulos ja pesunestettä ei tule lainkaan.
Voisiko eilisessä varsin runsaissa lumikinoksissa ajelu Tampereella jäädyttänyt jotain pesureista?

Ei siellä ole kuin suurpainepumppu  nestesäilössä. Ei muuta elektroniikkaa.  En usko että vikakoodeja tulee
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1361 : 03.04.2012, 20:51:03 »
Hyvä tietää jatkossa. Jokatapauksessa sain pesurin toimimaan, Vedin pesuria heiman ulos pesästään ja sumutin raakaa pesunestettä reilusti suuttimiin ja rapsuttelin valkoiset töhnät pois kynnellä. Näitten temppujen jälkeen alkoi pesuri toimimaan.
Kesäksi melkein voisi nypätä sulakkeen silti irti. Suurpaine pesurit tuntuu kuluttavan kohtuuttoman paljon pesunestettä nyt kun niille ei varsinaista tarvetta ole...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1362 : 03.04.2012, 23:04:36 »
Hyvä tietää jatkossa. Jokatapauksessa sain pesurin toimimaan, Vedin pesuria heiman ulos pesästään ja sumutin raakaa pesunestettä reilusti suuttimiin ja rapsuttelin valkoiset töhnät pois kynnellä. Näitten temppujen jälkeen alkoi pesuri toimimaan.
Kesäksi melkein voisi nypätä sulakkeen silti irti. Suurpaine pesurit tuntuu kuluttavan kohtuuttoman paljon pesunestettä nyt kun niille ei varsinaista tarvetta ole...
Tässä tulee hyvin äkkiä se perinteinen tilanne, että kun säästät pesunestettä olemalla käyttämättä nuita, niin pian ne ei toimi ja taas tuli negatiivista voittoa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1363 : 04.04.2012, 21:31:47 »
Nyt rupee pikkuhiljaa vituttaman, kaks iltaa koittanu saada selkoo että miten muoviämpärissä tuossa twinin 760-farkussa toimii sähköpenkit. Sähkökaavio on, samoin yleismittari. Moottoreille kun antaa suoraan virtaa ja maadotuksen, niin ne toimii kuten pitääkin.

http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/volvo_760__1989.pdf

Tuolla näkee kaavion, ite en siitä niin kauheesti ymmärrä ;D eniten ongelmia tosin aiheuttaa stop-nappi mikä käyttöpaneelissa on kun sitä en oo saanu revittyä irti, enkä tiedä miten se kytkeytyy.




Tossa näkyy pitkittäissiirron napin pohja. 1 on yhteydessä jatkuvaan virtaan, mikä kytkeytyy vaan sytytysvirta päällä. 2 on maadotus. Sitten kummastusta herättää se, että virrat päällä paneelille virtalukolta tuleva virta on yhteydessä nastoihin 2,3 ja 4 O.o maa ei kuitenkaan ole olevinaan kun kakkoseen. Kaikille moottoreille tulee kumpaankin piuhaan 12v sytytysvirran ollesa päällä.

Siinä on hyvinkin epäselvästi selitetty tähän mennessä kerättyjä havaintoja. Toivottavasti saanu kaikista muistiinpanoista selvää, aikamoisia harakanvarpaita tullu :D

Hyvin paljon auttais jo pelkästään jos joku osaisi kertoa stop-napista vaikka miten sen saisi revittyä paikoiltaan. Vielä parempi jos saisi neuvot koko piirilevyn irroittamiseen muovista.
No kun halvalla sai.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1364 : 05.04.2012, 00:49:54 »
Se on aika pirullinen keksintö purkaa, ite taistelin vastaavan ongelman kanssa. Vika ei ole noissa liikuttelukatkasijoissa, voit aika huoleti kasata nuo takasin kun putsaat vaan ne kiikkujen nastat ja nokare rasvaa siihen kuulaan.

Se stop-nappi kuuluu nousta selkeästi pinnan tasosta ylöspäin, ja se perkule mieluusti jumittuu pohjaan ja on muutenkin hyvä tekemään kosketushäiriöitä, mutta onneksi se on myös osa jonka purkaminen rikkomatta tuntuu olevan mahdotonta. Tarpeeks kauan rämppäämällä oon sen aina saanu ylös.

Mun jakkarassa oli myös legendaarisia juotosvikoja piirilevyssä, eli puuhalokeron alapuolelta ruuvit auki ja nostaa sen paneelin ylös, alapuolelta se muovinen kehikko irti ihan vaan klipsuilla, ja sitten taiteilee niitä johtoja sivummalle ja niitä eristemuoveja niin saat vähän katsella juotosten kuntoja, tämän enempi sen purkaminen ei onnistu ainakaan mun versiossa kun se piirilevy on suoraan juotettu niihin katkasijoihin kiinni...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi