Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3799982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2730 : 16.02.2013, 22:08:40 »
En nyt tarkasti tiedä automaattien toiminnasta tai missä vuosimallissa mikäkin on, mutta kysynpähän silti!

Onko siinä samantyylistä pyörreläppäsysteemiä, kuin esim. on D5244T4 (S80 '07 oli mulla)
Onko millon vaihteiston öljyt vaihdettu?
Onko vikakoodeja?
Paljon kilometrejä takana ja onko alkuperäinen turbo?

En tunne pyörreläppäasiaa, oon kyllä kuullut sellaisesta, tuskin tässä on.
Maalaamossa olivat käynnistäneet/ajaneet parikymmentä metriä ilman syyläriä, eli oli lauharin letkuista ulostanu 3l öljyä ja sen on lisätty uutta. Varsinainen vaihto tehdään tässä lähi viikkoina.
Ei vikakoodeja.
250tkm ja uskoisin alkuperäiseksi, ei varmuutta. Siivessä ei kyllä tunnu yhtään välystä.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2731 : 16.02.2013, 22:13:59 »
En tunne pyörreläppäasiaa, oon kyllä kuullut sellaisesta, tuskin tässä on.
Maalaamossa olivat käynnistäneet/ajaneet parikymmentä metriä ilman syyläriä, eli oli lauharin letkuista ulostanu 3l öljyä ja sen on lisätty uutta. Varsinainen vaihto tehdään tässä lähi viikkoina.
Ei vikakoodeja.
250tkm ja uskoisin alkuperäiseksi, ei varmuutta. Siivessä ei kyllä tunnu yhtään välystä.

Ok. voi olla pyörreläpät tosiaan noita uudempien heiniä.
Mulla oli kyllä ajettu toi s80 2x enemmän (jotain 490tkm kun myin, alkup. turbo ym.), mutta kuulin siinä jonkun aikaa myynnin jälkeen turbon antautuneen ja antoi saman tyylistä ennakkomerkkiä välillä. Paikallaan ei tosin koskaan poljettu edes 2000rpm! :nohnoh Ei kuulemma ainakaan tuo uudempi automaatti kestä sitä. :nohnoh

En kyllä sen tarkemmin osaa auttaa..  :(

Puhtaasti veikkaus kuitenkin kallistuu tonne turbon suuntaan ja siihen, että ajossa se antaa häiriötä moottorinohjaukselle.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2732 : 17.02.2013, 12:55:24 »
Mikä jenka on 960:n mittariston pulteissa? Kyseessä siis se, millä "vaihdetaan" 80l tankin tilavuus kuuteenkymppiin. Nyt mittaristo luulee että on isompi tankki kuin oikeasti on.
No kun halvalla sai.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2733 : 19.02.2013, 11:21:37 »
Tarvitseeko autoa muutoskatsastaa kun sitä on madallettu 40mm jäykemmillä madallusjousilla?  :idiot2:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2734 : 19.02.2013, 14:54:39 »
Tarvitseeko autoa muutoskatsastaa kun sitä on madallettu 40mm jäykemmillä madallusjousilla?  :idiot2:
Kyllä pitää.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2735 : 19.02.2013, 16:17:42 »
Tarvitseeko autoa muutoskatsastaa kun sitä on madallettu 40mm jäykemmillä madallusjousilla?  :idiot2:

Kyllä pitää.

Kylläpä riippuu vähän autosta :pomo: Ennen 1.1.1996 (muistaakseni) tyyppihyväksytyt ei tarvi muutoskatsastusta ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2736 : 19.02.2013, 16:35:42 »
Kylläpä riippuu vähän autosta :pomo: Ennen 1.1.1996 (muistaakseni) tyyppihyväksytyt ei tarvi muutoskatsastusta ;)
Kyllä ne vaan tarvii. Oli tyyppihyväksytty tai ei.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2737 : 19.02.2013, 16:45:30 »
Kyllä ne vaan tarvii. Oli tyyppihyväksytty tai ei.

Sori muistin väärin. Piti ihan tarkistaa.

TÜV- hyväksyntätodistukset, jonka avulla muutoskatsastuksessa varmistetaan alustan soveltuvuus autoon ennen muutosten merkitsemistä rekisteriotteeseen. (Kaikki 1.1.1998 jälkeen käyttöönotetut ja 1.1.1996 jälkeen EY-tyyppihyväksytyt automallit.)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2738 : 19.02.2013, 16:52:06 »
Muistasin että madallusjousien muutoskatsastuksessa oli joku porsaanreikä. Tyyliin sarja asennettu ennen vuotta xxxx niin ei tarvitse muutostaa. Tietty toimii vaan vanhemmissa autoissa ja tarvis tietää se vuosikin viellä  :2funny:

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2739 : 19.02.2013, 17:21:57 »
Tai sitten vaan pitää turpansa kiinni katsastuskonttorilla.
Jos ne huomaa sen niin sitten esittää sitä hämmästynyttä..: Mä just oon tän ostanut enkä tommosista mitään tiedä...
Vaikka korjauskehotus tuliskin niin mitä sitten? Korjataan JOS käsketään. ;)

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2740 : 19.02.2013, 18:50:06 »
Ei se siitä mitään maininnut, korkeahan tuo vieläkin.  :P Alatukivarsista ja käsijarrusta se sitten jäi kiinni...  :buck2:

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2741 : 19.02.2013, 22:01:54 »
Moi saako volvo pv 544 mistää enää uusia ovia ?iskä vaa käski kysyy :)    ( ikuisuus projekti ) ?
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2742 : 20.02.2013, 07:34:53 »
Moi saako volvo pv 544 mistää enää uusia ovia ?iskä vaa käski kysyy :)    ( ikuisuus projekti ) ?
Enpä tiedä varmasti mutta voihan noita käydä ihan volvolta kysymässä, kyllähän ne myy veteraaneihinkin mitä sattuu löytymään.
Tai tuolta? http://www.gcp.se/

Poissa koksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2743 : 20.02.2013, 12:13:03 »
Legendaarista
1990 740 GL B230F AW71L ei käynnisty
Releet + sulakkeet käyty läpi, epäily että bensapumppu ei toimi.
Vinkkejä "pikakorjaukseen"?
Yritin naputella sitä kuskin penkin alla olevaa pumppua parkkiksella mutta ei sano juuta eikä jaata.
Yritin kuunnella, pumppu ei pidä sitä "surinaa" mikä pitäis kuulua hetken aikaa kun virrat laittaa päälle.

-V
-89 760 B230FT+ZF

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2744 : 20.02.2013, 13:18:11 »
Legendaarista
1990 740 GL B230F AW71L ei käynnisty
Releet + sulakkeet käyty läpi, epäily että bensapumppu ei toimi.
Vinkkejä "pikakorjaukseen"?
Yritin naputella sitä kuskin penkin alla olevaa pumppua parkkiksella mutta ei sano juuta eikä jaata.
Yritin kuunnella, pumppu ei pidä sitä "surinaa" mikä pitäis kuulua hetken aikaa kun virrat laittaa päälle.

-V

Bensapumpun rele varmasti ehjä?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Autoracing  KL-varaosat