Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3810464 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3915 : 15.08.2013, 20:05:02 »
Näitä suodattimia ei taida olla enää kellään hyllyssä ja valmistuskin on lopetettu. Eivät uskoneet että 700/900srj. ajeltaisiin vielä 2010 -luvulla..

AIR FILL AUVOO2 ja Teho Filter 29007 olis oikeita tuohon.

Mittaluetteloiden mukaan BMW X6 (E71/E72) "pienempi suodatin malli" on aika lähelle, 138x295x34mm.
Leveys on just oikea ja pituus jää 2,5cm lyhyeksi mutta sillä päästään hommassa eteenpäin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3916 : 15.08.2013, 20:28:17 »
Mistä/miltä valmistajalta löytyis 940:iin raikkari? Kahdessa tarvikeputkassa käyty kyseleen +motonet, kaikki levittelee käsiä et kirjat ei tunne moista. Samoin sininen on vähän ulalla, jööttepori näyttää nollaa mutta vois kuulemma saada tilattua. Hiljattainkin oli myyty moinen. Tosin kuva näytti suodattimen hiukan erilaiseksi kuin se autossa on..tiä sitten.
Suodatin on suorakaiteen mallinen, noin 14x32cm, eli selkeesti pienempi kui "960/V90" neliönmallin.

Biltemassa saattaa tuurilla olla.... Malli mukaan kahteleen.

Kertokaas kokemuksia motonetin kytkimestä 2,3 vinokoneeseen? Kuullut että luistaa vaparissakin. Nyt on kontissa bilteman kytkin, joka on kyllä melkoista kuraa....

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3917 : 15.08.2013, 21:20:52 »
Biltemassa saattaa tuurilla olla.... Malli mukaan kahteleen.

Kertokaas kokemuksia motonetin kytkimestä 2,3 vinokoneeseen? Kuullut että luistaa vaparissakin. Nyt on kontissa bilteman kytkin, joka on kyllä melkoista kuraa....
Kilpurissa on Motonetistä ostettu LUK ja hyvin on pelannu. Kannattaa ostaa se kalliimpi ja parempi vaihtoehto niin ei tarvii marista, että Motonetis myydään pelkkää kuraa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3918 : 15.08.2013, 22:46:33 »
Kilpurissa on Motonetistä ostettu LUK ja hyvin on pelannu. Kannattaa ostaa se kalliimpi ja parempi vaihtoehto niin ei tarvii marista, että Motonetis myydään pelkkää kuraa.

Vähän budjettiongelma... :D
Mutta kiitos, tämä poisti jo epäilyt

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3919 : 15.08.2013, 22:51:37 »
Ei ne tarvikekytkimetkään vaparissa luista, ravistaa kylläkin. Siitäkin pääsee ylite kun 1000rpm kohdalla on kytkin täysin nostettuna, ts. ei luistata sitä kytkintä niin se ei täristä, jos tekee mummolähtöjä pari niin heti alkaa ravistamaan. Todettu monellakin halvahkolla tarvikekytkimellä tosi monessa yksilössä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3920 : 15.08.2013, 23:15:28 »
Kaverin 940 b230ft (tonin lastu ja turboruuvi) jätti tänään tielle. Alkoi käydä huonosti -> tien sivuun -> katti hohti punaisena, lähti käyntiin ehkä kahdella tai kolmella pytyllä.

Hinattiin se sitten telakalle, lähti kylmänä taas hyvin käyntiin. Vaihdettiin kuitenkin lambda-anturi, huomenna jatkuu vielä etupyöränlaakerin ja abs-anturin kanssa. Mutta voisiko tuo lambda aiheuttaa tuon? Vai onko katti todennäköisemmin tukossa? Aiemmin oli myös oireita korkeasta tyhjäkäynnistä.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3921 : 15.08.2013, 23:32:17 »
Ei ne tarvikekytkimetkään vaparissa luista, ravistaa kylläkin. Siitäkin pääsee ylite kun 1000rpm kohdalla on kytkin täysin nostettuna, ts. ei luistata sitä kytkintä niin se ei täristä, jos tekee mummolähtöjä pari niin heti alkaa ravistamaan. Todettu monellakin halvahkolla tarvikekytkimellä tosi monessa yksilössä.
Joo, äidinmaidossa jo opittu, että kytkintä käytetään lähinnä "ON/OFF", eikä luistatella tahi painella huvikseen.

Eli todennäköisesti tässä kuulemassani "tapauksessa" (joka kuulemma täältä foorumilta löytyy...) on jäänyt varastointirasvat pyyhkimättä paineasetelman kitka-pinnasta. :nohnoh
Eipä itselläkään ole ennen ollut mitään ongelmia motonetin kytkinten kanssa, ensimmäinen Volvo vaan mihin kytkimen vaihdan. :D

Poissa iisakki889

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3922 : 17.08.2013, 21:13:05 »
moro

Tarviisin tällaseen kysymykseen vastauksen kun olen vanteita hankkimassa s60 -01 niin mahtuuko pyörimään ongelmitta 8x18" 225/40/18 renkailla, et42   Ei tulis turhaan ostettua kun tietäs varmaks. Autoa ei ole madallettu.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3923 : 18.08.2013, 19:53:39 »
Ideoita missä vika?

744 -88(89), Bendix satulat edessä, uusilla tiivisteillä. Toisella puolella juuri toisesta autosta otettu satula, toisella puolella kaksi uutta jarruputkea plus yksi uusi letku.
Ilmaus meni jännäksi, loppuen lopuksi kun vähän malttoi niin sai perinteisellä tyylillä kuplat pois.

Erikoista on se, ettei kummankaan etusatulan ylemmästä ruuvista tullut lainkaan nestettä. Edes ilmausruuvin kärki ei ole kastunut. Letkut / putket eivät ole väärin, nestettä on ollut koko ajan säiliössä. Näkyvää nestevuotoa ei missään... Jarrun vikavalo sammuu kun kone käy. Jarruja ei ole käytännössä ollenkaan ja poljin painuu pohjaan. Jos pitää pohjassa (moottori käydessä) niin suhinan kuulee sisään.


Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6707
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3924 : 18.08.2013, 20:04:03 »
Suhina viittaisi kyllä tehostimen kalvon vikaa tai alipainevuotoon. Moottorin käydessä jotain rasvanpoistajaa Bräkleen tms. varovasti suihkimalla voipi vuoto löytyä. Kierrosnopeus muuttuu kun suihke osuu vuotoon.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3925 : 18.08.2013, 20:20:57 »
Suhina viittaisi kyllä tehostimen kalvon vikaa tai alipainevuotoon.

Tuo on ihan totta, ja kai tässä seuraavaksi vielä nostankin tehostimen ja pääsylkän pois.
LH taitaa olla niin allerginen alipainevuodoille että luulisin sellaisen ilmenneen...no koskaan ei tiedä ennenkuin kokeilee.

Mut mikä on ettei nestettä tule ylempiin ja kuitenkin systeemistä muuten saa ilmat pihalle....  :idiot2: Ei pää enää toimi...

Niin mut joo, poljin on kova eikä mene pohjaan ennen tehostusta...joten joo, se kalvo... mut voiko tuo selittää ylemmän kysymyksen...??
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 20:22:34 kirjoittanut raul »

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2323
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3926 : 18.08.2013, 21:41:30 »
Ettei olis letku tai putki menny kasaan kostakin? Onhan säiliön molemmissa kammioissa nestettä?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3927 : 18.08.2013, 23:58:00 »
moro

Tarviisin tällaseen kysymykseen vastauksen kun olen vanteita hankkimassa s60 -01 niin mahtuuko pyörimään ongelmitta 8x18" 225/40/18 renkailla, et42   Ei tulis turhaan ostettua kun tietäs varmaks. Autoa ei ole madallettu.
Itellä kasipätkässä 215/40/18, et 42 ja mahtuu pyörimään juur ja juur ettei ota sisäloksuun kiinni. Omassa S80:ssä oli 225/45/17, et 45 ja otti tappiin käännettäessä kiinni sisäloksuun. Muuten mahtuu, mutta voi olla toi loksu tosiaan siinä ja siinä, toki jos haluut kääntösädettä pienemmäks niin C70 volvon alatukivarren rajoitinpalat niin niillä ei ainakaan ota kiinni. Takaa mahtuu pyörimään.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3928 : 19.08.2013, 00:00:00 »
Ettei olis letku tai putki menny kasaan kostakin? Onhan säiliön molemmissa kammioissa nestettä?

On molemmissa ja tasaisesti sit putoaa jos on pudotakseen. Toi putken tukos tuli myös mieleen, kun itselyhennetyissä putkissa ei ihan se muoto ole tehdastasoa. Aika hemmetin kireeseen sai laittaa että vuoto loppui yhdestä. Jos vielä varmuuden vuoks joko tekis siistimmät tai ostais uudet... Mut se toinen puoli sitten, sinne ei tehty mitään muutoksia edes? Ja putki tulee sinne suoraan pääsylkältä, eikä jakotukilta. Voi olla että katoin väärinkin. ARGH!!! Tuntuu että tossa koslassa on KAIKKI paskana...  :-\ Olis ollu parempi purkaa. Hyvän pohjan takia tossa tuntui olevan järkeä kuitenkin  :(

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2323
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3929 : 19.08.2013, 00:28:23 »
Eli sulla tuntuis olevan toinen piiri pimeenä? Koitas takajarrut tuleeko sinne molempiin nestettä.. ;) piirithän menee niin että molemmat etujarrut on käytössä molemmissa piireissä ja toinen takajarru.. Eli vasen takajarru on eri piirissä kun oikea.

Kokeiles muuten että painat jarrun niin pohjaan kun se menee moottorin ollessa sammutettuna, käynnistät moottorin niin että poljin yhä pohjassa, jos tehostin toimii, niin polkimen pitäisi mennä syvemmälle, ei kuitenkaan lattiaan asti..

Huomaako koneen käynnissä mitään erikoista kun painat jarrua? Itsellä 740 b200f:ssä kun tehostimen kalvo oli rikki niin auto lähes sammui jarruttaessa. Uusi tehostin paikalle niin johan autto.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

 

Futurez  Kulkukoira