Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3807250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3960 : 21.08.2013, 23:15:30 »
Onko tuo vaikea tai työläs. Kun periaatteessa jakohihnalla ajoa on vielä 60tkm. Motonetista kun myyvät koko helahoidon, tuohon periaatteessa tartteis vaihtaa vaan tuo vesipumpun hihna ja pumppu ja ne renkulat?
Tarkoitin syöttöpumpun remmiä toisessa päässä konetta ja siihenkin on hyvä katsoa ohjeet foorumilta. Teet haun syöttöpumpun hihnalla tjsp.

Vesipumppu pyörii jakohihnalla ja se vaihdetaan samalla kuin jakohihnakin. Eikä ihan halvinta harakiripumppua kun sen olis tarkoitus elää ne seuraavat 120tkm.

Syöttöpumpun hihna vaihdetaan 60tkm välein, tosin jotkut vetää sen saman 120tkm ja luottaa tuuriin...

Muoks: Apulaitehihna on helppo vaihtaa eli laturin,ilmastoinnin ja ohjaustehostimen hihna.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2013, 23:18:12 kirjoittanut vessakuski »
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa pekka256

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
Mikä napsuu keulassa..
« Vastaus #3961 : 23.08.2013, 09:09:14 »
Vaihdoin 745:seen alatukivarren keskihelat ja koiranluut uusiin - Heavy Dutya tietysti.. Operaation jälkeen huomasin, että kuskin puolelta auton kallistellessa kuuluu napsahtelua jostain tukivarren liepeiltä. Napsahtelun saa aikaan parkissakin kallistelemalla autoa. Mikähän se nyt siellä napsuu?

Kiitti vinkeistä

Pekka

242 DL -80, 745 B200F -90, V70 2,5 D -00, 745 B200E -89, 745 B230F -91, V70 2.4D Summum -08..

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3962 : 23.08.2013, 09:53:07 »
Joskus voi alapallo jäädä muljahtamatta paikalleen ja kiristys jää vajaaksi.

Ideoita missä vika?

744 -88(89), kummankaan etusatulan ylemmästä ruuvista tullut lainkaan nestettä. Edes ilmausruuvin kärki ei ole kastunut. Letkut / putket eivät ole väärin, nestettä on ollut koko ajan säiliössä. Näkyvää nestevuotoa ei missään... Jarrun vikavalo sammuu kun kone käy. Jarruja ei ole käytännössä ollenkaan ja poljin painuu pohjaan. Jos pitää pohjassa (moottori käydessä) niin suhinan kuulee sisään.

Tämäkin on jo selvinnyt, sattumoisin oli molempien etusatuloiden ylempi ilmauskanava tukossa. Jotain vihreää homeista mömmöä joka jäi tiivisteidenlaitossa huomaamatta.
Jarrutehostin oli viallinen, akseli irronnut ja jotain helisi siellä kipossa. Jarrupääsylinterin liike oli hieman takeltelevainen joten vaihdoin senkin. Ainoaksi viaksi jäi laahaava käsijarru oikealla puolella, oli miltei mahdotonta saada levy paikalleen. Kyllä se siitä.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2013, 09:57:49 kirjoittanut raul »

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3963 : 23.08.2013, 14:32:03 »
Tarviiko S40 2001 automaattivaihteen öljyä vaihtaessa kertoa autolle, että se on vaihdettu tai nollata jotain laskureita? Vai onnistuuko homma ilman tietokonetta?
Volvo V50 D3 -12

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3964 : 24.08.2013, 10:32:26 »
Huomasin, että ohjaustehostimen öljy näyttää olevan MIN kohdalla.
Eli kun lisään laitanko MAX merkkiin asti vain MIN ja MAX väliin?  :idiot2:

Volvo S40 2006

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3965 : 24.08.2013, 10:41:59 »
Huomasin, että ohjaustehostimen öljy näyttää olevan MIN kohdalla.
Eli kun lisään laitanko MAX merkkiin asti vain MIN ja MAX väliin?  :idiot2:

Volvo S40 2006

Katoitko lämpimänä ja auto käynnissä? Kylmänä se yleensä menee siihen alarajaan. Tehostinöljyt elää aika paljon lämmön mukana.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3966 : 24.08.2013, 10:48:59 »
Katoitko lämpimänä ja auto käynnissä? Kylmänä se yleensä menee siihen alarajaan. Tehostinöljyt elää aika paljon lämmön mukana.

Jonku aikaa auton sammuttamisen jälkeen katoin. Pitääpä tarkastaa vielä uudelleen noin miten sanoit.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3967 : 24.08.2013, 14:51:27 »
Pitikö näissä V70 mk2 jotenkin muuntaa ledit 24v että ne toimii kattovaloissa yms?
Joskus sellaisenkin ohjeen olen lukenut, kun ne ei suorilta toimi.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3968 : 24.08.2013, 18:16:55 »
Onkos kenelläkään ideaa, että mistä 850 vuotaa jarrunestettä. Edellinen omistaja jo sitä valitteli, mut nyt sitä on alkanu vuotaa jo kohtuureippaasti. Reilun viikon päästä lisäyksestä syttyy valo.
Oon paikallistanu vuodon absyksikön vaiheille, mut sinne ei oikein näe mistään hyvin. Säiliö ja yksikön yläpuoli on kuivia, mut liittimet + yksikön alapuoli märkiä. Liittimet tuntuis olevan kiinni, eikä niissä ole silmin havaittavaa vuotoa.
Paikallaankin seistessä menee vain muutama minuutti, nii abs-yksikön alapinnalle muodostuu pisaroita.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3969 : 24.08.2013, 19:24:04 »
Onkos kenelläkään ideaa, että mistä 850 vuotaa jarrunestettä. Edellinen omistaja jo sitä valitteli, mut nyt sitä on alkanu vuotaa jo kohtuureippaasti. Reilun viikon päästä lisäyksestä syttyy valo.
Oon paikallistanu vuodon absyksikön vaiheille, mut sinne ei oikein näe mistään hyvin. Säiliö ja yksikön yläpuoli on kuivia, mut liittimet + yksikön alapuoli märkiä. Liittimet tuntuis olevan kiinni, eikä niissä ole silmin havaittavaa vuotoa.
Paikallaankin seistessä menee vain muutama minuutti, nii abs-yksikön alapinnalle muodostuu pisaroita.

Itse vastaten, sain juvuttua abs-yksikön alakannen auki ja siellä se piirikortti ui jarrunesteessä :D joku tiiviste vissiin vähä pettäny. Ny onkin koko **ska jo kädessä. Kysymys kuuluukin, et voinko mä napata uuden abs-yksikön ihan mistä tahansa kasipätkästä, vai onko niitä kovasti erilaisia?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ristok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3970 : 24.08.2013, 21:20:13 »
Asentelin uuden pakoputken katilta taaksepäin, ja siitä kuuluu nyt lyhyehkön perus ajonkin jälkeen lämpötilan aiheuttamaa naksuntaa. Vanhalla alkuperäisellä putkella en muista tässä autossa vastaavaa kuulleeni edes nilkan suoristusharjoitusten jälkeen. Osaako kukaan sanoa mistä tuo johtuu? Voiko katin ja loppuputken välisen laippaliitokseen tiivisteen kiristää liian tiukalle tai tehdä jotenkin muuten väärin?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3971 : 24.08.2013, 21:25:01 »
lämpölaajeneminen niitä paukuttaa, mulla sama homma..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3972 : 25.08.2013, 08:37:55 »
Mistä mahtais saada takaylätukivarren puslat? Motonetissä ei oo kun vanhempaa, skruvatista en saanu varmutta eikä scandixillakaan ollu kunnon luetteloo. Pitäis kaikki neljä vaihtaa. 240 -91
No kun halvalla sai.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3973 : 25.08.2013, 11:04:14 »
Samoille puslille kaipaisin mittoja. Ja onko mitään onglemaa jos nuo tekee nailonista? Oman päättelyn mukaan ekstra jämäkkyys ei tollasessa paikassa haittaa mitään?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3974 : 25.08.2013, 11:26:09 »
Vai pitääköhän sitä ottaa riski ja ostaa vanhan malliset jos ne käy
No kun halvalla sai.

 

Samppasport  Futurez